Zwanger worden tweede kindje langer dan half jaar bezig

Jillz ja ik heb gehoord dat 'ontpillen' geloof ik na een half jaar voorbij is toch? Wij willen ook graag een tweede zijn nog niet een half jaar bezig 4 maanden en nu pas voor het eerst dat het eigenlijk kan(eerst geen eisprong door de borstvoeding) dus ronde 2 begint voor ons eigenlijk nu pas. Maar toch voel ik het wel dat we 4 maanden bezig zijn. Ik ga ook gewoon begin september naar de huisarts en aangeven dat het één jaar duurt als het dan niet raak is ondanks dat het eigenlijk pas 2 maanden 'kan'... 

Jillz ik herken je onzekerheid. Ik was mijn eerste zwangerschap in ronde 3 zwanger, dat werd een miskraam, daarna in ronde 3 weer zwanger en nu mama van een prachtig meisje. Ik heb ook een keizersnede gehad en inmiddels gaan we ronde 6 in, maar de angst dat het door de keizersnede komt overheerst heel erg.
ik ga morgen de gynaecoloog bellen dat ik me zorgen maak. Vorige maand ook langsgeweest en toen heeft ze een echo gemaakt en alles zag er wel goed uit. Ze zei dat als ik me zorgen maakte, ik weer mocht bellen. Wil eigenlijk gewoon dat ze m’n bloedwaarden meten.

Rojo, heb je contact opgenomen met de gynaecoloog van de bevalling? Je hebt je onzekerheid ivm de keizersnede uitgesproken, en toen mocht je langskomen? Of moest je eerst langs de huisarts voor een doorverwijzing?
Ik heb sinds de keizersnede een menstruatie van eigenlijk maar 1 dag (heel heftig), verder bijna niks meer daarna. Dus eigenlijk wil ik ook graag eens laten checken of alles goed zit, maar ik vroeg me af of ze je nu al langs laten komen..

Ik heb eerst een afspraak gemaakt bij de huisarts, omdat je altijd een verwijsbriefje nodig hebt. Zij snapte mijn zorgen dus toen kon ik 2 weken later naar de gynaecoloog, niet mijn gynaecoloog van de zwangerschap, maar een ander die ik nog niet kende.
hoe lang zijn jullie nu bezig en hoe oud is jouw kindje nu? 

Ik ben in juni gestopt met de pil, dus ruim een half jaar. Onze dochter is 18 maanden oud :)
Bedankt voor je toelichting! Ik ga toch maar eens een afspraak maken met de huisarts.

Heeeeeeeel herkenbaar!
Wij proberen het nu 4 maand ons zoontje was 1e x raak en daarvoor mk ook 1e x raak... Ben ook bang dat de keizersnede iets heeft veranderd.
Ben na 3 maand naar huisarts gegaan ook ivm sinds we het proberen elke x 5 dagen overtijd en dan toch ongesteld... Dus het gevoel dat iets niet goed zit.
Moeten het nog 3 maand (nu nog 2) proberen en dan opnieuw gesprek bij huisarts/evt. Doorverwijzimg

@jillz en idk. Is het een idee dat ik een mail aan maak waar jullie je nummer naar kunnen sturen, zodat we elkaar wellicht kunnen helpen met tips? Heb t idee dat we in hetzelfde schuitje zitten

Dag allemaal, een aantal van jullie zie ik ook bij NOD januari, dus lees al wel even mee met van alles. Ook hier voor een 2e en we zijn de 4e echte rond in gegaan. 2 keer gehad dat we het wel 3 dagen voor de eisprong gezellig hadden, maar vervolgens door omstandigheden (ziek o.a) niet echt er vlak voor konden doen. Dus dan denk ik.. dan kan ik ze niet meetellen misschien. Al zou het technisch ook hebben gekund, maar met een kleinere kans. 

Nu dus voor een 2e, maar het was bij de eerste meteen raak. Dus dat is een vreemde gewaarwording. We hebben zelfs maanden gewacht, omdat we toch bang waren dat het anders te snel zou gebeuren. Nu denk ik.. hadden we dat maar niet gedaan. Ergens weet je dat het heel erge mazzel was toen. Mijn schoonzus is er al lange tijd mee bezig van nummer 3. En dan mag ik dus nog zeker niet klagen. Hopelijk gaat het de komende maanden ergens lukken voor ons allemaal. Heel veel sterke dames!

Terug
Bovenaan