Zwanger worden van een tweede - veel meer mee bezig!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij proberen nu vier maandjes (waar drie maanden  "actief" d.w.z. sex op de goede dagen)  zwanger te worden van een tweede kindje. Heb de afgelopen maand een hele vroege miskraam gehad (positieve test op 4 weken en 6 dagen  en de volgende dag toch ongi)  en volgende week gaan we klussen in ronde vijf.

Van onze zoon was ik destijds (november 2003) in een keer zwanger. Ik was er toen wel wat  mee bezig, maar lang niet zo als nu. Ik merk dat ik er nu veel meer aan denk en dat ik ook veel meer stress/onzekerheid heb of het wel zal lukken. Ik ben gewoon een soort bang dat ik hem geen broertje of zusje kan geven. Ik snap er niks van. Ik zou juist een stuk relaxter moeten zijn, omdat we toch bewezen hebben dat we samen een kindje kunnen maken. Alle overige  voortekenen zijn ook gunstig: ben "pas" 32, heb een regelmatige cyclus, voel heel duidelijk mijn  eisprong  en heb een gezonde man ;-))  Zijn er meiden die voor een tweede bezig zijn en toch  dit gevoel van onzekerheid  herkennen?

Veel groetjes. Succes voor iedereen die zwanger probeert te worden en felicitaties voor iedereen bij wie het deze maand gelukt is.

Hester

hoi hester

ik heb met precies dezelfde zorgen rondgelopen als jij. ik weet net twee dagen dat ik zwanger ben van ons 2e kindje, mijn dochtertje is 21 maanden oud en mijn vriend en ik zijn beiden 25, van mijn dochter was ik in 1 keer zwanger en we zijn allemaal harstikke gezond,..toch heb ik me de afgelopen weken kapot gestressed,.. ik was er van overtuigd dat het niet zou gaan lukken en dat ik me de rest van mijn leven schuldig zou blijven voelen,..ook wist ik zeker de medische molen in te moeten en blabla ,..nu in ronde 2...hartstikke zwanger!!!

ik denk dat haast iedere moeder dat heeft met de 2e,..je weet nu echt waar je het voor doet,..hoe een zwangerschap verloopt en hoe het precies gaat met een baby,..met de 1e was dat toch vooral een hoop gissen!!!

ik hoop voor je dat je ook snel weer een positieve test in je handen mag houden!

veel succes

Hoi Janneke,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dank je wel ook voor je reactie. Ik hoop ook snel weer zwanger te zijn. Ik word ook lichtelijk moe van alle mensen die zich ermee bemoeien en gewoon vragen "waar blijft de tweede". Onze zoon is in augustus twee geworden. We hebben bewust gewacht, of eigenlijk moeten wachten doordat ik in maart 2006 met een nieuwe baan ben begonnen en een halfjaarcontract kreeg tot 1 september.  Het  leek me niet slim om gelijk zwanger te worden.  Begin juni  gestopt met de pil, in  juli gehoord dat ik een vast contract zou krijgen  en  toen ook voor "echie"  begonnen. Het zal zeker goedkomen, maar ik zou willen dat ik een glazen bol had waarin ik dat kon zien.

Groet,
Hester

Hoi Hester,

Hier is het juist dat ik bij de derde meer gestresst was. Wij willen graag een derde, maar ik heb een onregelmatige cyclus. Nu heb ik het meer van me afgezet en ik ben er gewoon van overtuigd dat het eens  gaat lukken. En ik zie wel wanneer (lees maar eens het onderwerp: 3e kindje), want hoe meer je ermee bezig bent, hoe moeilijker het wordt. Je gaat ook vanallles voelen, wat je eerst niet voelt, etc. etc.

Succes, Ruma

Hoi Hester,

Hier nog zo'n mama die nu opeens veel ongeduldiger is dan de vorige keer. Ik ben 11 sept. jl. pas gestopt met de pil maar ik heb waarschijnlijk geen eisprong gehad. Ik heb PCO en moet dus ook eigenlijk Clomid slikken maar ik had een beetje de hoop dat ik toch gewoon een eisprong zou krijgen (ik heb nl. altijd een goede eisprong gehad, tot mijn miskraam een paar jaar geleden. Toen kreeg ik Clomid en ben ik zwanger geworden). Nu heb ik gebeld met de fert. kliniek en zei zeggen dat je eerst 4 mnd met de pil moet zijn gestopt voor je een afspraak kunt maken met ze.... Dus.. ik heb besloten een beetje te gaan jokken  en ik ga ze over een week bellen.

Met Mandy was ik er natuurlijk ook wel mee bezig omdat ik in die med. molen zit maar ik merk dat ik er nu veel meer mee bezig ben. Ik zie er ook vreselijk naar uit om een 2e kindje te krijgen!

Ik hoop dat het klussen je snel geluk brengt! Was je de 1e keer snel zwanger?

Groetjes F. (moeder van Mandy, 1 jaar en 3 weken oud)

Hoi F,

Ja, van onze zoon was ik in ronde een zwanger van ook maar  een goede klusbeurt ;-)

Bij de tweede had ik toch wel zoiets van "dat doen we wel weer", maar ik realiseer me dat dat niet opgaat. Ik heb ook een aantal voorbeelden in mijn omgeving waarbij de tweede niet zo gemakkelijk kwam. Andersom ken ik echter  ook wat voorbeelden: veel moeite voor de eerste en de tweede was er zo.

Ik heb nu zoiets van: we zien het wel even. Tot het einde van 2006 (nog drie rondjes) gaan we gewoon lekker onbevangen aan de klus zonder rekensommetjes. Als ik in januari nog niet zwanger ben, ga ik wel eens een ovulatietestje halen. Toen ik vorige week bij de huisarts was voor de vroege m.k. gaf hij aan dat hij verwacht die ik gemakkelijk zwanger zal worden. Als ik maart 2007 niet zwanger zou zijn, mocht ik een afspraak maken. Ik heb namelijk een hele zware eerste bevalling achter de rug (ik zal de details weglaten) en hij wil dan nagaan of er niks beschadigd is, waardoor een volgende zwangerschap wordt tegengewerkt. Maar zover is het nog lang niet!

Succes met zwanger worden!

Groet,
Hester

Hoi Hester,

Ook wij zijn besig voor een tweede en ik heb besloten er deze keer niet zoveel mee bezig te gaan. Ha, ha, goed voornemen, maar erg moeilijk uit te voeren.
Van onze zoon waren wij na een half jaar zwanger, best nog recelijk vlot vergeleken met een heel aantal andere personen die ik ken. Onze zoon is inmiddels alweer bijna 14 maand.
Maar het is ook deze keer weer enorm spannend! Als je eenmaal de besloten hebt er voor te gaan staat plots alles weer op z'n kop. Tenminste in mijn koppie wel. Wat denk ik er veel aan. Allerlei doemscenario's spelen door mijn hoofd. Dit vooral omdat een aantal vrienden van ons allemaal al zo'n 2 jaar bezig zijn voor nummer 1. Dan denk ik. oh het zal toch niet bij ons nu ook zo lang duren?

Maar, we houden moet en laten het maar gewoon over ons heen komen. Ik probeer toch echt om me er niet teveel mee bezig te houden. En ach, ik ben nog jong, 24. We hebben de tijd.

Groet Til

Hoi Hester,

Probeer er maar eens NIET mee bezig te zijn... DAT KAN NIET hihi.
Ook wij zijn bezig met een 2e. En het is zooooo welkom!

Mijn dochter is nu 1 1/2 en ik het zou echt super mooi zijn als ik snel zwanger zou raken.

Qua timing met leeftijd is het wat ik me altijd al had voorgesteld. En qua tijd in het jaar is het ook mooi. Eind juni, niets te klagen toch??

Van Quincy was ik in 1x zwanger. en 2 maanden geleden heb ik een MK gehad in week 7. Toen waren we nog niet eens echt bezig... dat zouden we na de vakantie pas doen. Maar als die knop om is ga je geen condooms meer gebruiken toch?!? Dus kluste we wat om de vruchtbare dagen heen... NOT!! HIH tot mijn grote verbazing was ik zwanger!! Hartstikke mooi. Rond  mijn dochters  verjaardag uitgerekend. Lekker makkelijk.

Maar helaas... het mocht niet goed gaan.

Nu dus erg spannend allemaal. Na 6 wkn weer ongi geworden en gaan met die banaan hihi!! Omdat ik dus 2x direct zwanger was hoop ik zo dat het nu weer gelukt is... Ik kan bijna aan niets anders denken... en dat is juist fout lees je overal.

Maar ik kan mezelf niet helpen...
Volgende week donderdag testen... maar of hij dan al positief is??
Duimen duimen duimen!!

Ik wens iedereen een hele snelle ven voorspoedige zwangerschap toe.
Zou leuk zijn als we allemaal naar het juni 2007 forum kunnen toch?!

Groetjes Bieb.

Terug
Bovenaan