Zwanger worden van een tweede - veel meer mee bezig!

Hoi Hester,

Ongelofelijk, het is precies mijn verhaal. Ik was in oktober 2003 in een keer zwanger van mijn dochter en nu sinds juli serieuze proberen voor de tweede. Een zeer duidelijke (en pijnlijke) eisprong. En nu onzeker over het feit of het nog wel een keer kan lukken.

Ben  'blij' dat er nog meer dames dezelfde ervaring hebben, en dat het onzekere gevoel dus niet zo gek is. Het zal er wel bij horen.

Succes,
Dionne

hoi meiden.

Heel herkenbaar, dat onzekere gevoel.
Ik heb zelf een rare, onregelmatige cyclus (6-8 weken, pas zelfs 9 weken)
en wij waren bij de eerste in 1keer zwanger.
Nu willen we vanaf   januari 2007 voor een tweede kindje gaan,
en ik ben nu al bezig met tempen, om enigzins inzicht te krijgen in mijn cyclus.
Nu denk ik steeds: ik kan echt geen eisprong ontdekken, dus dat wordt vast niks...
raar he?
je kunt je dan zo druk maken!
toch maar proberen om relaxed te zijn, dat is beter...
maar ja!
Mari

Hoi meiden,

Ik ken inderdaad ook die verhalen, bij de 1e zo zwanger en voor een 2e erg veel moeite moeten doen.. ik hoop niet dat dat voor ons opgaat! Ik was de 1e keer bij de 3e poging zwanger maar dat werd een mk en daarna bij de 2e poging.

Vanmorgen ben ik ongesteld geworden en ik ben niet eens teleurgesteld. Ik ben nl. super blij dat ik wel gewoon een eisprong heb gehad! Ik heb daarbij de afgelopen maand voor een ontsteking in mijn voet medicijnen geslikt waar je tijdelijk onvruchtbaar van wordt (stond expliciet vermeld in de bijsluiter) dus ik had al niet echt hoge verwachtingen.. we gaan er gewoon weer voor deze maand (zeg ik zog. HEEL nonchalant ).

X F.

Hoi Hester!

Het is alsof ik bijna mijn eigen verhaal lees. Mijn zoontje wordt over 2 weekjes 1. Dat is al een heel feest! Rond die dag kan ik testen of ik weer zwanger ben. (Dan hebben we dubbel feest!)

Ik zit nu in ronde 2 en heb het gevoel dat ik er nu ook veel meer mee bezig ben dan bij de eerste. Dat was trouwens ook in de eerste ronde raak. Nu niet...
Gelukkig ben ik nu in mijn hoofd heel veel bezig met de verjaardag van mij zoontje die komen gaat, dus heb ik wel wat afleiding (alsof ik dat op mijn werk niet zou hebben,... maar toch...)

Succes!
Saskia

Hi,

Ik was er helemaal niet zo mee bezig. Wij hadden besloten dat we als onze 1e 6/7maanden zou zijn we er weer voor zouden gaan. We waren namelijk 2 jaar verder (jaar proberen en toen 2 miskramen) voordat we zwanger waren van nr 1.
We waren stomverbaasd en supergelukkig toen we na de vakantie zwanger bleken (ronde 2). Helaas ben ik afgelopen week gecureteerd, ik had toen 12 weken zwanger moeten zijn. Nu is het enige waar ik aan kan denken dat ik weer zo snel mogelijk zwanger wil worden. ik moet eerst nog volgende week op nacontrole en dat is dus mijn 1e vraag, wanneer mag het weer en is het verstandig.
Bij mij speelt leeftijd wel een rol. Maar eerlijk gezegd lijkt na de eerste aanloopperiode zwanger worden niet het voornaamste probleem, dat is zwanger blijven....
Maar we geven nog niet op. De wens voor een 2e is te groot.

Groetjes,

Nina

Terug
Bovenaan