zwanger worden van een tweede?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben een voormalig bezoekster van dit forum toen ik in 2003/4 zwanger wilde worden en uiteindelijk na een jaar werd. Ik heb er erg veel steun aan gehad toen het allemaal niet wilde lukken. Uiteindelijk heb ik nu een gezonde dochter van 1 1/2 jaar. Nu begint het allemaal weer te kriebelen en deze maand zijn we voor het eerst weer begonnen.... . Ik vind het opnieuw erg spannend en lees alle berichten rondom het zwanger worden. Mijn zwangerschap en bevalling zijn niet iets waar ik met plezier aan terug denk helaas, maar het staat de wens voor een tweede niet in de weg. Zijn er hier nog meer mensen die zwanger willen worden van een tweede? Als iemand vragen heeft over het zwanger worden, vraag maar raak, ik heb alle methodes (temperaturen,ovulatietests etc) wel gehad. Succes met zwanger worden allemaal!

liefs
Fee Julia

Hoi fee julia,

Mijn verhaal is ongeveer vergelijkbaar aan die van jouw. Juli 2004 waren we gestopt met de pil maar pas een jaar later augustus 2005 was ik zwanger. We hebben een hele lieve zoon gekregen. Nu ben ik in juli weer gestopt met de pil. Ik zit nu in mijn tweede ronde en had gisteren mijn NOD. De rode duivels zijn er nog niet, maar ik denk dat ze nog wel gaan komen (op verkeerde momenten geklust volgens mij). Gisteren kwam een hele goede vriendin bij mij op bezoek met haar vriend om ons te vertellen dat ze zwanger is van haar eerste. Helemaal top. Het zou natuurlijk wel lachen zijn als ik over een week kan vertellen dat ik ook zwanger ben, maar ....... ach ja we zien het vanzelf. Nu ik gehoord heb dat zij zwanger is, ben ik er ineens weer veel meer mee bezig.  Ik ben erg nieuwsgierig  wat er op dit moment in mijn buik gaande is. Komen de rode duivels  of.... We wachten gewoon rustig af. Als  er  zaterdag nog steeds geen rode duivels zijn  gaan we misschien wel  testen.    

Wanneer heb jij je NOD.  Mag ik vragen hoe  oud  je bent?  

Groeten van mij.    

Hallo Toppertje,

Ik ben 33 jaar. En jij? Wat herkenbaar is jouw verhaal. Ik heb nu ook allemaal vriendinnen, die nu zwanger willen worden van een 2e. Stiekem ben ik best bang,dat ik weer lang zou moeten wachten en ik wil niet te oud zijn. Mijn 2 vriendinnen zijn de eerste keer in 1 keer zwanger geraakt en ik had het er ook best moeilijk mee toen veel mensen zwanger werden en  ik nog niet. Heb je dat ook, dat je op een of andere manier steeds veel zwangeren tegen komt? Ik moet wel zeggen dat ik er rustiger onder ben, omdat je weet dat je in ieder geval kinderen kunt krijgen. Die zekerheid heb je natuurlijk bij de eerste niet. Ik hoop voor je dat je zwanger bent hoor. Ik zal voor je duimen.

liefs
fee Julia

Hey fee julia !
Ook wij zijn bezig voor een 2e kindje. We hebben een dochtertje van 2,5 jaar.
en zitten nu in ronde 6. Het heeft 1,5 jaar geduurt voordat ik zwanger was van haar en natuurlijk hopen we dat het dit keer wat sneller gaat. Al hou ik wel in mijn achterhoofd dat het ook dit keer zo lang kan duren, dan valt het altijd weer mee he?
Deze ronde ben ik begonnen met tempen en ovulatietesten, kijken of dit wat uithaald.
Dan weet ik in ieder geval rond welke dag mijn eisprong is.
Als het niet lukt dan gaan we gewoon rustig verder, we laten ons verder niet haasten.
8 sept is mijn NOD, afwachten maar weer !!!!!
Veel succes met het zwanger worden, hoop voor jou ook dat het sneller gaat dan de vorrige keer. Elke maand die spanning is toch wel frustrerend vind je niet?
Liefs van Miena

Hallo

Je kon mijn verhaal wel opgeschreven hebben hier is het precies zo gegaan
alleen heb ik aan de bevalling niet zo`n slechte herinneringen.
Ook wij zijn deze maand begonnen voor de 2e en ben benieuwd hoelang
het nu duurt. Ook rond om ons heen bij bekende, familie e.d zijn er op het
moment veel in verwachting, dus dat maakt het alleen maar extra spannend
heb ik het idee. Maar goed we gaan maar van het beste uit en kunnen niet meer
als ons best doen en afwachten. Wellicht kunnen we elkaar wat steun bieden.
Ik wens je veel succes.

Groetjes bg

Hoi fee julia,

Ik woon in Groningen en ben 27 jaar. Op mijn 25 ste ben ik voor het eerst moeder geworden en ik hoop op mijn 28 ste een tweede kindje in mijn armen te mogen sluiten. We zijn in juli gestopt met de pil, maar gaan er vanuit dat het wel even kan duren voor ik zwanger ben. Op zich hebben we ook niet echt haast. Het is idd prettig te weten dat het in het lichaam wel goed zit. We kunnen kinderen krijgen. Al duurt het soms wat langer als gewenst.  Toen mijn vriendin gisteren vertelde dat ze gelijk in de eerste ronde zwanger is geworden, moest ik stiekem wel even slikken (heb dit natuurlijk niet gezegd alleen tegen mijn vriend). Ik vind het geweldig hoor, laat ik dat voorop stellen, maar waarom gaat het bij een ander zo snel en bij ons.... hmm. Niet zeuren zeg ik dan weer tegen mijzelf. Het kan altijd nog erger. En tja we hebben elke dag zoveel om van te genieten (met onze kleine boef) dat je niet eens veel tijd hebt om down te zijn.
Fijn dat je voor mij duimt ga ik ook zeker voor jou doen.

Je geeft aan dat de bevalling zwaar was. Wat ging er allemaal mis? Ons zoontje is in het ziekenhuis met de vacuümpomp ter wereld gebracht. Dat was toen geen pretje maar kan me er nog erg weinig van voorstellen.  Ik zie absoluut niet op tegen een volgende bevalling.

Tot horens

Groeten van Mij

hoi allemaal,

wij hebben in de zomer van 2003 ons eerste kindje gekregen, een geweldige zoon van nu al weer 3. De zwangerschap verliep ongecompliceerd, alleen de bevalling, die heb ik als vreselijk ervaren.
Toch zijn we nu bezig voor een 2e, we zitten in de eerste ronde.
Van onze zoon was ik in de eerste ronde zwanger, dit schept natuurlijk valse verwachtingen bij mij voor de 2e. Dat moet ik niet doen, inmiddels ben ik al ruim 34, dus ook minder vruchtbaar denk ik.
Spannend, spannend, spannend.
Aankomend weekend heb ik mijn NOD.

Succes allemaal!!!

Liefs, Stanneke

Terug
Bovenaan