zwanger worden van een tweede?

Hai allemaal!

Wat fijn om te horen, dat er nog zoveel meer medestanders zijn!
Ik heb helaas dus niet zo prettige zwangerschap en bevalling gehad. Ik zal er niet teveel over vertellen om anderen niet af te schrikken. Ik had aan het eind van de zwangerschap een extreme bloeddruk (plotseling) en kreeg zwangerschapsvergiftiging (zonder HELPP syndroom gelukkig). Mijn bevalling moest ingeleid worden. Ging veel te snel, kind met opgeslagen arm en te laat voor een knip. Totaalruptuur dus. Heb  ik nu nog therapie voor,  moet verplicht met keizersnede (in mijn geval gelukkig) bevallen van een evt tweede. Herstel is heel moeizaam geweest..., maar voel me nu sterk genoeg voor een tweede. Uiteraard hoop ik dat het voor ons allemaal snel lukt!

liefs
Fee Julia  

Hallo Julia,

Wij zijn ook bezig met een 2e kindje. We hebben een zoontje van 2 jaar en 3 maand.

Wat een vreselijk verhaal over jou bevalling. Jakkes, een
totaalreptuur! Gelukkig heb ik een goede zwangerschap en bevalling
gehad, ik ga er de volgende keer weer voor

Wel een lekker idee dat je de volgende keer een keizersnee mag. Heb je
niet meer de stress hoe de bevalling zou gaan bij de volgende.

Wij zijn in ronde 4 beland vandaag. De rode duivels zijn gekomen. Maar
ik wist wel dat ik niet zwanger was geworden deze ronde. Misschien maar
goed ook want ik heb de vorige ronde een miskraam van 4 weken en 4
dagen zwangerschap gehad.

Ik wens jou ook veel succes met zwanger worden. Hopen dat het snel raak is.

Groetjes Marije

hoi meiden

ook wij zijn bezig voor nummertje 2, mijn dochter is 20 maanden en ik ben 25! we zitten nu in ronde 2 maar voor ronde 1 hebben we niet zoveel ge...
Ik heb een goede zwangerschap maar een lange bevalling gehad, gelukkig zonder complicaties, bij jullie lees ik veel engere verhalen, petje af dat je er toch weer voor durft te gaan!

nou meiden succes allemaal en laten we lekaar op de hoogte houden.

gr janneke

Hoi meiden,

Nou helaas voor mij nog geen zwangerschap. Ik kan  net als  Marije weer door naar de volgende ronde.   Vandaag zijn de rode duivels gekomen. Mijn cyclus duurt volgens mij nu steeds iets van 31 dagen. Ik ben daar niet echt blij mee. Had liever een iets kortere cyclus gehad want dan hoef je  niet zo ontzettend lang te wachten elke maand. Deze maand waren we er  niet echt voor gegaan, dus wat dat betreft is het wel logisch dat ik ongi ben geworden. Toch krijg je hoop als je twee dagen na de NOD nog niet ongi bent, maar ja. Ik hou er over op. Mijn vriend en ik hebben het er vanavond nog wel even over gehad. Volgende maand gaan we er echt voor.
De vorige keer heeft het bij mij ongeveer een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Ik hoop dat het nu wel iets sneller zal gaan. We zijn nog maar twee maanden bezig, maar toch? We gaan nu eerst maar eens door   naar ronde 3. Hopen dat deze ronde voor ons meer goeds brengt.

Tot horens

Groeten van mij

quote: toppertje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2006 21:13:25'));

Hoi meiden,

Nou helaas voor mij nog geen zwangerschap. Ik kan  net als  Marije weer door naar de volgende ronde.   Vandaag zijn de rode duivels gekomen. Mijn cyclus duurt volgens mij nu steeds iets van 31 dagen. Ik ben daar niet echt blij mee. Had liever een iets kortere cyclus gehad want dan hoef je  niet zo ontzettend lang te wachten elke maand. Deze maand waren we er  niet echt voor gegaan, dus wat dat betreft is het wel logisch dat ik ongi ben geworden. Toch krijg je hoop als je twee dagen na de NOD nog niet ongi bent, maar ja. Ik hou er over op. Mijn vriend en ik hebben het er vanavond nog wel even over gehad. Volgende maand gaan we er echt voor.
De vorige keer heeft het bij mij ongeveer een jaar geduurd voordat ik zwanger was. Ik hoop dat het nu wel iets sneller zal gaan. We zijn nog maar twee maanden bezig, maar toch? We gaan nu eerst maar eens door   naar ronde 3. Hopen dat deze ronde voor ons meer goeds brengt.

Tot horens

Groeten van mij

Hai Toppertje,

Wat jammer nou, dat toch die rode duivels weer gekomen zijn! Het is voor mij maar weer de 1e ronde en toch vind ik het alweer net zo spannend. Ik leef met je mee en ik hoop echt dat het voor jou en voor ons allemaal snel raak zal zijn. Kunnen we met z'n allen naar het juni/julii-moederforum.
Kop op toppertje!

Fee Julia

Hoi meiden,

een paar van jullie ben ik hier al eerder tegengekomen.

Ik zal mijn verhaal ook vertellen.

Toen ik 24 was raakte ik in 3 maanden zwanger van onze zoon. De zwangerschap was heerlijk, de bevalling op zn zachtst gezegd minder...
Het begon heel goed en het ging ook snel, maar bij 10 cm ontsluiting bleek zijn hoofd er verkeerd voor te liggen en hij kon er niet uit.. Met persweeen in de auto naar het ziekenhuis, waar ik moest w88 tot er een operatiekemer vrij was, en toen heb ik alsnog een keizersnee gekregen, aargh!
Daar heb ik heel lang van moeten bijkomen en onze zoon sliep ook nog eens heel slecht. Met 1 1/2 jaar sliep hij eindelijk door...

Toen zijn we ook gelijk voor een 2e gegaan, maar we zitten nu alweer in ronde 15..
We hebben al allerlei onderzoeken achter de rug, maar alles ziet er goed uit dus de gyn wil ons pas over een 1/2 jaar terug zien.

Natuurlijk hopen we voor die tijd al lang zwanger te zijn!

Mijn nod is 27 september, dus wie weet...

Liefs Elle

Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie? Zijn er deze maand nog mensen zwanger geworden of allemaal net als ik de rode duivels op bezoek gekregen?  Mijn ongi week is weer voorbij en deze week beginnen we maar weer eens vol op te klussen. Wie weet is het deze maand wel raak. We blijven positief denken (al moet ik zeggen dat het soms wel lastig is als er steeds mensen in  mijn omgeving aangeven  dat ze zwanger zijn en dat het gelijk in één keer raak was) . Bij  een ander gaat het zomaar en  bij ons??? Ik vind het ook gewoon niet tof dat je steeds zolang moet wachten. Een maand verder is echt lang hoor nu je zwanger wilt worden.  
Maar goed lang genoeg gemopperd. Ik hoop weer van jullie te horen.  En als er nog meer vrouwen zijn die zwanger willen worden van een tweede, schrijf dan vooral een leuk stukje.  Dan  kunnen we  elkaar weer mooi een beetje op de hoogte houden en elkaar steunen.

Groeten van mij  

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik er ook nog bij mag?
Wij zijn ook bezig voor een tweede kindje, maar we doen het deze keer
lekker rustig aan. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar gewoon
rustig af te wachten.
Bij ons duurde het de eerste keer niet zo heel erg lang, al leek dat toen natuurlijk
wel heel lang. Na een half jaartje was ik zwanger en na een hele snelle, heftige, maar voorspoedige bevalling ben ik bevallen van een zoontje in augustus 2005.
Mijn zoontje is nu 13 maand geweest. Zelf ben ik 24 (oei wat klinkt dat jong) en mijn man 25.
Momenteel ben ik met mijn cyclus even helemaal de weg kwijt. Zomaar halverwege begon ik te vloeien, niet veel en donker van kleur (beetje onsmakelijk sorry). Wanneer nu dus mijn NOD is, ik heb geen idee?
We wachten rustig af en ik hoop dat ik gezellig met  jullie mee mag kletsen.

Groet Til.

Terug
Bovenaan