Zwanger worden; verstandig?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben Anne (22) en woon samen met mijn vriend (23) en onze twee poezels in een leuke eengezinswoning.
Ik roep al jaren dat ik vroeg moeder wil worden en heb dan ook een grote kinderwens. Ook mijn vriend wil dolgraag kinderen.

Nu het probleem; ik heb zelf een uitkering (arbeidsongeschikt vanwege mijn verleden) en mijn vriend heeft nog geen vast contract. Er is een mogelijkheid dat hij volgend jaar een vast contract krijgt, maar eerlijk gezegd wil ik geen jaar meer wachten.. Ik ben deze week overigens ook al gestopt met het slikken van de anticonceptiepil.

Is het erg onverstandig om dit jaar al zwanger te worden?

Hi Anne,

Das een lastige vraag voor buitenstaanders! De enige 2 die dit kunnen beantwoorden zijn jullie 2... Een kindje heeft geen rijke ouders nodig, wel veel liefde en een stabiele relatie. Maar goed, in kan niet in jullie portemonnee kijken en dat een kindje veel geld kost weet iedereen.
Bezint eer ge begint maarrr.... het is JULLIE keuze!

Hey meid,

Het is idd jullie keuze!! Persoonlijk zou ik ervoor gaan als je het echt heel graag wilt. Meestal is het niet meteen raak en dan gaan er nog eens 9 mnd zwangerschap overheen voordat de kleine er is. Je bent dus zo een jaar verder. Wat de financieën betreft zou ik er ook voor gaan. Mocht je vriend wel zonder werk komen te zitten dan is er nog de ww. Hopelijk krijgt hij de vaste baan en dan is het helemaal goed! Ik weet ook niet hoe hoog je uitkering is? Is dat een lage dan heb je ook nog weer recht op het kindgebondenbudget. Het is wel even goed uitzoeken, maar wij hadden het eerst ook echt krap en we redden het nu ook. Maar het is jullie keuze!!!

Succes!!!!
Liefs ciomama

hey meid...

dat is een hele persoonlijke keuze...
zelf zit ik sinds kort in de thuiszorg als huishoudelijk hulp en krijg een aanvullende uitkering dus ook absoluut geen vetpot, mijn vriend is hovenier en dus seizoensgebonden. Met lange koude winters als afgelopen twee jaar zitten wij dan ook heel krap. Wij hebben er echter wel voor gekozen om er nu voor te gaan.
Dan maar wat krapper, als het maar alle liefde krijgt

maar zoals ik al zei is een hele persoonlijke keuze...

liefs

hee Anne,

Welkom!
Dat je al gestopt bent met de pil is al een aanwijzing dat jullie het heel graag willen. Ik zou vanuit je gevoel beslissen en niet vanuit je verstand... Als je gevoel goed is, komt het praktische vanzelf goed. Succes!

Hoi Hoi

Ik zou ervoor gaan hoor, wij hebben het ook niet super breed ik heb reuma en werk maar 12 1/2 uur in de week dus verdien nu 400 euro en mijn man werkt gewoon 40 uur en heeft vast contract maar hij verdient ook niet super.

Ik zie het zo we hebben een woning (flat) maar wel 3 slaapkamers dus kunnen wel een kind op laten groeien, kinderkamer hoef helemaal niet duur te zijn je kan zelfs naar de switch een ledikantje kopen schuren leuk schilderen en het is weer als nieuw,meestal krijg je ook veel of hebben mensen nog kleertjes die je kan hebben, en je kan zoveel van marktplaats halen voor weinig.
je kan borstvoeding gaan geven maar het duurste zal zijn melk en pampers maar je krijgt ook weer kindgebondenbudget en dat kan zo maar 80 euro zijn iedere maand, dus denk dat je het wel redt 3 keer per jaar kinderbijslag dacht ik.

En als jullie heel veel liefde hebben om te geven komt het helemaal goed, je moet niet teveel eisen hebben.

Succes en lekker doen hoor later heb je misschien spijt.

Ik zit in dezelfde positie.
Maar wij hebben besloten te wachten tot wij een stabiele omgeving kunnen creeren, waarin het kind alles kan krijgen wat die nodig heeft. Genoeg geld dus, een huis en vaste banen.

Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar wel vind ik dat je pas moet stoppen met de pil, als je het zeker weet. Want straks ben je zwanger en kan je niet meer terug.

groetjes

Bedankt voor alle reacties!

ik ga het vanavond nogmaals bespreken met mijn vriend en dan komen we er hopelijk wel uit. Ook als mijn vriend geen vast contract krijgt zouden we het moeten kunnen redden, dus eigenlijk zou er geen probleem moeten zijn..

@Gertje1989: we gebruiken een condoom, dus ik wordt niet zomaar zwanger als we het nog niet zeker weten. ;)

Terug
Bovenaan