Zwanger worden/zijn en een rokende vriend

Je kan inderdaad best zwanger raken als je een vriend hebt die rookt, maar het verminderd wel de kwaliteit van het zaad. Mocht het nou lang duren voordat je zwanger wordt, dan is het toch sterk aan te raden dat je vriend stopt met roken.
Mijn vriend en ik zijn allebei 6 mnd geleden gestopt met roken (toen ik met de pil stopte) en we hebben sindsdien geen van beide nog een sigaret aangeraakt.
 
ik rook nu nog,en mijn vriend ook.maar zodra ik positief test gaan ze dedeur uit!mijn vriend zegt dat hij ook stopt,maar mocht het hem niet lukken;dan mag hij buiten gaan staan en dat doet hij dan ook,helemaal als het kindje er is,dat doen we nu ook als er visite komt met kleine kinderen bij ons thuis.(ook al is het ons huis)
succes!
 
Heel goed hoor, Petra. Mijn stiefvader moet ook buiten roken van mijn moeder (mijn broertje had telkens last van hoesten, nu hij buiten staat niet meer!)

Gelukkig is mijn vriend daar ook makkelijk in
 
Er is niks wat ik erger vind dan om iemand boven een onschuldig babaybolletje te zien roken. Ik ben zelf asthmatisch en als volwassene stik ik al haast als iemenad naast me zit te roken maar ik heb daar een stem in. Een baby heeft dat niet. Als een moeder en vader echt van hun kind houden, geboren of niet, dan vind ik (persoonlijke mening niet om op iemands tenen te trappen) dat je niet het risico moet nemen om je kind te schaden door te roken. En er zijn altijd excuses over mensen die slechtere dingen doen zoals drugs maar dat is irrelevant en heeft niks met je eigen kind te maken. Nogmaal sorry voor mijn harde kritiek maar mensen moeten daar meer bij stil staan en minder hedonistisch zijn.
 
Terug
Bovenaan