Zwanger worden zonder teveel bij te houden

<p>Hi meiden,</p><p>Mijn vriend en ik zijn net bezig om zwanger te worden. Hij vindt het ontzettend leuk en bijzonder, heel lief. Doordat ik net van de implanon af ben merk ik dat het vertrouwen in mijn lichaam nog even terug moet komen en dat ik juist onrustig en gestrest word van bijv ovulatietesten- ik krijg dan een negatieve test terwijl ik wel echt voel dat ik ovuleer. Wel gebruik ik een fijne app om in ieder geval mijn menstruatie bij te houden, maar dat is eigenlijk het enige wat ik wil doen. Zijn er nog meer vrouwen die het minimale bij hebben gehouden voor wie dat wel heeft gewerkt?</p><p>liefs</p>
 
Heb twee keer een app gebruikt. Had wel het idee dat ik op een gegeven moment voelde dat mijn eisprong een paar dagen later was dan de app aangaf en heb toen beide momenten aan gehouden. Was steeds vrij snel zwanger!
 
December vorig jaar ben ik zwanger geworden, enkel een app gebruikt toen. Helaas liep dat uit op een miskraam. Daarna was de wens zo groot dat ik geen enkele kans wilde missen en toch met ovulatietesten aan de slag ben gegaan, toen was ik de eerste poging zwanger. Er zijn verder denk ik genoeg stellen die gewoon afwachten en gewoon zwanger worden, kijk ook naar ongeplande zwangerschappen, die zijn er ook genoeg. Ik zou vooral zorgen dat jullie er samen een goed gevoel over hebben! En je weet natuurlijk nooit hoe het loopt en hoe snel het gaat.

Een ovulatietest geeft volgens mij een bepaalde tijd voor je eisprong een positief resultaat, de piek is zoveel tijd voor je eisprong. Het zou dus best kunnen dat de test toen al negatief was.
 
Hoihoi
Ik heb een onregelmatige cyclus en nooit ovulatietesten gebruikt. Wanneer ik mn eisprong voelde deden we het en het was 2x in 1x raak...
Ik raak ook obsessed van testen e.d.
2e keer was t overigens op een ander tijdstip raak dan ik eerder dacht. Ik testte negatief en menstruatie bleef uit dus dacht dat ik n maand over zou slaan ofzo wbt menstruatie.¹ Uiteindelijk toch nog eens getest omdat mn man t zei.. had namelijk veel honger en voelde me vreselijk opgeblazen maar ik dacht dat mn hormonen gewoon van slag waren ofzo....
en die test was tot mn grote verbazing positief ..
 
Ik heb ook alleen een app gebruikt om bij te houden wanneer m'n menstruatie was. Vooral omdat er geen regelmaat in zat.
Eerste keer was ik meteen zwanger maar dat is helaas een miskraam geworden.
Na de miskraam ook het bloedverlies en menstruatie bijgehouden in de app en ronde 2 weer zwanger. Inmiddels morgen 30 weken. Dus het kan zeer zeker zonder ovulatietesten :)
 
Dankjewel voor alle snelle berichtjes! Heel fijn om te horen en ook logisch dat de uitkomst weleens wisselt, ieder lichaam is ook anders. T is soms zo lastig om je niet blind te staren op de cijfers en het als een soort wetenschappelijk project te zien haha, het blijft een kwestie van kans maar vooral heeeeel veel liefde! 
 
Hoi, ik heb niks gebruikt ik hield alleen bij wanneer mijn menstruatie was. Ik heb een onregelmatige cyclus van 28-40 dagen en dan wist ik ongeveer wanneer ik kon testen. Wij hebben verder sws 3 a 4 keer per week seks dus meer bijhouden was ook niet nodig. Ik ben altijd iedere 1e ronde gelijk zwanger geweest helaas 2 miskramen en 1 missed abortion bij 11 weken. Nu wel 2 kindjes van 3 jaar en 1 van 4 maanden. Mij gaf dingen bijhouden juist heel veel stress en ik kon het beter loslaten zonder steeds te kijken wanneer je seks ‘moet’ hebben.
 
Ik hield ook niks bij. 1e keer na 2 maanden zwanger, 2e keer na 1 maand (miskraam) en 3e keer ook na 1 keer. Dus was hier ook niet nodig om extra middelen in te zetten ☺️
 
Terug
Bovenaan