Zwanger worden zonder teveel bij te houden

Zeker! Bij dochter nr 2 met besloten dat we het "weer zouden proberen" maar er deze keer geen druk op zouden leggen. Die maand 2x gevreeën (voor mijn gevoel niet eens in de vruchtbare periode) en het was meteen raak.
 
Ik ben met de pil gestopt en heb gedacht we zien wel. Niks bijgehouden, ook geen app. Had verwacht dat het zeker enkele maanden zou duren…..maar was meteen eerste maand raak.
 
Ik heb nooit evulatie testen of iets gedaan. Gewoon mijn lichaam leren kennen. Ik kan aan mijn afscheiding merken wanneer ik vruchtbaar ben. 2x zwanger geworden in 2 maanden en 1x in 3 maanden. Deze manier werkt dus prima
 
Ik denk dat het ook veel meer rust geeft als je de ovulatie testen niet gebruikt. Het moet tenslotte iets leuks zijn en geen obsessie worden.
 
Ik heb ovulatietesten van clearblue gebruikt de eerste maand dat we probeerden maar kreeg volgens de testen maar geen piekvruchtbaarheid dus werd er heel onzeker en gestresseerd door, maar nu bleek ik toch een eisprong te hebben gehad want was de eerste maand ook meteen zwanger! Dus ik zou hier niet te hard op focussen en gewoon zonder ovulatietesten proberen.
 
Goed om al jullie verhalen te horen! Ik ben al best wel lang gestopt met de pil (maart 2020), omdat ik er niet goed tegen kon. Op dat moment had ik zoiets het zou leuk zijn als ik zwanger wordt, maar als het later komt is dat ook goed en hield het niet zo in de gaten. Ik was op dat moment nog aan het studeren dus vandaar.
Tot een half jaar terug hield ik geen kalender bij, maar het laatste half jaar groeit de kinderwens steeds meer en de laatste twee maanden proberen we serieus zwanger te worden. M'n cyclus is onregelmatig (24-27-33-25-29) en ik zit nu op de 27 dagen, dus heel benieuwd of het deze keer is gelukt.
Nu twijfel ik heel erg om als het deze maand niet lukt naar de huisarts te gaan. Het is toch vreemd dat na bijna 2 jaar (ook al was ik er niet met de volle 100% mee bezig, maar wel regelmatig seks) niet zwanger ben geworden. Wat zouden jullie doen, nog even proberen maar dan met ovulatie testen of naar de huisarts? 
 
 
Terug
Bovenaan