Zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik volg dit forum nu al een tijdje en zit eigenlijk nog steeds met een paar vragen..

Mijn vriend en ik willen na de zomer gaan beginnen met zwanger worden, alleen vraag ik me af hoelang je van te voren moet stoppen met de pil?? Is het verstandig om eerst te ontpillen??
En het volgende probleem, ik rook, ben bereid om te stoppen, maar hoeveel maanden van te voren kun je het beste stoppen?? Of kan ik het beste gelijk stoppen?? Hoelang blijft de nicotine in je lichaam zitten???

Ik hoop graag een reactie van iemand terug te krijgen!!!Bedankt alvast!!

Liefs Maaike

Hoi Maaike,

Leuk dat je wil proberen om zwanger te worden, mijn vriend en ik willen het tweede helft van het jaar waarschijnlijk ook gaan proberen.
Over de pil, volgens mij verschilt het echt heel erg per persoon. Een vriendin van mij werd na de pil niet eens ongesteld, maar gelijk zwanger en anderen doen er veel langer over.
Ik ben al wel gestopt met roken. Niet eens helemaal omdat ik een kindje wil, maar omdat het gewoon zo ontzettend slecht voor je is. En met het oog op de toekomst is het natuurlijk beter om zo vroeg mogelijk te stoppen!
Veel succes!

Groetjes Stefanie

hoi maaike

ik ben nu sinds twee maanden gestopt met de pil. en moet volgende week voor de tweede keer ongi worden.
mij is verteld door mensen die in het hele medice zitten om er goed aan te doen om te stoppen met de pillen en twee a drie keer je ongi te laten komen,zodat je kunt ontpillen en zo leer je je lichaam ook kennen.

heel veel sterkte er mee
kruimeltjetje

Hoi Stefanie,

Wat leuk dat je ook wilt proberen om zwanger te worden in  de tweede helft van het jaar.

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt dat het per persoon ontzettend verschilt met de pil.Dat met die vriendin van je, dat is inderdaad wel vaag.. Het kan inderdaad heel erg verschillen, en je weet nooit. Bij de een gaat het  niet echt makkelijk om zwanger te worden en bij de ander hoef je inderdaad nog niet eens ongesteld te worden..

Ik rook vanavond mijn laatste paar sigaretten en vanaf morgen ben ik gestopt. Het is inderdaad stukken beter om te stoppen en niet alleen voor het kind, maar voor je eigen gezondheid is het ook stukken beter..

Ben je toevallig ookal bezig met foliumzuur? Ik heb namelijk gelezen dat het beter is om daar voor je zwangerschap al mee te beginnen.. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel je daarvan nodig hebt? Heb jij misschien een idee??

Groetjes Maaike enne bedankt voor je info he?

Hoi Maaike1987,

even reageren op je foliumzuur-vraag:

Het wordt aangeraden ermee te beginnen minstens 4 weken voor de bevruchting tot 10 weken erna. Maar eerder beginnen kan natuurlijk nooit kwaad. Je kunt het gewoon bij de drogist of apotheek halen.

Succes!

Ukkie26

Hoi,

weet je misschien ook hoeveel ik van dat foliumzuur kan gebruiken??

Over de pil.. Ik ben van plan om te stoppen, alleen ik zit eigenlijk met 2 dingen;

* Ik ga op vakantie in Juli en als ik dan ongesteld zou worden, is het veel erger als wanneer je nog aan de pil bent. Althans dit is wat ik gehoord heb.
* Ten tweede, als ik doorga met de pil en om niet ongesteld te zijn als ik op vakantie ben moet ik de pil doorslikken (ga 3,5 week op vakantie dus vandaar) maar als je zwanger wilt worden, en aangezien dat ik ongeveer 1 a 2 maanden daarna(na mijn vakantie)  wil gaan proberen, is het slecht om hem door te slikken!(heb ik ook gehoord)

Wie heeft advies??

Groetjes Maaike

Hoi Maaike,

Goed van je dat je gaat stoppen met roken! Het gaat vast lukken! Ik heb ook heel wat jaartjes bijna een pakje per dag gerookt, maar het valt me echt zo erg mee! Ik weet waarvoor ik het doe. Heb ook tegen iedereen gezegt dat ik ben gestopt, en als ik nu weer zou beginnen zou ik me echt schamen en me echt een soort voor schut voelen, omdat ik het niet kan volhouden.

Ik ben nog niet bezig met foliumzuur. Ik stop de komende maanden ook nog niet met de pil, mijn vriend wil namelijk liever wachten totdat we van de zomer klaar zijn met klussen in ons huis, financieel ietsjes ruimer zitten en alletwee een vast contract hebben. Dit gaat als het goed is allemaal van de zomer gebeuren, dus hoop dat ik eind zomer, begin herfst kan stoppen met de pil. Kan echt niet wachten!!!

Groetjes Stefanie.

Hoi,

ik slik 0,5 Mg foliumzuur, van de 'samenwerkende apothekers'. Als je naar de apotheek gaat en om foliumzuur vraagt, dan helpen ze je wel verder.
Ik moet 1 pil per dag (komt bij mij in de plaats van DE pil...).

Over het stoppen met de pil: ik ben nu 3 maanden gestopt en mijn ongesteldheid is niet veel heviger dan toen ik aan de pil was (gelukkig). Voordat ik de pil slikte had ik onwijs veel buikpijn en verloor ik veel bloed, tijdens de pil was dat minder en nu is het nog steeds goed te doen.

En over het doorslikken: ieder lichaam reageert anders. De 1 slikt de pil al 10 jaar en wordt keurig, na het stoppen, na 28 dagen ongesteld en heeft direct een regelmatige cyclus. De ander heeft de pil maar kort geslikt en heeft een hopeloos ongeregelmatige cyclus na het stoppen...geen peil op te trekken. Dus doe wat je hart je ingeeft (je lichaam is toch niet te voorspellen :D)

Nou, wijsheid bij het nemen van je beslissing!

Ukkie26

Terug
Bovenaan