Zwanger zijn is geen hobby.

Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn die zwanger zijn zeker niet als hobby zien, maar meer als noodzakelijk kwaad. Ik lees namelijk allemaal enthousiaste mensen, maar ik heb dat niet. Tuurlijk ben ik blij dat ik zwanger ben, en dat zonder moeite en pijn, maar ik vind het gewoon niet leuk. Vreselijke zwangerschapsmode, duurt lang, dik worden. Ik vind het vreselijk, die laatste weken met van die hangtieten op je dikke buik hangend te lopen, bleeh!
Heb ik medestanders...?

Janine
 
hoi Janine,

Ben het op sommige dingen wel een beetje met je eens...
De kwaaltjes zijn gewoon niet zo prettig, maar daarentegen ben ik gewoon heel blij dat het eindelijk zo ver is en dat streept alle ongemakken wel weg ... Maar goed.. Iedereen voelt zich natuurlijk anders en dat mag ook.
Wens je toch nog veel succes....

Grtjs mama peet
 
Hoi Janine,

Hier ook een dubbel gevoel hoor. Ik vind het heerlijk dat we nog een kindje krijgen, de plopjes en schopjes vind ik ook leuk, als ik weer bij de VK ben gaat het echt leven. Maar de misselijkheid in de eerste maanden, nu eindelijk voorbij, nu sta ik regelmatig te wankelen op mijn benen net als vorige zwangerschap trouwens en toen die duizeligheid over was veranderde ik in een lompe gestrande walrus, dus nee, ik ben ook niet enthousiast. Daarbij komt dat ik ook een pasgeborene wel heel bijzonder vind en ik ben ook overtuigd dat ik van deze wurm ook meteen weer vreselijk hou maar ik zie wel op tegen de eerste enorm zware weken. Dus ook dat is niet mijn hobby.
Na de vorige keer zei ik tegen mijn man: "de volgende halen we uit China want ik doe het niet nog een keer, en dat had niets te maken met de bevalling want dat vond ik allemaal niet zo traumatisch". Zwanger zijn en pasgeboren babies zijn niet mijn ding. Maar we komen er wel doorheen, ook door die eerste heftige weken. En als ik dan naar mijn zoontje van nu 1 kijk, dan smelt ik helemaal weg van dat guitige koppie en kan ik niet wachten tot nr. 2 een paar maanden oud is.
 
Hihihi, ik ben van het augustusforum maar spiek ook af en toe hier. Deze titel vond ik wel grappig. Ik ben het wel een beetje met je eens hoor. De misselijkheid is bij mij gelukkig aan het wegtrekken maar dat vond ik echt niet grappig. In mijn vorige zwangerschap had ik vanaf 5 maanden het gevoel dat mijn baarmoeder tot aan mijn strot zat en ik ben nu stiksjacherijnig en labiel van de hormoonmonsters. Oh ja, en mijn hobby is tegenwoordig slapen. Ben niet vooruit te branden. Toch zijn er ook leuke dingen. De echo's en het idee van straks nog zo'n frutsel erbij vind ik wel leuk. En ik kan ook niet wachten tot deze gaat bewegen.
 
Hoi, hoi,

Ook ik herken wel een aantal dingen hoor, je baby in je buik voelen vind ik wel heel bijzonder en de echo's en de bezoekjes aan de verloskundige ook! Ik heb deze zwangerschap veel last van mijn maag en zit eens in de zoveel tijd weer kotsend met een emmertje tussen mijn benen en dan baal  ik weer flink. De kwaaltjes vind ik wel heel vervelend zeker nu ik  een peuter  heb rondkruipen, je kunt niet even rusten of lekker een paar je bed in kruipen want je moet  doorgaan. Ik  heb ook last van  behoorlijke "moodswings" soms ben ik echt op oorlogspad en dan baal ik van alles en iedereen het liefst zou ik gewoon eens even lekker een week alleen op vakantie gaan of zo maar ja dat gaat helaas niet. Ook ik vind die positiekleding helemaal niks, allemaal van die zotte kleuren of  truttige kleding, maar  ik heb  pas geleden toch een mooie zijden tuniek gescoord (in normale kleuren) daar wordt ik dan weer helemaal happy van! Het idee om straks nooit meer een baby in je buik te hebben vind ik wel een vreemde gedachte maar aan de andere kant ben ik dan ook wel weer blij om mijn eigen lijf terug te hebben dus is wel heel dubbel allemaal.  

Groetjes,

Puk  
 
hi,

Soms lijkt het wel of je niet mag zeggen dat je zwanger zijn niet leuk vind. Ik had bij beide zwangerschappen last van bekkenintsabiliteit. En niet op het eind, nee vanaf week 15 ofzo. En dat ook nog maanden na de bevalling. Dat is niet grappig! Maar als ik ze nu zie (5 en 20 maanden) ben ik wel intens gelukkig met mijn kinderen en had ik er zeker voor over. Alleen een derde komt er niet meer!!!

Succes met de zwangerschap!!!  

gr
Marielle
 
Shake hands,
Echt een noodzakelijk kwaad vind ik. Mensen kunnen je ook zo stomverbaasd aan kijken als je dat zegt. Voor mij was dat dan ook mede een rede om met een tweede wat langer te wachten. Die positiekleding is echt vreselijk, je wordt dik en je vind jezelf al niet mooi en dan maken ze het ook nog in van die vreselijke kleuren en printjes. Al die vragen van iedereen of je nog misselijk bent, geen last van je rug hebt, hoe je je eigen voelt. NIet iedere zwangere is ziek, zwak en misselijk hoor. Als mensen met je praten kijkt 90% naar je buik in plaats van dat ze je aankijken tijdens het gesprek.
Tuurlijk is het leuk om je baby te voelen bewegen in je buik en maanden niet ongesteld te worden, maar doe het echt niet voor mijn lol.

Groetjes cristereve
 
Tot nu toe vind ik het nog niet vervelend om zwanger te zijn.
Maar het gaat dan ok vanaf het begin helemaal geweldig.
Ik ben nauwelijks misselijk geweest en voel me nog steeds heel goed.
Maar ik ben er nog niet.
Er kan nog veel gebeuren de komende maanden.

Voor degene die het nodig hebben, veel sterkte de komende tijd.
De julimama's kunnen al bijna af gaan tellen.

Liefs Mickey
18w 1d
 
Terug
Bovenaan