zwanger zijn niet leuk

Zwanger zijn is echt vaak niet leuk! Ben nu 39 weken en ik heb de gehele zwangerschap als vervelend en naar ervaren. Vooral de laatste loodjes zijn erg zwaar. Ik heb nooit een roze wolk gezien hoor!
Volgens mij durven veel vrouwen niet toe te geven hoe zwaar het eigenlijk is, dat mag je niet zeggen omdat jet het ergens voor doet en er zoveel voor terug krijgt.
Dat zal wel zo zijn hoor, maar dat neemt niet weg dat het negen maanden klote is en je langzaam maar zeker je eigen leven en bewegingsvrijheid kwijt raakt.
En dat heb ik het nog niet eens over de bevalling, die moet bij mij nog komen... Niet echt een leuk vooruitzicht!
 
Nou meid, ik ben het helemaal met je eens. Ik ben inmiddels bevallen van 2 prachtige dochters en het is meer dan de moeite waard. Ik heb het (de zwangerschap en al z'n kwalen) er allemaal voor over gehad en zou het zo weer doen (voor deze 2 ukkies, weet nog niet of ik de moed op kan brengen voor een 'volgende', nu in elk geval even niet ;-) maar ik heb de zwangerschap niet juichend doorlopen en ook het einde (de bevalling) is me zwaar tegengevallen (erg ziek geweest van pre-eclampsie en uiteindelijk met keizersnede bevallen).

Dat je er iets ongelooflijk moois voor terug krijgt, wil niet zeggen dat zwanger zijn zo geweldig is en daar mag je af en toe best even over klagen hoor!

Veel sterkte met de laatste loodjes!
Groetjes,
Ze
 
Ja, zwanger zijn is echt niet altijd leuk! Dat maagzuur...ik zal het nooit vergeten!En weg mooie figuurtje, snik!En ook de pijn van de bevalling ben ik nog steeds niet vergeten, wat iedereen ook moge zeggen. En als je zoals jij in je laatste daagjes loopt, ben je het soms superzat. En je mag daar inderdaad best wel eens over klagen! Maar (en nu komt het hart onder de riem) nog effies volhouden, dan ben je er vanaf en heb je het liefste kindje van de wereld!En sommige bevallingen , ik geloof zelfs de meeste, verlopen zonder echte nare problemen. Kop op meid! Groetjes Maartje
 
Ha, ja ik ken dat welk degelijk wat je zegt. Ik heb meer hooikoorts gekregen en heb daar een vorm van astma bij, dus ik nies en hoest de hele dag door. De rest van de kwaaltjes vallen gelukkig erg mee. Maagzuur en geen lucht krijgen teisteren mij.

En het leuke is als je er iets van zegt tegen mensen krijg je meestal ook nog het commentaar " ja meid jij wilde zo graag een kind".

Sterkte iedereen en ik ben blij dat effe klagen soms ook begrepen word en je niet meteen een schuld gevoel word aangepraat.
 
Dat "roze wolk gevoel" kende ik de eerste maanden niet, maar ik vind het nu toch wel steeds specialer voelen. Ik weet niet echt of ik nou op een roze wolk zit, maar ik geniet toch echt wel van mijn zwangerschap. Op dit moment kan ik precies de baby voelen zitten en het beweegt op precies de goede momenten, dus ik heb helemaal niets te klagen.
Toch kan ik me wel voorstellen dat het voor sommige dames helemaal niet leuk is. Als je soms al die kwaaltjes hoort kan ik me inderdaad goed voorstellen dat het soms even doorbijten is. De bevalling kan alle kanten op, dus denk denk ik nog maar niet teveel over na. Ik heb al zo ontzettend veel verschillende verhalen gehoord, iedereen ervaart het weer anders.
Sterkte meid, de aankomende weken. Nog even en je hebt alles achter de rug én heb je je kleine wondertje in je armen!
lfs. Monique
(34 wkn)
 
hoi

ja iedereen ervaart het toch anders he? ik heb een vriendin die heeft echt 9mnd een top zwangerschap gehad..
nou ben ik zelf in het begin heel misselijk geweest, en nu ben ik heel moe, en heb wel kleine kwaaltjes maar niet zo heel erg verder.
ik moet wel zeggen dat ik me psychisch zeg maar heel fijn voel mijn zwangerschap. normaal heb ik nogal eens wisselende stemmingen zeg maar, maar nu voel ik me echt ok!
ik hoop na de bevalling ook nog.
je komt er wel doorheen, en wie weet voel je je na de bevalling weer helemaal fijn!
het is toch anders voor iedereen.
sterkte en een mooie tijd met je ukkie.
liefs sandy
 
Hoi,

Ik heb een zwangerschap volgens het boekje gehad. Was daar erg blij mee. Maar ik heb een ziekte die tijdens de zwangerschap enorm is op gaan spelen. Mocht veel minder medicijnen dan normaal .......... Heb ook echt geen roze wolk gezien in die 9 maanden. Heb het zwanger zijn wel speciaal gevonden; met name het bewegen van de baby!
Het zijn ook geen donderwolken geweest hoor, maar die 9 maanden mogen ze van mij ook overslaan. Heb een snelle en "prettige" bevalling gehad. En onze kleine meid is het allemaal dubbel en dwars waard geweest.

 
Het idee van zwanger zijn opzich is natuurlijk wel leuk...geweldig dat er een leventje uit jou voor komt,mar idd verder kan ik ook geen voordelen noemen.maar wat anoniem voor mij al zei,het is ook wel speciaal!! ik ben reuze blij dat ik zwanger kan en mocht raken,maar pppffff wat is het af en toe zwaar......de bevalling,dat was voor mij persoonlijk een eitje vergeleken bij die zware 9 maanden.
 
Terug
Bovenaan