zwanger zijn niet leuk

Wees blij dat je zwanger bent. Na mijn miskraam kan ik er alleen maar over dromen om weer zwanger te raken. Ik begrijp best dat je je ontzettend klote kunt voelen tijdens een zwangerschap, maar om je op te vrolijken dus mijn bericht.Wees dankbaar dat je zwanger bent en spoedig mogelijk je kindje in je armen hebt. xxxjes Ruby
 
Ik denk dat het er niet om gaat of je nu wel of niet blij moet zijn dat je zwanger bent. Ik ga ervan uit dat ze wel degelijk blij is zwanger te zijn, maar ik vind wel dat ze een beetje gelijk heeft, iedereen heeft het maar over een roze wolk maar dat is toch echt niet voor iedereen zo.

Ik vind zwanger zijn zelf veel heftiger dan ik me ooit had kunnen voorstellen. In lichamelijk en geestelijk opzicht en het is voor mij ook niet altijd een roze wolk. Maar ik heb wel zeker roze wolk momenten gehad. Ik vind zwanger zijn super speciaal maar nu na 40 weken ben ik het ook wel zat en verlang ik terug naar mijn eigen lijf (dat was 25 kg lichter) en mijn eigen kleding en beweegelijkheid en wil ik gewoon de kleine vasthouden. Ben het wel zat nu, maar ondanks dat het niet altijd even gemakkelijk is geweest kan ik niet zeggen dat het 9 maanden alleen klote is geweest, wel heftig. Maarja, ik ben er bijna. Ik geloof ook best dat als we straks de baby vasthouden, dat die 9 maanden er niet meer toe doen, hoe moeilijk het soms was zijn we vast weer snel vergeten.

groetjes, Jane 40 wk
 
Allemaal erg bedankt voor de ondersteunende woorden!

Tuurlijk ben ik ook wel blij om een kind te krijgen en ik besef me heel goed dat ik geluk heb dat ik zwanger kan worden.

Ik heb me alleen nooit gerealiseerd hoe zwaar het is, vooral de laatste weken.
Ik denk dat het echt zo is dat je alle rotte dingen zo bent vergeten als de baby er eenmaal is, maar dat neemt niet weg dat ik het nu heel zwaar heb en dat ik best opzie tegen de bevalling. Ik hoop dat dat minder zwaar is dan de hele zwangerschap.

En Ruby, ik hoop voor je dat je gauw zwanger bent! Ik heb in mijn omgeving ook soortgelijke problemen gezien zoals die van jou en dat is echt heel naar. Sterkte ermee...
 
Terug
Bovenaan