Zwanger zijn tijdens COVID-19

<p>Hallo dames,</p><p>Zoals zoveel begin ik ook Coronamoe te worden, maar helaas kunnen we er niet omheen...</p><p>Momenteel ben ik 19 weken zwanger. Met mijn leidinggevende heb ik al afgesproken dat ik vanaf 28 weken aangepast werk ga doen (ik werk in de zorg). Verder merk ik dat ik het toch wel lastig vind wat ik beter niet of nog wel kan doen. Overal een mondkapje op? Hoeveel anderen zien naast het eigen huishouden? Hoe gaan ander zwangeren hiermee om?</p>

Vervelend is het he! Dit is mijn tweede zwangerschap en jeetje wat mis ik dan de eerste, alles was zo zorgeloos. 
Ik heb een kantoorbaan dus het prettige is dat ik 100% kan thuiswerken. Ik zie mezelf ook eerlijk gezegd tot mijn verlof niet meer op kantoor werken (nu 26 weken zwanger). Verder draag ik in alle openbare binnenruimtes een mondkapje en zie ik alleen mijn ouders, zus en neefje. Wij houden de kring klein omdat mijn vriend in de sportbranche werkt (en dus al genoeg mensen ziet, al is het zoveel mogelijk op 1,5 meter). Vanaf 28 weken moet je sowieso voorzichtiger doen las ik in verband met verminderde longcapaciteit en ik wil ook voorzichtig zijn voor mijn ouders.
Even in afwachting van hoe het zich nu ontwikkeld kijken hoe het straks gaat met ziekenhuisbevalling en kraambezoek. Ik overweeg in ieder geval nu wel om thuis te bevallen indien dit tot de mogelijkheden behoort. 

Mijn 2de zwangerschap nu 22 weken. 
Ik werk ook in de zorg, wij moeten een mondkapje op. Ik werk wel boventallig ivm rugklachten.
Soms vergeet ik het als ik naar de winkels ga om een kapje om te doen. 
Ik zie mijn ouders en broertje, verder liefst zo min mogelijk mensen. 
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig of bang, misschien omdat we er toch niks aan kunnen veranderen behalve dan zoveel mogelijk je zelf en anderen beschermen met een mondkapje. 

Inmiddels 38 weken en zwanger geraakt toen het allemaal net begon... Gelukkig tot mijn verlof gewoon op de werkvloer kunnen werken met collega's die mij ontzien mbt besmettelijke patiënten.. losstaand van Corona, ook natuurlijk de influenza verdenkingen of patiënten met BRMO's dus dat was mijn geluk

Verder heb ik de laatste maanden gewoon de adviezen opgevolgd en beperk ik nu mijn contacten vooral tot familie.. vooral straks met kraambezoek.. is al lastig genoeg plannen op dat vlak 

Hoi hoi, 
Ik ben verpleegkundige en praktijkopleider in een verpleeghuis. Op dit moment werk ik ook nog. Recent is corona in het verpleeghuis uitgebroken. Ik sta weliswaar op dit moment niet meer aan het bed.. maar als 1 van de niet zoveel vpk.moet ik nog wel eens cliëntzorg doen als er geen andere collega is. Zodra ik het gebouw inloop draag ik een mondkapje. Moet ik echt de cliëntzorg in, ongeacht klachten of niet, trek ik ook nog een isolatieschort aan. Wil me zo optimaal mogelijk kunnen beschermen. 
Op straat en winkels draag ik tegenwoordig mondkapjes. Maar eigenlijk meer omdat het gewoon van je verwacht wordt. 
Doe wat goed voelt. Ik ben morgen 28 wkn in verwachting. 
Heel veel succes in deze tijd.
Liefs Stiertje

Ik ben nu 41 weken dus de kleine kan elk moment komen. Ik kom nu eigenlijk nergens meer. En als ik naar de winkel moet doe ik een mondkapje op. Kraambezoek zal straks erg rustig worden denk ik. Niet meer als 1 bezoek per dag nu met de nieuwe maatregelen. 
Tijdens de eerste golf was ik dus al zwanger. Heb toen gewoon gewerkt maar hield wel goed de 1.5 meter aan. We zagen eigenlijk voornamelijk familie. En woonden we nog in een gebied met weinig besmettingen. Maar nu er in het hele land eigenlijk zoveel besmettingen zijn let ik wel extra op. 

Ik ben nu 36 weken dus ook al zwanger tijdens de eerste golf. Ik heb gewoon gewerkt tot verlof maar wel mijn eigen beslissingen genomen mbt bescherming (1,5 meter afstand en mondkapje/handschoenen). Verder gebruik ik in winkels of openbare ruimtes al afgelopen weken een mondkapje. Contacten beperk ik tot familie en enkele kennissen. Merk nu ik al beperkt wordt in dingen doen door de zwangerschap ik wel af en toe behoefte heb aan sociaal contact. 
Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt. 

Hoi hoi! Ik ben nu ruim 28 weken zwanger en merk dat ik me ook heb aangepast aan de nieuwe maatregelen. Ik heb een kantoorbaan en tot vorige week ging ik (toen het weer mocht) 2 dagen per week naar kantoor. Ik kon eerst ook met mijn moeder meerijden. Nu werk ik weer volledig thuis en ik denk dat ik dat ook blijf doen tot mijn verlof, hoe jammer dat ook is. Ik voel me nog vrij goed dus heb wel nog wat mensen gezien op afstand, maar nu ik de 28 weken ben gepasseerd en de nieuwe maatregelen er zijn, blijf ik weer zoveel mogelijk thuis en beperk ik mijn kring eigenlijk tot alleen mijn man en misschien wat naaste familie, alles wel op afstand. Ook winkels vermijd ik zoveel mogelijk, en anders mondkapje op. Hopelijk is er in december/november weer wat meer mogelijk en kunnen we wel kraamvisite toelaten! Ik wilde al heel graag thuis bevallen, maar dat is nu nog meer geworden haha! Het is wat allemaal hè..

Terug
Bovenaan