Zwanger zijn tijdens COVID-19

Hi!
Ik ben drie dagen geleden ingeleid en in het ziekenhuis bevallen van een dochter. 
Verplegend personeel draagt allemaal mondkapjes en handschoenen.
bij ons was het zo dat op de gang en in centrale ruimtes iedereen een mondkapje op moet. Tijdens ‘de behandeling’ hoeft dat niet. Dus eenmaal op de verloskamers konden mijn vriend en ik het mondkapje af doen, gelukkig!
In het ziekenhuis was geen bezoek toegestaan. Al waren we 4 uur na geboorte weer thuis?. 

De kraamhulp gebruikt ook een mondkapje, handschoenen en handdesinfectie als ze voor mij of de kinderen zorgt. Verder blijft ze op afstand, wat erg gek voelt... 
Zolang zij er is, is er geen visite welkom. En dat begrijpen we. Alleen onze beide ouders zijn savonds even op bezoek geweest. We hebben gekozen om verdere vrienden en familie alleen op raambezoek te laten komen, hoe stom dat ook is. We moeten mij en de kinderen beschermen. 

Zorg goed voor jezelf en overleg met je verloskunidige wat er kan en mag. 

Dit is mijn eerste zwangerschap, nu 34 weken. Net na een positieve test bereikte Corona ook NL.. Ik heb een kantoorbaan, dus heb eigenlijk al die tijd wel thuis kunnen werken. Tijdens de versoepelingen ben ik wel op kantoor geweest, mijn werkgever en collega's gaan er heel serieus mee om en hielden ook rekening met mijn zwangerschap. Sinds de cijfers weer toenamen ben ik weer thuis gaan werken, nu lekker van mijn verlof aan het genieten. We zijn wel op vakantie geweest dit jaar. Mijn schoonvader woont in Denemarken, dus we hadden een veilig adres en zijn met de auto gegaan :) Anders waren we denk ik niet gegaan, of gewoon een weekje in een bungalow in NL of iets dergelijks. Verder houden wij onze sociale contacten beperkt tot mijn ouders, zusje en schoonouders (ook die allemaal met afstand). Vind het nu wel lastig worden.. De uitgerekende datum komt dichterbij, wat gaan we doen? We willen wel mijn (schoon) ouders op kraamvisite laten komen, maar willen we ze de kleine ook vast laten houden? Wordt er wel een beetje verdrietig van moet ik zeggen, wil dit moment graag delen. Maar weet nog niet zo goed hoe..
Heb geen gebruik gemaakt van het OV, alleen de fiets of de auto. Probeer op rustige momenten boodschappen te doen, en sinds vorige week met een mondkapje. 

Ik ben 23 weken zwanger en heb zo goed als zeker corona op dit moment. Mn schoonouders en vriend hebben het.
Ik was er eerst wel bang voor om het te krijgen tijdens de zwangerschap. En nu denk ja, niks aan te veranderen. We gaan het zien hoe het verloopt. Ik maak me er nog niet heel druk om. Heb op dit moment alleen een zere keel en ben in afwachting van de uitslag.

Verschrikkelijk vind ik het allemaal.. vandaag voor het eerst verplicht een mondkapje op moeten opzetten bij de 22 weken prik. (Ja heb het tot nu toe steeds zonder kunnen doen).
Had hem 10 minuten op en wat een opluchting toen ik buiten kwam zeg. Eindelijk weer frisse lucht.. dan denk ik, is dit nou echt het nieuwe normaal? 
Ik zou heel graag weer in het ziekenhuis willen bevallen en aangezien ik ivm zwangerschapssuiker ook wel weer ingeleid zal worden, zal het dus ook wel in het ziekenhuis moeten. Vind ik prima, maar niet met allerlei idiote maatregelen. Straks mag mijn man niet eens bij de bevalling zijn ofzo ?

De maatregelen zijn in het ziekenhuis niet zo erg op dit moment. Ik ben 38 weken en willen poliklinische bevalling maar behalve dat zij mondkapjes ophebben en ik er eentje op moet bij binnenkomst in het ziekenhuis valt het tot nu toe erg mee
Behalve evt bezoektijden mocht je langer moeten blijven.. 

Trouwens ademen via kapje went vanzelf.. doe het al jaren voor mijn werk in de zorg als er besmette patiënten zijn..  tis even wennen

Terug
Bovenaan