Zwanger?

Innesteling, welke bij jou sowieso nog niet geweest is. Je eisprong is pas een paar dagen geleden geweest waarschijnlijk. Verder zal ik eens goed met je vriend en huisarts gaan praten over een alternatief voor de pil... 14, kom op zeg! Condooms, spiraal. Gewoon nog geen seks?
 
Ik weet het niet. Je hebt nog helemaal niks je gaat waarschijnlijk nog naar school en of je vriend ook en of die werkt maar alsnog je hebt geen huis je kunt je kleintje niks bieden. Zorg eerst eens dat je de boel op orde hebt en uberhaupt wat ouder bent. Als ik 1 van jou ouders was geweest en dit had gelezen/gehoord zou ik me helemaal de rambam schrikken.Probeer eerst eens een test op de dag dat je normaal ongesteld zou moeten worden.En alsjeblieft voor jezelf meid doe het veilig!! Condooms of andere anticonceptie je bent nog zo jong.. 
 
Ik vind dit eerlijk gezegd echt gewoon zielig voor je kind, mocht je zwanger zijn. Op je 14e kun je dit soort beslissingen echt nog niet bewust maken! Je hebt geen stabiele basis, je bent zelf nog enorm in ontwikkeling en ontneemt jezelf echt wel een toekomst. Daarnaast vind ik dat je je kind ook veel ontneemt door zelf nog veel te jong te zijn om aan kinderen te beginnen.Ik stel een stevig gesprek met je ouders voor en even een tripje naar de huisarts voor andere anticonceptie.
 
Ga inderdaad met je ouders in gesprek. Op die leeftijd kun je deze keuze met een gezond verstand nog niet maken. Een kind is niet niks en kost geld. Er is een reden dat jouw ouders of wettelijke vertegenwoordigers tot je 18de verantwoordelijk voor je zijn.Je hebt nog genoeg tijd. Die tijd komt nog wel. Een kind heeft meer aan je als je een afgeronde opleiding hebt. Ga met je ouders praten.
 
Oef ik hoop voor je dat je niet zwanger bent.. onbeschermd seksen is natuurlijk wel dom als je nog geen kind wil (ik hoop dat je t niet wil althans), laat in dat geval ook lekker een spiraaltje plaatsen.. gun jezelf een opleiding en wat tijd om te genieten.. het zou erg eenzaam kunnen zijn als tienermoeder, omdat je vriendinnen er niks mee hebben. Maargoed als je zwanger bent er alles voor willen doen is een mooi uitgangspunt natuurlijk. Onderschat alleen niet wat een tijd en geld zon ukkie kost.. succes
 
Waarom hebben jullie onbeschermde seks? Ik snap wel dat het lekkerder is zonder condoom, maar er zijn nog heel veel andere manieren om een zwangerschap te voorkomen. Die klachten duiden denk ik (hoop ik) niet op een zwangerschap. Ik heb inderdaad ook gelezen dat je in een ander topic schrijft dat jullie 3 maanden bewust bezig zijn en dat je hoopt dat het nu wel mag lukken. Meisje, meisje, ik hoop dat je dat niet meent! Ik wilde altijd heel jong moeder worden. Op mijn 30e werd ik zwanger van een tweeling. Mijn zwangerschap was lichamelijk heel zwaar en uiteindelijk lag ik met bijna 21 weken te bevallen en zijn onze kinderen overleden. Geloof me, dat kun je op je 30e al amper handelen. Laat staan op je 14e!  
 
Ojee, je wil jong moeder worden? Ik ben jong moeder geworden, dat was op mijn 21ste.Op je 14de vind ik niet jong moeder worden, miss ben je feitelijk gezien dan moeder en op papier maar je bent en blijft een jong kind die een kindje heeft. Bizar. Hoeveel zakgeld krijg je? Is dat genoeg voor 1 of 2 pakken luiers? Als je zo verstandig en verantwoordelijk bent zoals je schrijft en denkt te zijn dan siert het je juist om een goed gesprek aan te gaan met je ouders en de huisarts. Als je verantwoordelijk bent dan neem je die ook en kies je juist niet nu voor kinderen. Als je wel een kindje nu wil dan ben je juist NIET  verantwoordelijk, volwassen en verstandig. Snap? zet hem op! En neem de juiste beslissingen samen met je ouders, huisarts en vriend. Ga lekker de hort op, over 2 jaar mag je zelfs gaan stappen. Geniet ervan.  
 
Terug
Bovenaan