Zwanger

A

Anoniem

Guest
Zo ben ik even onverwacht zwanger....  
15 april was ik gestopt met de pil, nog een pil menstruatie en toen ben ik 9 mei voor het laatst ongesteld geweest.
30 juni had ik een schimmelinfectie bij mijn vagina (draagt iedereen bij zich, maar kan zich op een bepaald moment openbaren, de HA zei dat hij het ook op zijn arm droeg als hij die mycroscopisch zou onderzoeken). De HA heeft nog getest en geen HCG in mijn urine.
Vervolgens heb ik één pil gekregen die je niet moet gebruiken tijdens de zwangerschap, om de infectie van binnen uit aan te pakken. Voor buiten af kreeg ik een zalf; deze ook liever niet te gebruiken tijdens de zwangerschap omdat de gevolgen voor het kind onbekend zijn.
Rond 8 juli weer gemeenschap hebben gehad en daarna heb ik de zalf nog een week gebruikt.
Ik weet nu niet zo goed of ik blij moet zijn of juist niet, ik zit natuurlijk niet op een babytje met problemen te wachten... (gehandicapt.... door mijn medicijn gebruik).
Ik heb de doktersassistent al gebeld en moet morgen even terug bellen onder telefonisch spreekuur zodat ik het zelf aan de HA kan voorleggen. Jeetje wat duurt wachten lang zeg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het erg spannend en zit tussen blij en ..... in. Misschien moet het vruchtje wel weg?

Groetjes Linda

Nog een aanvulling, ik weet dus ook niet hoelang ik zwanger ben...

Nog een aanvulling, ik weet dus ook niet hoelang ik zwanger ben...

Hoi Linda,

Ten eerste proficiat met je zwangerschap!!!!
Ik kan me voorstellen dat je nu tweestrijdige gevoelens hebt, maar probeer er toch van te genieten!!!
En probeer je niet teveel druk te maken om die medicijnen.

Succes, liefs Bo

he wijffie

ik wist het stiekem al maar wilde je zo ook nog ff feliciteren!!!!!!!! vind het zo ongeloofelijk toppie voor je!!! ga er maar gauw genieten samen met je mannegie!! en probeer de zorgen een beetje te vergeten!! het zijn nu jouw negen maanden waarvan je super moet gaan genieten!!!! kus kus

Klein wonder
Zo klein, zo pril
het maakt je even stil
Zo klein, zo bijzonder,
een klein mensje, een klein wonder

Goh ik kan me voorstellen dat je nu wel heel dubbele bange gevoelens hebt. Toch zeg ik voorzichtig dat ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
In de eerste weken van de zwangerschap (en als ik je data zie dan kun je nog niet zo heel ver zijn) maakt het embryootje nog geen contact met jou. Er is nog geen placenta en er vindt geen uitwisseling van stoffen plaats.
Pas later als er een placenta is wordt het risico groter voor geboorte-afwijkingen. Weer later als de baby in aanleg af is en alleen nog maar hoeft te groeien kan het ook weer geen kwaad.
De creme wordt minimaal geabsorbeerd in je lichaam, de pil is erger maar die heb je maar kort gebruikt.
Er zijn een paar vrouwen op het zwangerfoprum die de middelen die jij beschrijtf (waarschijnlijk ketoconazole, itracotazole, sporanox of miconazole) gewoon mogen gebruiken, maar die zitten al in het laatste trimester.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust gesteld heb, maar zeker de dokter bellen morgen hoor. Ik ben geen arts (wel dierenarts )

groeten Elke

Wat een super lieve reacties!
Ja ik wordt ook steeds meer blij

Morgen de dokter nog even afwachten, maar denk niet dat ik een antwoord zal krijgen die definitief is, want immers is dit wat de fabrikant er neer zet en is het niet bewezen.

Ik vond het wel fijn om die tip van Asja te lezen over dierenarts en dat er vrouwen zijn die dit in een laatste stadium gebruikt hebben. Ik had de zalf Kethoconazol die je inderdaad al noemt. Hopelijk valt het mee, zou het heel erg vinden om de zwangerschap nog af te moeten breken. Maar we zitten natuurlijk ook niet op gebreken te wachten. Die pil was Fluconazol en was maar eenmalig. Het is ook afhankelijk van wanneer het raak is geweest.
Kun je je na 2 weken al misselijk voelen dan? Woensdag is het begonnen en was vandaag behoorlijk! Niet overgeven gelukkig. Maar zo'n weeig gevoel als je beweegt.

Ben echt super benieuwt. Jullie horen het van mij.

Terug
Bovenaan