zwanger

Ik ben 24 jaar en ben zelf ook erg bang dat ik zwanger ben. Ook ik slik gewoon de pil, Al 7 jaar en vergeet deze bijna nooit. Ik heb 2 weken geleden erg last van mijn borsten en tepels gehad. Deze zijn dan ook gegroeid. Nu, heb ik niet zo'n gevoelige tepels meer, maar voel me een beetje beroerd en heb steken links in mijn buik. Dit heb ik al enige dagen. Ik moet nog niet ongesteld worden, dit duurt nog een week. Zou het bij mij ook kunnen duiden op zwangerschap? Of ben ik er te bang voor en voel ik me ook anders? IK moet wel zeggen dat ik me anders voel dan normaal.
 
hoi hoi

ik ben slikte zelf ook de pil en ben zwanger geraakt mijn menstruatie bleef uit daardoor wist ik dat er iets niet klopte dus het hoeft niet mijn menstruatie bleef dus weg terwijl ik de pil slikte. ja 1 keer de pil vergeten is een hele kleine kans dat je zwanger wordt zelf ben ik de pil die ik 6 jaar slikte maar 1 keer vergeten en nu dus geen idee hoe het kan dat ik toch zwanger ben geworden door de pil heen. we denken dat mijn pil te licht is geweest. dus ja het kan al is het een kleinbe kans haal gewoon een test dan weet je het zeker.

liefs linda 20 weken 3 dagen
 
Hai,

Als je de pil slikt, kun je gewoon ongesteld blijven worden, dat kan, volgens mijn huisarts, zelfs tot in de 8e maand van een zwangerschap.
Het kan dus best zijn dat je zwanger bent. Het ligt er een beetje aan wanneer je de pil bent vergeten en wanneer je sex hebt gehad, maar zelfs al was je de pil niet vergeten, kun je zwanger worden. De pil is niet 100% veilig!!!
Ik kan me voorstellen dat je geen test durft te halen, maar het is wel verstandig. Probeer eens of je misschien in een ander dorp of stad de test wel durft te halen. Anders zou je even een afspraak moeten maken bij je huisarts. Zij kunnen ook een test voor je doen en mogen daarover niets tegen je ouders of wie dan ook zeggen. Ze hebben zwijgplicht.

Heel veel succes!!

Groetjes,

Mariska
 
Is zeker weten geen fabeltje, als je de pil slikt is je bloeding namelijk per definitie kunstmatig omdat er geen eitje rijpt. Zolang je blijft slikken blijf je meestal ook bloedingen hebben. Maar als je een keertje de pil vergeet is de kans klein, hoor. Het ligt er helemaal aan wanneer je hem vergeten bent, daar moet je even je bijsluiter over raadplegen. En geen test durven kopen... tja, dat is dan jouw probleem, een test is toch wel de gemakkelijkste manier om erachter te komen of je zwanger bent. Overigens, een test is alsnog betrouwbaar als je de pil slikt.
 
Terug
Bovenaan