Zwanger???

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb net toch maar een zwangerschapstest gedaan.
Ik ben nu 2 a 3 weken over tijd en ik kreeg de laatste paar dagen zo'n last van giga honger!!!  Dat ik dacht laat ik toch maar eens een test doen, ik was eigenlijk bang voor een negatieve uitslag, maar mijn streepje (+ controlestreepje) werden meteen blauw! Dus ik denk dat het toch zo ver is. Ik ben pas  half september gestopt met de pil, dus ik verwachten  niet dat het zo snel zou gaan.
Maar blijkbaar dus toch! En ik heb ook helemaal nergens geen last van behalve giga honger, is dit een beetje normaal?

Kun je  er echt vanuit gaan dat zo'n test klopt? Of  kan je toch beter ook naar je huisarts gaan.
Ik denk zowieso dat ik het maandag maar even doe, dan ben ik toch meer gerust gesteld.

Groetjes een blije bijna mama

Hoi,
Gefeliciteerd! Een positieve testuitslag is altijd positief. Een negatieve uitslag kan nog wel eens veranderen, omdat je in het begin van je zwangerschap nog wat minder HCG in je urine hebt.
Je kunt eenafspraak maken met je huisarts, maar omdat je al zo lang overtijd bent, kun je ook al een verloskundige bellen. Er zijn verloskundigen die al met 8 weken een eerste afspraak hebben. De huisarts doet vrij weinig, die stuurt je toch door naar een vk. De vk onderzoekt je bij eeneerste consult ook, uitwendig wordt de grootte vanje baarmoeder bepaald.
De vk zal je ook vertellen wat je verder moet doen, bijvoorbeeld een echo laten maken. Hou er met een echo wel rekening mee, dat er plaatsen zijn waar je tot 10 weken standaard een inwendige echo krijgt. Als je dat niet wilt, kun je beter eenpaar weken wachten met je eerste echo-afspraak.
Je hoeft niets te merken hoor van je zwangerschap. Er zijn vrouwen genoeg die fluitend de hele zwangerschap doorlopen!!
Om de duur van je zwangerschap te bepalen wil de vk de eerste dag van je laatste menstruatie weten en de lengte van je cyclus. Je schrijft dat je 2 a 3 weken overtijd bent, dan ben je volgens mij 6 a 7 weken zwanger.
Geniet ervan!
Patricia 40 weken en 5 dagen

Geen twijfel over mogelijk! Je bent hartstikke zwanger! GEFELICITEERD!!!
gr.Ing

gefeliciteerd!! als de uitslag positief is, issie positief, zei mijn huisarts toen ik heel pril zwanger was. Spannend, geniet ervan!! groetjes, mira

Hoi,
Tenzij je medicijnen gebruikt of   in een plaats woont waar geen verloskundige werkt heeft een bezoek aan de huisarts weinig zin. Hij stuurt je dan toch door naar de verloskundige. Ik zou rechtstreeks een verloskundige in de buurt bellen en je verhaal even uitleggen. Zij kan dan aangeven wanneer je je eerste afspraak krijgt. Meestal bij een zwangerschapsduur van 8-10 weken. Er van uitgaande dat je een regelmatige cyclus hebt zou dat over ongeveer 2 weken zijn. Hoeveel klachten je hebt zegt echt niets over hoe je zwangerschap zal gaan verlopen. Er zijn geluksvogels die hun hele zwangerschap geen klachten hebben!
Veel plezier met je zwangerschap en vooral niet teveel zorgen maken

hoi hoi,
ik wilde even kwijt dat het niet altijd zo is dat je"voor niets" naar de huisarts gaat. Bij ons zijn er 2 verloskundigen werkzaam op het dorp maar er zijn ook een aantal huisartsen die het leuk vinden om zelf iemand te begeleiden en de bavalling zelf te doen. In dat geval heb je dus de keuze of HA of VK. Dit moet je zelf weten. Ik kwam bij de eerste ook bij de huisarts terecht en heb sinds hij allebei de bevallingen heeft geleid een helke goede serieuse band met de beste man. En tja, je moet er nog heel lang mee doen en een verloskundige zie je na kraamtijd niet meer.. Huisartsen hebben net zoveel ervaring met dit soort dingen plus als er medisch iets aan de hand is, kunnen ze je daar ook direct bij helpen.
Maar nogmaals, wat je zelf wilt. Je moet zelf kiezen waar je je het prettigst bij voelt

Hey dank je wel voor jullie berichtjes!

Ik ben er idd maar vanuit gegaan dat de test klopt, want zo als ik jullie verhalen lees, moet het toch wel zo zijn.
Natuurlijk zijn we hier kei blij mee!

Heb wel toch maar de huisarts gebeld, want hij was ook op de hoogte dat ik zwanger wilde worden. En dan kan ik meteen al mijn vragen bij hem afvuren. Zodat we toch wat zekerder zijn.
Het is namelijk de eerste keer voor ons en we hebben echt geen idee hoe alles in zijn werk gaat.
En wij wonen maar in een kleine plaats dus hij zal ook wel een goede verloskundige weten, kan beter zijn raad opvolgen denk ik dan.

Vanavond hebben we het ook aan onze ouders verteld d.m.v. een boekje van je kleinkind en ik ofzoiets. En ze waren echt kei blij en trots!

Morgen ga ik het mijn zusje vertellen. Ben ook zeer benieuwd naar haar reactie.
Nu hopen dat de kleine nog net tot naar haar bruiloft op zich laat wachten (of ruim genoeg ervoor ) want ze trouwt net rond de waarschijnlijke datum, wat ik zo heb uitgerekend.

Nou ben vandaag naar de dokter geweest en idd, ik ben echt zwanger, de test kan het idd niet fout aangeven.
Heb maar meteen ook het telefoonnummer van de verloskundige gevraagd en kan al meteen volgende week woensdag terecht voor het 1ste gesprek en dan wordt alles uitgelegd.

Ik ben nog wel aan twijfelen wanneer ik het op mijn werk vertel, want na volgende week begint de drukke periode, dat er waarschijnlijk 2 maanden overheen gaat voordat  ik een gesprek kan aanknopen.
En om me gerust te stellen wil ik het eigenlijk al deze week zeggen, maar ik ben pas 7 weken.
Lijkt jullie dit verstandig?
Want wanneer ik uitgerekend ben is weer net in een verkeerde periode, omdat ik vanaf dan geen vakantie meer mag nemen, ivm het maken van de brochure die dan weer eind november af moet zijn, wat altijd heel veel tijd en werkin beslag neemt.

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan