Zwanger????

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Willen jullie even naar mijn verhaal luisteren. Mijn beste vriendinnetje is op vakantie en ik wil dit echt even delen met een vrouw(en).

Ik gebruik geen anticonceptie omdat ik me daar helemaal niet tof  bij voel. We gebruiken dus wel condooms. Maar vorige week woensdag dus een keertje niet... (we wilde waarschijnlijk allebei het moment niet verpesten ). De volgende ochtend heb ik m'n agenda gecheckt en nu blijkt dat we in mijn vruchtbare periode hebben gevreeën zonder condoom...

We willen heel graag een tweede kindje maar we moeten eerst verbouwen om een extra kamer te creëren. Ik vind het erg moeilijk om te wachten, dat gevoel heb ik al een tijdje. Toen ik mijn vriend vertelde dat we dus een kans hebben op een zwangerschap moest hij gewoon lachen en gaf me een dikke zoen. Tja, dan moet ik hard gaan werken voor de verbouwing zei hij...

En nu zit ik dus op het wel bekende wachtbankje. Zou ik zwanger zijn... Hoe groot is de kans??? Ik wil heel graag dat het zo is maar het zou ook veel praktischer zijn als we nog een paar maandjes wachten. Wat zijn nou een paar maandjes wachten???

Volgende week donderdag, vrijdag of zaterdag moet ik ongesteld worden. Dat wordt dus ruim een week in de onzekerheid zitten. Pfff het lijkt zo lang. Gelukkig heb ik deze week een leuke en drukke week. Hopelijk vliegt de tijd voorbij en ga ik mezelf niet al te gek maken.

O ja, nog een leuk weetje: ik zou op de zelfde dag uitgerekend zijn als bij Isabelle (13-7-09).

Liefs Linda

Hoi Linda,

Spannend!! En er is heus wel een mouw aan te passen hoor! Wij hebben een jaar lang in een 2 kamer appartement van 57m2 gewoond.
En een goede vriendin woont straks met 2 kindjes in een 3 kamer appartement. Dus het kan wel hoor!
En volgens mij begint het bij veel vrouwen op het forum nu te kriebelen!

groetjes Maris

Hoi Linda,

Wat ontzettend spannend allemaal. Kan me voorstellen dat je bijna niet kan wachten. Ik kan je helaas niet vertellen wat de kans is dat het raak is. Het helpt wel dat je al een tijd geen anticonceptie gebruikt en dus "clean" bent. Maar je weet het natuurlijk nooit hoe lang het duurt. Blijft dus alleen het afwachten over. Hoe moeilijk dat ook is. Hou je ons op de hoogte? En sterkte met wachten

groetjes LInda

Jeee wat spannend voor je deze week!!!
Ja hoe groot zal de kans zijn?? Dat weet je nooit, maar als het echt in je vruchtbare periode was...
En weet je mocht het zo zijn dat je zwanger bent, die paar maandjes die je dan minder hebt om te klussen daar moet je je niet zo druk over maken, dat komt vast goed, anders zet je eerst een tijdje een wiegje naast je eigen bed.
Maar wel leuk dat het dezelfde datum zou zijn als bij je 1e kindje!
Nou meid, ik denk aan je en laat je het ons nog even weten????
Ik hoop dat de week een beetje snel voobij gaat voor je

xxxjes

hey Linda

Wat spannend!!
Weet je, als ik jou verhaal lees dan is het eerste wat in mij opkomt: Als het zo is dan heeft het zo moeten zijn. Het klinkt allemaal heel zweverig, maar ik heb altijd een beetje het gevoel dat dit soort dingen voorbestemd zijn. Alles in je lichaam en je gevoel zegt ja!!! maar je verstand nee.

Nou en geloof mij nou maar, dat zo'n verbouwing dan maar even jammer is.
Birgit was ook niet echt gepland. Mijn vriend en ik wilde heel graag, maaar we woonden in een app van 47m2 met 1 slaapkamer. Ik moest op uitzending op 10 okt, en hij op 12 april. We wilden dus als alles achter de rug was verhuizen en gaan "klussen" Ik zat in Afghanistan en mijn vriens stuurde me zelfs een e-card met een baby erop en de tekst: laat je eierstokken maar lekker rammelen! (hahaha) we wisten allebei niet dat ik toen al zwanger was.....

Ik hoop dus voor je dat het zo is, alles komt vanzelf goed, geloof me!

Sterkte met het wachten... zucht ik leef met je mee!

PS. Ik heb afgelopen vrijdag mijn merina laten verwijderrn omdat ik klachten had ervan.. mijn vriend gaat in april weer weg, en ik wil niet nog een keer zwanger zijn tijdens zijn uitzending, maar mijn "eierstokken rammelen" wel alweer... we doen t safe, maar ergens zegt een stemmetje dat er wel wat langs kan glippen :-S Heel dubbel..

Tja, ik heb ook zo'n gevoel van als het zo is dan had het vast zo moeten zijn...

De verbouwing waar ik het over heb is echt wel heftig. Het dak moet gelift worden om op zolder een extra kamer te kunnen creëren en er moet een vaste trap naar de zolder komen. Mijn vriendin is met de bouwtekeningen bezig zodat we de vergunning aan kunnen vragen. Of dat gaat lukken binnen 9 maanden? Zo niet, dan komt er inderdaad een wiegje langs ons bed en zoeken we verder naar creatieve oplossingen! Misschien geen plek in huis maar wel in ons hart !

En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van 'de uitslag'.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Liefs Linda

Hoi Linda,

Alsof ik mijn eigen verhaal lees.....
Zo is onze Bas ook ontstaan.
Na onze 'spontane' avond (ook geen condoom gebruikt) ging ik eens tellen en kreeg ik ook een beetje de schrik. Ik ben toen a la minuut gestopt met mijn medicijnen en begonnen met foliumzuur (zou ik als ik jou was ook doen).
En inderdaad ik was zwanger.
Ik was nog een beetje aan het idee aan het wennen, toen ik een kleine bloeding kreeg. Op dat moment was ineens alle twijfel weg. Ik wilde dit kindje héél graag!!!!
Ook bij ons moest toen de zolder flink onder hande genomen worden. Mijn dochter kreeg een kamer op zolder en Basje ging naar haar kamer.

Achteraf ben ik heel blij dat het zo gegeaan is. Sommige dingen laten zich nu eenmaal niet plannen.

Groetjes, Karin

PS: Sterkte met afwachten.

Hallo!

spannend zeg, hoop voor je dat het in elk geval zo is als je zelf graag zou willen! en mocht je zwanger wezen; die verbouwing komt wel goed en een wiegje naast je eigen bed kan toch prima?

Groetjes en succes met de "wachtweek".

Alberdien

Terug
Bovenaan