zwanger?!?!?

Hallo,

ik moet het toch even ergens kwijt hoor.
Ik ben op het moment zoooooooo moe en heb de hele dag zin om te snoepen en dan maakt het niet uit wat. Deze 2 dingen herken ik alleen van tijdens mijn zwangerschappen. Nu kan het echter bijna niet zo zijn dat ik zwanger ben.......
Ik slik geen pil en we gebruiken condooms, al moet ik toegeven dat we er vlak na mijn menstruatie niet altijd zin in hebben om die te gebruiken en dan moet het, met een heel gelijkmatige cyclus van 29 dagen toch nog gewoon kunnen.
Vorige week ben ik nog ongesteld geweest, dit was netjes na 29 dagen al was het wel minder als normaal. Normaal duurt mijn menstruatie altijd wel 5 à 6 dagen en nu was het met 3,5 dag eigenlijk wel zo goed als over. Gisteren heb ik een test gedaan omdat ik het niet vertrouwde maar deze test was negatief.
Ik geloof er ook eigenlijk niet zo in dat ik zwanger ben, maar de twijfels slaan wel toe.
We hadden besloten dat we het bij 2 kindjes wilde laten en mijn man zou zich in het nieuwe jaar laten steriliseren (nieuwe zorgverzekering). Bovendien is het ook een beetje afgeraden door de gyn, dit omdat ik al 2 keer een ks gehad heb en de kans op complicaties groot zou zijn bij een volgende zwangerschap.
Mocht ik zwanger zijn is het geen ramp, dit kindje zou dan net zo welkom zijn als dat Tijn en Bente waren.
Mocht ik zo moe blijven dan volgende week nog maar een test doen.

Groetjes Danielle

Als je vorige week nog ongesteld bent geweest, is de kans erg klein dat je zwanger bent. Het kan misschien ook zo zijn dat je iets onder de leden hebt en daarom zo moe bent?
Maar hou ons op de hoogte!! ;-)

Spannend !
De kans lijkt inderdaad klein, maar je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker.
Ik heb toevallig pas een stukje gelezen over vruchtbare dagen en daar stond in dat je, als je een vroege eisprong zou hebben, je vanaf dag 9 van je cyclus zo ongeveer veer vruchtbaar bent. Zaadcellen blijven een aantal dagen leven. Na je eisprong zou je na 2-3 dagen niet meer zwanger kunnen worden.. Het blijft een beetje triggy zo he, ik ken het probleem :)
Hou je ons op de hoogte ??
Liefs, Sophie

heyhey

de kans is idd klein, maar bij mij is het voorgekomen! ik ben in de 1e week na mn menstruatie zwanger geworden! met een gewone cyclus van 28 dagen. mocht dat bij jou ook t geval zijn, is het natuurlijk nog te vroeg om te testen. ik heb 3 weken moeten wachten tot i kde test kon doen.
(ik wist al dat ik zwanger was hoor, de test moest t alleen maar bewijzen hahaha)

nu moet i kwel zeggen dat ik iedereen hoor dat ze moe zijn of niet lekker in hun vel zitten. dus t kan ook zijn dat je of ziek begint te worden, of een winterdipje hebt.

spannend hoor! hou je ons wel op de hoogte?

liefs, do

heyhey

de kans is idd klein, maar bij mij is het voorgekomen! ik ben in de 1e week na mn menstruatie zwanger geworden! met een gewone cyclus van 28 dagen. mocht dat bij jou ook t geval zijn, is het natuurlijk nog te vroeg om te testen. ik heb 3 weken moeten wachten tot i kde test kon doen.
(ik wist al dat ik zwanger was hoor, de test moest t alleen maar bewijzen hahaha)

nu moet i kwel zeggen dat ik iedereen hoor dat ze moe zijn of niet lekker in hun vel zitten. dus t kan ook zijn dat je of ziek begint te worden, of een winterdipje hebt.

spannend hoor! hou je ons wel op de hoogte?

liefs, do

Manlief en ik doen aan nfp; natural family planning.
Hiermee weet je wanneer je, je eisprong heb, maar bij die cursus word er heel sterk op aangedrongen dat je alleen maar de eerste 6 dagen van je eerste menstruatiedag af niet vruchtbaar ben, en daarna vruchtbaar ben tot 2 dagen na je eisprong.
Het is namelijk helemaal niet zo dat je eisprong met een cyclus van 28 dagen in het midden valt, dit kan namelijk veel eerder zijn.
Sperma kan onder goede vaginale zuren wel tot 5 dagen blijven leven, dus jah, als je geen kindjes wel, (ikke dus) dan moet je wel opletten zonder pil en zo af en toe zonder condoom.

Houd het goed in de gaten en doe eventueel tegen de tijd dat je ongesteld moet worden weer een test.

Liefs Marina

@Marina,
Het klopt precies met wat ik had geschreven.:)
Ben je nooit bang dat de methode toch niet helemaal klopt ?
Ik heb er ook weleens over nagedacht, dat NFP.
Het klinkt wel goed, maar is het ook echt heel betrouwbaar ?
Ik hoor het wel,

Liefs, Sophie

Hallo,

bedankt voor jullie reacties. Ik weet ook dat ik haast niet zwanger kan zijn, als we geen condooms gebruiken is het nooit na dag 6/7 van de cyclus en een paar dagen voor ik ongesteld moet worden. Maar ja, je weet natuurlijk maar nooit.
Het gekke is dat ik aan de ene kant weet dat het niet zo kan zijn, maar aan de andere kant kan ik hele dagen slapen én dat herken ik alleen van mijn zwangerschappen. Verder voel ik me kiplekker en heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Maar goed test gisteren was negatief en ik kijk het nog wel weer even aan. Manlief komt al een beetje in jubelstemming, hij ziet het wel zitten een derde, hahaha. Het brengt mij ook wel een beetje aan het twijfelen of er toch niet nog een derde moet komen.
Mocht ik niet zwanger zijn, moeten we er nog maar eens goed over nadenken en info inwinnen bij de gyn, over wat de eventuele risico's kunnen zijn.
Wel grappig overigens dat ik er nu zo over denk, aangezien we alle babyspullen al verkocht hebben, hahaha.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan