Hoi Sophie,
De eerste 8 kaarten (dus 8 cycli) die je doet, worden in principe niet als betrouwbaar beschouwt omdat je er met die 8 kaarten helemaal achter moet komen hoe je lichaam in elkaar zet,hoe je vag slijmproductie is, wanneer je lichaam een eisprong heeft etc,
Dus bij de eerste 8 kaartenzijn er in principe om te oefenen.
Als je trouw iedere dag tempt, en iedere dag je kaart invult kan je er vanuit gaan dat je kaart betrouwbaar is.
Het eerste jaar van ons huwelijk hebben we het zo gedaan, toen 26 mei (onze trouwdag) vonden we het wel heel leuk om aan een kindje te beginnen, en omdat ik wist wanneer mn eisprong was, was het gelijk raak, hihi
In februari word Daniel alweer 2 jaar en tja tot nu toe nog steeds geen 2e (bewust) dus hier werkt het wel goed.
Mijn advies is; als je het volgt, ga dan ook naar een cursus toe (3 avondjes) dat hebben wij wel gedaan.
laat je alles goed uitleggen en tja, je moet er wel moeite voor doen (in de zin van trouw tempen, en invullen) en als je dat er voor over hebt.
Mijn motivatie was dat ik eigenlijk niet aan de pil wilde, maar ook geen kindje wilde, en manlief had het er wel voor over om alles met condoom te doen, maar jah, manlief vind het ook wel eens lekker zonder en dat is goed te begrijpen natuurlijk.
Hij denkt nu trouw iedere ochtend mee, aan het tempen.
Als ik vruchbaar ben, en het komt er van, doen we het met condoom en anders zonder.
Kijk anders eens op de site van nfp.
Liefs Marina