zwanger?!?!?

Heel herkenbaar hoor Daniëlle dat je gaat twijfelen, het is toch wel een heel speciaal gevoel om zwanger te zijn en zo'n kleintje bij je te dragen. Dus dit is misschien wel een extra zetje om toch even goed saampies te kijken naar of je gezinnetje compleet is of niet helemaal....... tja, soms kan het heel anders lopen dan je denkt.... enne.... lekker vroeg gaan slapen vanavond :)

Helemaal met Hannah eens!Mocht je nu niet zwanger zijn...effies koppen bijelkaar steken...wij zouden het bij 2 kindertjes houden en nu hebben we er toch 4!
Groetjes Roos.

Hoi Sophie,

De eerste 8 kaarten (dus 8 cycli) die je doet, worden in principe niet als betrouwbaar beschouwt omdat je er met die 8 kaarten helemaal achter moet komen hoe je lichaam in elkaar zet,hoe je vag slijmproductie is, wanneer je lichaam een eisprong heeft etc,
Dus bij de eerste 8 kaartenzijn er in principe om te oefenen.

Als je trouw iedere dag tempt, en iedere dag je kaart invult kan je er vanuit gaan dat je kaart betrouwbaar is.

Het eerste jaar van ons huwelijk hebben we het zo gedaan, toen 26 mei (onze trouwdag) vonden we het wel heel leuk om aan een kindje te beginnen, en omdat ik wist wanneer mn eisprong was, was het gelijk raak, hihi
In februari word Daniel alweer 2 jaar en tja tot nu toe nog steeds geen 2e (bewust) dus hier werkt het wel goed.

Mijn advies is; als je het volgt, ga dan ook naar een cursus toe (3 avondjes) dat hebben wij wel gedaan.
laat je alles goed uitleggen en tja, je moet er wel moeite voor doen (in de zin van trouw tempen, en invullen) en als je dat er voor over hebt.

Mijn motivatie was dat ik eigenlijk niet aan de pil wilde, maar ook geen kindje wilde, en manlief had het er wel voor over om alles met condoom te doen, maar jah, manlief vind het ook wel eens lekker zonder en dat is goed te begrijpen natuurlijk.
Hij denkt nu trouw iedere ochtend mee, aan het tempen.
Als ik vruchbaar ben, en het komt er van, doen we het met condoom en anders zonder.
Kijk anders eens op de site van nfp.

Liefs Marina

He Marina,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ik zal me er eens in verdiepen. Ken je misschien ook de Persona ? Dat lijkt er een beetje op, tenminste, je moet dan steeds een urinetest doen en dan krijg je via een soort mini computer een groene of een rode dag. Ik heb het na de laatste bevalling aangeschaft, maar het staat nog nieuw in de doos,... Iedere keer denk ik: o ja.. Maar je moet beginnen op de eerste dag van je cyclus en op de een of andere manier vergeet ik het steeds.
Vanwege medische redenen mag ik geen hormonen gebruiken, tenminste, het wordt ten zeerste afgeraden door de internist, dus ik wil ook echt geen pil meer, Er komt nog bij dat ik me zonder pil een stuk beter voel, ik heb nog maar zelden hoofdpijn en dat had ik wel veel.
Het is voor iedereen weer anders he.
Het is maar wat je fijn vindt denk ik.
Zouden jullie ooit wel een tweede kindje willen ?
Wij zouden nog wel eens graag een vierde willen ( ik in ieder geval wel :)
Maar omdat we veel zorgen hebben om 2 van de kids, weet ik niet of het er nog een keer van komt.
We zien het wel. We zijn in ieder geval erg blij met ons drietal, na 2 jongens ook nog een dochter !
Hoe gaat het met Daniel ?
Vermaakt hij zich nog een beetje ? En zit hij nog in de box ? Lotte hier wel hoor, iedere dag 1 a 2 keer.

Nou, fijn weekend verder !
Liefs, Sophie

Hoi Sophie,

Daniel vermaakt zich de laatste tijd steeds beter, hij heeft de kartonnen boekjes helemaal uitgevonden en zit idd nog vaak in de box, en dan heerlijk boekjes te lezen.
Smiddags is hij vaak uit de box, maar kan echt merken dat hij zn grensen letterlijk nodig heb om zich goed te vermaken, en op het cb zeiden ze dat ik daar goed aan deed dus houden we het zo.

Wij willen nog wel voor een 2e kindje gaan, maar heb bij Daniel een postnatale depressie gehad die zeker wel een jaar geduurd heeft en waar ik pas na anderhalf jaar van de antidepressiva af was,
bij een 2e zwangerschap en bevalling kan dit nog zwaarder terugkomen of juist niet... maar jah die zekerheid van niet terugkomen heb je niet, dus we houden het voorlopig even zo.
Straks als Daniel zo rond de 3 of 3.5 jaar is en er zou dan een kindje geboren worden is dat voor mij toch een stuk makkelijker omdat Daniel dan veel meer en alles beter begrijpt.

Van de Persona heb ik ook wel eens gehoord, maar als je deze niet gebruikt is het echt zonde!
Bij nfp kan je alles gewoon schrijven maar hebben ze ook een soort electrische termometer waar een geheugentje inzit die alles opslaat zodat je niet meer hoeft te schrijven, maar wij vonden dit beetje duur en vond de kaart zelf overzichtelijker.

Het tempen, en in jouw geval met de Persona, moet iin je dagelijkse routine komen, als het eenmaal bij je dagritme hoort vergeet je het nauwelijks om voor je opstaat even te tempen.

Succes met alles en ook jij een prettig weekend,
Liefs Marina

Hallo,

volgens mij ben ik toch niet zwanger, mijn lichaam heeft volgens mij de verkeerde signalen afgegeven. We gaan nu nog maar eens samen heel goed nadenken van wat we nu graag willen.
Ik houd de komende weken de signalen van mijn lichaam nog wel even in de gaten.

Groetjes Danielle

@ Daniëlle, toch misschien 'goed' om even zo getwijfeld te hebben, een reden om samen eens goed te denken of je misschien toch ooit....... Succes met samen nadenken (hihi, het is érg leuk hoor, een groter gezin....).

@ Sophie, ik herken veel van jouw verhaal. Ook hier twee zorgenkindjes (autisme/hb/kiss) maar ook een grote kinderwens en dus inmiddels 4 kids en ik moet zeggen dat Leah echt een groot geschenk is (ondanks haar stoute dingen; ik heb een dikke wang omdat madame in een onbewaakt ogenblik een ijzeren autootje in mijn gezicht gooide, jeetje wat kan dat zeer doen)

Terug
Bovenaan