<p>Hoi. Ik ben vandaag 19 weken zwanger en sinds vorige week sta ik na 6 maand terug voor de klas. Door corona konden de lessen pas nu hervatten. </p><p>Hier maak ik me sinds deze week toch erg druk om en ik had graag gedeten wat jullie gevoel hierover is. </p><p>Sinds deze week ben ik dus terug aan het werk in het middelbaar (België). Ik geef het vak plastische opvoeding (kunst) en kom zo elke week met meer dan 200 leerlingen in contact, telkens in bubbels van 20 in een klaslokaal. </p><p>Ik merkte dat het toch moeilijk haalbaar is om afstand te bewaren, zowel met de leerlingen die vaak hulp nodig hebben bij het tekenen/schilderen, als met de collega's. Tijdens vergadering zaten we bvb gewoon naast elkaar, met mondmasker wel. </p><p>Nu las ik ook een artikel. Die zegt dat zwangere vrouwen toch hoger risico hebben om, eens ze besmet zijn, een ernstigere ziekteverloop te hebben. En wetende dat in Nederland vanaf 28 weken gezegd wordt dat de risico's groter zijn... Maak ik me dus nog meer zorgen.</p><p>Ik heb sinds maart echt zo hard opgelet, ik heb met bijna niemand contact gehad. Het voelt nubalsof al die moeite eigenlijk nu voor niets is geweest, want nu moet ik verplicht met veel mensen in contact komen. </p><p>Ik weet dus niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan. Hoe zouden jullie dit aanpakken? </p><p> </p>