Zwangere leerkracht

Ik werk in NL in het basisonderwijs en heb gisteren een gesprek gehad met de bedrijfsarts ivm hart en luchtige problemen in combinatie met COVID. Zij gaf aan dat het beleid momenteel is om vanaf 28 weken niet meer voor de groep te staan (bij een meerling zelfs al vanaf 20 weken). Ik ben zelf per direct van de groep gehaald ivm risicogroep. Super jammer, want ik voel me goed (ben nu 24 weken) maar snap wel dat het verstandig is nu. Ik zou dus zeker een gesprek aanvragen met de bedrijfsarts. Op internet heb ik niets kunnen vinden over basisonderwijs (alleen kinderopvang), maar blijkbaar wordt het dus (iig door onze bedrijfsarts) wel gehanteerd.

Dag dames 
Wat ik vind is dat er dus verschillende verhalen zijn.. De ene zegt risico vanaf 28, de ander zegr dan weer niet. Zo verwarrend! 
Ik was gisteren bij de gynaecoloog en heb mijn angsten geuit, maar kreeg het gevoel dat er niet naar geluisterd wordt. Ze reageerde erg bot. Ik kreeg als antwoord dat ze de standaardprocedures volgen en (net zoals jij zegt GebruikerMvG) dat er tot nog toe niet voldoende onderzocht werd. Daar bovenop was haar antwoord, we kunnen toch moeilijk alle zwangere vrouwen thuis zetten hiervoor, dan gaat de maatschappij niet meer draaien hé (wel leuk dat ze ons zo belangrijk inschatten dan, haha) 
Ik dacht toch dat de veiligheid van jezelf en je baby primeert en met het steeds oplopende aantal zieke leerlingen, vind ik dit dus zeker niet veilig. Je moet maar degene zijn bij wie het misloopt.. En echt, in normale omstandigheden ben ik zeker niet paniekerig ofzo, maar nu..
Wanneer het hier naar code oranje of rood gaat, ga ik eens bij de huisarts langs, zien wat zij zegt. 

Terug
Bovenaan