zwangere mama's met nog andere kinderen

Wanneer vertellen jullie het aan jullie kinderen?

Ik ben nu 8 wk 4dg.

Mijn andere twee kindjes zijn bijna 6 en bijna 3 ( allebei juli)

Aan de ene kant wil ik het nu nog niet vertellen omdat wachten voor mij al lang duurt dus laat staan voor hun.
Maar mijn (zwangere) vriendin heeft het haar dochter meteen verteld zodat ze weet dat mama soms niet lekker is en weet waardoor dat komt. En dat vond ik eigenlijk ook wel een goed idee, ik kan nu soms ineens snel geirriteerd zijn of spontaan gaan huilen en kan ze nu dus niet uitleggen hoe dat komt.

Wat zouden jullie doen?

Nog ff wachten met vertellen? Of het wel vertellen...

hoi t-mara

ik heb zelf een dochtertje van 6. en ik was ook zwanger. dit is helaas een miskraam geworden, maar ons plan was om het na de echo te vertellen. dan konden we gelijk de foto laten zien.en dan wisten we dat alles goed zou zijn.(stel je voor dat je het net verteld heb en er is iets niet in orde)  en dan kon mijn dochter de volgende keer mee naar de verloskundige om het hartje te horen.
misschien een idee. succes met je zwangerschap!

liefs bianca

Hoi, hoi,

Ik ben ook zwanger van ons 3de kindje. Heb een zoontje van 4,5 en een dochter van ruim 2. Ik wil eerst de echo afwachten en "zeker" weten dat het goed zit voor dat we het gaan vertellen. Maar daarna zijn ze de eersten die we het vertellen. Ik zou niet willen dat ze het van een ander horen. En gezien dat mijn buik nu al enorm goeit ben ik bang dat we het niet lang geheim kunnen houden. Het zal idd wel erg lang voor ze duren, denk dat ik iets met een aftelkalender ga maken zodat ze een beetje kunnen zien hoe lang het nog gaat duren.

Groetjes, Jente

He bedankt voor de reacties.

Ik heb al een echo gehad vorige week en die zag er goed uit.
Nu krijg ik 29 mei weer een echo.
Dan ben ik 10 wk 2dg
ik denk dat ik de kinderen meeneem wanneer we de echo weer laten maken.

Zowiezo bedenk ik me net dat ik ze het al wel vertellen moet, we zitten nu midden in een verhuizing en door de komst van deze baby zullen hun samen gaan op een kamer.
Ze willen vast weten waarom aangezien dat de bedoeling niet was haha

hoi,

eind 2007 was ik voor de 3e keer zwanger. Onze oudste was toen 3,5 en de jongste bijna 2. We hadden  2 januari de eerste (termijn)echo en toen bleek ons kindje met bijna 10 week gestopt met groeien.
We hadden toen gelukkig de oudste nog niks vertelt. Hij was namelijk al helemaal into babietjes doordat veel mensen om ons heen zwanger waren dan wel net een kleintje hadden.

We hadden toen ook zoiets: mocht ik weer zwanger zijn.... dan wachten we tot we een goede termijnecho hebben gehad!

Hebben we niet helemaal gered aangezien hij zelf op een gegeven moment bij mij op de bank kwam zitten (ik wist toen nog niet dat ik weer zwanger was!) 'mama, jij hebt een baby in je buik he?!' ... 'en deze gaat niet dood!' En dat terwijl we dus niks over de miskraam verteld hadden en we zelf dus nog niet eens wisten zwanger te zijn.

We hebben toen ontkennend kunnen antwoorden, maar toen we het zelf wisten (kwamen er achter met 8 week zw.schap middels een echo) lieten we het een beetje in het midden en na de termijnecho hebben we volmondig ja gezegd als hij vroeg of er een baby in mijn buik zat.

Daarna zijn de kids bijna altijd mee geweest naar de VK, alleen naar de 20 weken echo enzo niet, dat vond ik toch wat 'eng' en zo begon het steeds meer te leven voor ze. De VK helpen met de doptone aan doen, de oudste heeft zelfs gevoeld aan het koppie van de baby toen dat nog hoog lag etc etc.
En op een gegeven moment kwam hij er zelf mee dat hij een knuffeltje wou kopen voor 'zijn' baby (zo liefffff) en dat soort dingen.

groetjes,
Marije

Mijn kinderen zijn  nog vrij jong (1 en 3) dus we wachten nog even. We wachten in ieder geval eerst even de echo af. Maar net als bij Marije zei mijn oudste zoon (3 dagen voordat ik ongesteld had moeten worden); hey mama, wat heb jij in je buik? Jij hebt een baby in je buik!!!!

Marije, wat frappant he? Dat de kinderen het doorhadden? Ik kan er nog niet over uit. Vooral omdat ik zelf echt geen idee had omdat we er eigenlijk pas volgende maand voor zouden gaan.

Groetjes Tara

Hoi! Mijn dochter is net twee geworden. Ik weet niet meer precies wanneer we het haar vertelt hebben. Wel aan het begin. Ik ben haar al de hele zwangerschap aan het voorbereiden.

Zo langzamerhand lijkt ze wel door te hebben dat er iets gaat gebeuren. In hoeverre ze het echt begrijpt... Als je het haar vraagt zegt ze dat de baby in mijn buik zit en ze 'weet' dat hij in het kamertje naast haar gaat slapen, waar de kleertjes liggen, waar hij een schone luier krijgt, enz.
Afgelopen week ging ze met haar gezichtje naar mijn buik en zei 'Hai baby, 'oe 'aatet?' (hoe gaat het?) Geen idee waar ze dat nou weer vandaan heeft, maar  lief was het wel.

Groetjes, Marisa

Hai

Ik heb 3 kinderen en de  heb het de oudste verteld na 3 maanden.
De ander van 3 en 2 weten het ook maar nu pas 25 weken.

Ze geven steeds kusjes ja mama baby komt he baby komt maar verder er onbewust mee bezig.
ik heb bij de oudste gezegt wanneer de grote vakantie is afgelopen dan komt de baby en dat begrijp ze wel ze is bijna 8 dus.

Je moet doen waar jij het beste bij voeld.
en die leeftijd van jouw kinderen snappen ze dat al best goed.

groetjes 4 kidz

Terug
Bovenaan