zwangere mama's met nog andere kinderen

Hoi meiden,

Ik ben nu zwanger van de 3e en ook ik  heb een dochter van 6 jaar  en een zoontje van bijna 22 maanden. Mijn dochtertje wist het voor de 1e bezoek aan de verloskundige maar geloofde ons niet. Ze zijn dus meegegaan en pas tijdens de echo geloofde zij dus dat er weer een baby op komst is. Mijn zoontje begrijp het nog niet natuurlijk maar omdat mijn dochtertje veel bezig is met mijn buik doet ie haar ook na. Hij zegt dan ook baby en wijst naar mijn buik maar of hij begrijpt dat er echt een baby groeit in mama's buik weet ik niet. Hij is wel de laatste tijd veel met poppen van zijn zus aan het spelen en ze kusjes geven etc. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren als de kleine er is aangezien hij echt een mama's kindje is.

Heb je het je kids inmiddels al verteld of wacht je de echo af? Ik vond het wel leuk om ze bij me te hebben tijdens de 1e echo. Uiteraard ging ik ervan uit dat alles gewoon goed zat. Als dat niet het geval was dan zou mijn dochtertje het toch als  eerst horen. Ze is echt pienter voor haar leeftijd en zeer gevoelig dus pikt ze veel dingen op. Ik  kan echt over veel dingen met haar praten en betrek haar vaak bij dingen die  ik doe, vooral nu met de  zwangerschap.  Maar goed ieder kind is anders en jij kent je kinderen het beste natuurlijk dus alleen jij kan inschatten wanneer jij ze het beste kan vertellen.

Liefs Jacy

Hey,

Weet eigenlijk niet wanneer we het ons mannetje van 2 gaan vertellen. Hij snapt al wel een klein beetje dat baby's in de buik groeien en dat hij ook in mama's buik heeft gewoont, maar omdat hij groter groeide ook een groter huisje moest hebben. Dit was de reden dat hij niet meer in mama's buik kon wonen. Gaat ook vaak op mijn buik liggen en zegt dan; "Past niet mama, Storm groot gegroeit". (lief hè?) Ik denk dat als we hem het nu al vertellen het misschien wat lang kan duren. Ben nu bijna 7 weken zwanger.....Ben er eigenlijk ook nog niet uit dus.

Patries

Hoi dames,

Wij zitten niet met het probleem van hoe vertellen we het ons zoontje. Hij zegt toch alleen nog maar dadada aboeeeeeeee. Dus denk niet dat ie ons zal begrijpen.

Onze kleine man is vandaag precies 8 maanden en zal net 15 maanden zijn als de tweede komt. Kort op elkaar, maar het lijkt me super leuk.

Liefs Jen

Ook ik heb dit "probleem" nog niet. MIjn dochter is dalijk nog net geen 1 jaar als de baby komt. Vind het van de ene kant wel beetje jammer want ze krijgt er niets van mee.
Kan er dus ook geen rekening mee houden enzo haha. Maar suc6 met het vertellen aan je andere kindjes, ze zullen het heel leuk vinden dat weet ik zeker

quote: T_mara schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-05-2009 19:59:51'));

Wanneer vertellen jullie het aan jullie kinderen?

Ik ben nu 8 wk 4dg.

Mijn andere twee kindjes zijn bijna 6 en bijna 3 ( allebei juli)

Aan de ene kant wil ik het nu nog niet vertellen omdat wachten voor mij al lang duurt dus laat staan voor hun.
Maar mijn (zwangere) vriendin heeft het haar dochter meteen verteld zodat ze weet dat mama soms niet lekker is en weet waardoor dat komt. En dat vond ik eigenlijk ook wel een goed idee, ik kan nu soms ineens snel geirriteerd zijn of spontaan gaan huilen en kan ze nu dus niet uitleggen hoe dat komt.

Wat zouden jullie doen?

Nog ff wachten met vertellen? Of het wel vertellen...

Hai T-Mara,

Gefeliciteerd met jullie 3e kindje.
Ik kan hier eigenlijk heel kort over zijn (zoals de andere mamma's onder ons). Gewoon vertellen!
Wij zijn ook zwanger van ons 3e kindje en wij hebben het vanaf het moment dat we het wisten, verteld. Reden hiervan is niet alleen dat zij begrijpen waarom je soms anders kunt reageren op dingen als normaal of dat je je wat slechter voelt als normaal, maar ik zie bij onze 2 kinderen (bijna 10 en bijna 4 jr) dat ze ontzettend meegroeien in de tijd. Ze leven er net zo naartoe als wij en inderdaad, ze kunnen bijna niet wachten maar toch hebben ze er geen last van (ze doen toch echt wel hun eigen ding!)
En je geeft ze ook de gelegenheid de zwangerschap vanaf het begin mee te maken (ik krijg elke ochtend en avond en kusje op mn buik -- bedoeld voor de baby dus.. echt leuk om mee te maken!)

Groetjes, Chiquita

Terug
Bovenaan