Zwangerschap delen op social media

<p>Dag dames,</p><p>Er is iets waar ik een beetje mee worstel. Wellicht iets heel onbenulligs, maar toch.</p><p>Velen die ik ken, delen hun zwangerschap op social media. Ik heb gekozen om dit niet te doen, omdat dit iets is wat ik alleen wil delen met de personen om mij heen. Ik vind het niet belangrijk dat iemand van mijn vroegere basisschool bekend is met mijn privéleven.</p><p>Toch vind ik het wel moeilijk als anderen hun zwangerschap delen. Ik vind het erg leuk hoor, daar niet van. Alleen ik begin erdoor te twijfelen of ik dat dan ook moet gaan doen. </p><p>Zijn er meer onder jullie die hun zwangerschap niet hebben gedeeld op de kanalen? Wat was jullie reden daarvoor?</p><p> </p><p>Groetjes xxxx</p>

Hee,
Ik heb het inderdaad ook niet gedaan. Ik deed sowieso al niet meer veel meer met social media. Zat ook alleen nog op Facebook. Nu heb ik een dochtertje van 11 weken en ben eigenlijk helemaal gestopt met social media.
Ik deed het ook niet omdat ik idd zoiets had ik vertel het de mensen die ik het wil vertellen en niet iedereen hoeft te weten dat ik zwanger ben. Ik ging ook wel twijfelen soms als ik andere het wel leuk zag aankondigen. Had het daarom bijna wel gedaan, maar dacht uiteindelijk ik zou het nu doen omdat anderen het doen en dat vond ik een kromme reden.
Vind het nu heerlijk zonder voel me ook niet verplicht om iets te delen...

Hoi!
Ja, ik doe ook niks meer aan social media, omdat ik het allemaal wat overrated vind. Ik kijk nog wel en reageer weleens, maar daar houdt het ook wel bij op!
Ik had het dus laatst ook bijna gedeeld, omdat ik tegelijkertijd wel super trots erop ben. Alleen dan denk ik net als jij; stomme reden om iets te delen omdat anderen dat ook doen! 
Zonder social media is ook heerlijk. Ik heb kort geleden al andere kanalen verwijderd en ik merk dan dat ik niet de behoefte krijg om iets te delen. Misschien toch een verslaving?
Wel fijn om te lezen dat jij hetzelfde gevoel had als wat ik nu heb en gefeliciteerd met je dochtertje!

Hoi! 
Heb nog wel een Facebook account maar wilde mijn zwangerschap ook niet via social media delen. Heb mijn familie vrienden en collega’s persoonlijk ingelicht. Vind zwanger zijn een speciaal iets wat ik graag deel met de mensen die dicht bij ons staan. 
Vind privacy belangrijk. Ook voor straks na de geboorte. En als ik dan wil pronken met onze kleine stuur ik mijn familie en vrienden af en toe wel een mooie foto naar hun persoonlijk. 
Hou er zelf ook van als ik iets persoonlijk hoor van mijn naaste dan dat ik het via social media moet lezen. Een like of een felicitatie via social media daar wordt ik niet warm of koud van. Een lach of een traan van geluk van mensen toen we vertelde dat we een kindje krijgen die koester ik met heel mijn hart.
dus ik snap je helemaal en sluit mij bij je aan dat je de keuze hebt gemaakt dit niet te doen. Veel geluk toegewenst en een fijne zwangerschap. 

Hey!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik had mijn enige social media acc (op fb) weg gedaan zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik wou het ook alleen laten weten aan de mensen om me heen. 
Ik kende geen mensen die het wel op social media postte (nu wel 1 vriendin) dus had dat probleem van jou niet zo.
Ik denk soms nog wel es aan me fb acc maar ga toch niet terug. Ik was heel actief erop voor ik zwanger was maar niet met onbenullige posts, alleen maar politiek en wat echt belangrijk is in de wereld. 
Ik zou niet doen wat je niet wilt omdat andere het doen.

Ik ben zelf ook niet heel actief met plaatsen op Facebook. Ik kijk er wel iedere dag even op. Maar ik had juist gekozen om het wel op Facebook te plaatsen. Uiteraard nadat ik iedereen uit mijn directe omgeving in het echt ingelicht had. Maar puur omdat ik weet dat er bepaalde mensen zijn die me overal in taggen. En ik wilde dat de rest, zoals verdere familie en oude schoolvriendinnen enzo, die het nog niet wisten, het wel soort van mijzelf hoorde dan via tags. 
Dus dat was mijn motivatie erachter. Maar je moet het natuurlijk niet doen, omdat je denkt dat het hoort oid. Doen waar je zelf prettig bij voelt 

Ik heb ook bewust niks gedeelt van mijn zwangerschap op fb ed, ik vind het juist speciaal dat iedereen die dicht bij ons staat het weet en de rest van de wereld niet, als de baby er straks is was ik niet van plan dan wel iets te posten want dat doe ik anders ook niet, maar als ik dan bijv mijn profielfoto zou willen aanpassen naar eentje met de baby zou me dat ook niet tegenhouden zonder anderen uitleg te moeten geven... als ik dat dan wil

Wij hebben alleen een foto gedeeld met de mededeling dat we in verwachting zijn op Facebook. Verder niets. Ik heb wel een blog en Instagram en ben daar heel actief op, dus daar deel ik het wel. Mensen die ik niet wil, blokkeer ik.

Terug
Bovenaan