Zwangerschap delen op social media

Ik heb het zelf ook niet gedeeld op social media en mijn vriend ook niet. Wij hebben het persoonlijk vertelt aan de mensen die belangrijk voor ons zijn en dat is wat ons betreft genoeg.
Wel merk ik dat mijn moeder het het liefst van alle daken af wilt schreeuwen, zo blij is ze dat ze oma wordt. Zij zit op Facebook samen met haar 65+ -70+ vriendinnen.  Ik heb tegen mijn moeder gezegd dat als zij graag wilt delen dat ze oma wordt, ze mijn zegen heeft om het op facebook te plaatsen. 
Zo heb ik geprobeerd te zoeken naar een tussenoplossing. Ik wilde het niet posten op Facebook om alleen mijn moeder gelukkig te maken, maar wilde haar geluk ook niet in de weg staan. En ja, de oplettende lezer kan dan inderdaad raden dat ik zwanger ben. Tja, dan is dat maar zo.
Vooral doen wat je zelf wilt en waar je zelf achter staat. En trek je niet teveel aan van alle sociale verplichtingen ( dan denk ik ook aan gender reveal, babyshower, kraamfeest, push presents etc) en druk in dit opzicht. Ik vraag mij geregeld af hoe gelukkig de mensen zijn die daadwerkelijk alleen geluksmomenten posten....

@Bloempje, voel je niet verplicht iets te delen als je dat niet wilt. Facebook kan het beeld creëren dat het 'normaal' is om zoiets te delen, maar dat beeld is niet het doorsnee leven. Jij bepaalt jouw normaal.
Wij gaan het mensen persoonlijk vertellen, met daarbij ook de vraag of ZIJ het (nog) niet willen delen via social media. Het is ons nieuws, niet dat van anderen. Iets waar je ook nog over na zou kunnen denken.

Wij hebben het eerst persoonlijk verteld aan de belangrijkste mensen en later wel op sociaal media geplaatst. Dit is onze keuze geweest en als jij dat niet wilt doe je het niet. Ieder zijn eigen keus. 
Nu hebben wij ook familie en vrienden in het buitenland dus is dit voor ons ook makkelijker (en heb niet zo'n zin om iedereen te appen haha)
Zal me er niet te druk om maken wat anderen vinden. 
De keerzijde van sociaal media is goed ook, jij kan het wel leuk vinden om te delen en dat is ieder zijn goed recht. Je deelt wat je wilt. Maar er zullen er ook tussen zitten die het juist vervelend vinden en niet willen/hoeven te zien. Dus alles heeft 2 kanten.

Doe wat jij wilt met je fb/insta/Twitter 

Leuk om te lezen dat iedereen verschillende ideeen erover heeft.

Ik heb hierdoor ook besloten dat ik helemaal niks plaats over de zwangerschap. Voor mij biedt het geen meerwaarde, maar ik vind het wel altijd leuk om het van anderen te lezen!

Heel veel succes met jullie zwangerschap!!

Terug
Bovenaan