zwangerschap depressie?!

hallo zwangere moeders! Mijn naam is Sanne.
Zelf ben ik moeder van een vierjarige dochtertje genaamd merel.En ben nu ook 21 weken zwanger.Alleen ben ik niet vooruit te branden.Ben telkens moe en wil het liefste binnen blijven en geen mensen/vrienden om me heen hebben.Voel me een beetje depri zelfs.heeft een van jullie hier misschien ook last van?! voel me zo alleen.Hoe kan ik nou ongelukkig zijn terwijl er een gezond jongetje in me groeit en ik een geweldig dochtertje heb?! waarom voel ik me dan zo?!

hallo sanne,
goh wat bekend zeg...
ik voel me ook een beetje down de laatste weken moet ik zeggen..
heb nergens zin in en wil ook niks ondernemen,daarbij heb ik ook een heftige bekkeninstabiliteit en flinke rugpijn en dat wordt maar erger en erger..ik denk maar altijd het is voor een goed doel..maar toch vraag ik me af hoe het komt dat ik me dan zo voel!

ik denk dat je het mischien eens moet aanknopen bij je verloskundige want het kan mischien leiden tot een prosnetale depressie..ook ik ga dit de volgende keer eens aankaarten!
iig heeel veel succes en probeer toch lekker te genieten!
liefs kim

ik hou me zelf ook voor dat het voor een goed doel is.jeetje bekkeninstabiliteit! dan kan je je al helemaal moeilijk voortbewegen.nou ja het kan dus altijd erger.Heb een afspraak staan bij mijn gynecoloog voor evt prenatale depressie en wat daar evt aan te doen is.jij ook sterkte! xsan

hi Sanne,

Ik herken het gevoel van de vorige keer. Ik was ook totaal niet blij. Zo erg dat mensen in mijn omgeving dachten dat ik het kindje niet wilde, terwijl het meer dan welkom was! Achter denk ik dat ik ook een depressie heb gehad, maar die is niet onderkend. Bij mijn nieuwe huisarts heb ik veel steun ondervonden. Probeer er met je HA over te praten, die kan je echt verder helpen!

@Kim:
Ik heb ook bekkeninstabiliteit, maar ben nagenoeg van de klachten af nu ik een goede fysio heb gehad. Het is nooit te laat om daarmee te starten (ik weet niet hoe ver je bent). Ik heb nog wel pijn, maar deze is draaglijk geworden door de oefeningen die ik gekregen heb.

Sterkte allebie.

Gr. Tamara.

@ tamara
bij de fysio loop ik al sinds 13 weken.ben morgen 23 weken zwanger.ik moet ook zeggen dat ik echt al een flinke buik heb tegenover mijn vorige zwangerschap.hou er de moed maar een beetje in..
liefs

Mijn collega wilde ook na 1x eigenlijk nooit meer zwanger zijn omdat ze last had van die depessieve gevoelens en zoals jij al zegt, niemand willen zien en weinig naar buiten. Ik kon me er wenig bij voorstellen, maar bij de tweede had ik er ook meer last van dan de eerste. Maar vraag inderdaad je ha/vk om hulp of praat er gewoon over met hun. Wie weet scheelt dat al. En blijf naar buiten gaan! Frisse lucht helpt je echt door de dag heen!!!
Succes!

Hoi Sanne,

Ben zelf voor de eerste keer zwanger. Nog erg pril allemaal namelijk 10 weken. Moet je eerlijk dat ik niet echt een depri gevoel heb, maar wel het gevoel dat alles me erg weinig kan schelen. Opruimen, schoonmaken, de was doen het kan me allemaal gestolen worden. Het enige wat ik lekker vind is ontspannen en slapen.

Ik zou als ik jou was het aangeven bij de verloskundige wellicht heeft zij een oplossing.

Succes!

Groeten,
Danielle

hou het voor jezelf goed in de gaten. ik ben 9 weken en net 4 weken lang alleen maar opgesloten in het huis gezeten of gewerkt. maar dat kwam vooral door de extreme moeheid. ik kende het gevoel wel omdat ik afgelopen jaren klachten van suiker en reuma heb gehad en heb. ik kwam erachter dat ik niet depri was maar mijn lichaam gewoon niet verder kon. mijn lichaam had teveel energie nodig om te leven. ik neem de rust die ik nodig heb en doe alles op laag vuur. mijn suikers worden in de gaten gehouden en we wachten af. Mischien is het bij jullie ook zo, niet depressief van binnen maar letterlijk geen energie om nog te kunnen lachen of iets te doen

Terug
Bovenaan