Zwangerschap diabetes maar ik wil geen inleiding

<p>Hoi iedereen!</p><p>Ik heb zwangerschap diabetes, spuit insuline en ben morgen precies 38 weken zwanger. Het is mijn eerste zwangerschap en ik ben (bijna) 38 jaar. Ze willen mij inleiden maar dat wil ik niet. Heb geen bloedverlies, hoge bloeddruk of andere klachten. Mijn baby beweegt nog heerlijk in mijn buik. Ze zeggen dat mijn baby te groot is.... ik weet dat ze helemaal noet accuraat kunnen meten hoe groot je baby is. Daarnaast ben ik 1.78m en de vader 2.00m dus een klein kind is het sowieso niet. Ook had ik een laag liggende placenta maar deze is gelukkig verschoven waardoor ik gewoon een vaginale bevalling kan hebben.</p><p>Ik wil alles zo natuurlijk mogelijk laten verlopen, geen inleiding of keizersnee. </p><p>Is er iemand die ook de inleiding heeft geweigerd onder dit soort omstandigheden? Wat was jouw ervaring? </p><p>Alvast bedankt!</p>

Als ik in jou situatie een goed gevoel over een natuurlijke bevalling had zou ik daar ook voor gaan.
You go momma!

Ik weet niet met welk termijn ze willen inleiden? Maar hier hetzelfde, al zijn wij allebei niet groot. Ik had officieel geen zwangerschapsdiabetes. Ik zou tot maximaal 41 weken gaan, na de uitleg van de gynaecoloog hebben we dat besloten. Uiteindelijk ben ik met 40+3 gestript en zijn de vliezen gebroken. Dat deed niets, dus toen ben ik kort erna wel ingeleid. Ik heb dit niet als vervelend ervaren. Maar wilde ook ons kindje echt de kans geven om zelf te komen! Zolang jij je goed voelt, is er geen reden. Maar de risico's worden wel groter, gezien je leeftijd en de grootte van het kind.

Me schoonzusje zou ook vanwege de zwangerschapsdiabetes en te groot kind ingeleid worden. Is ingeleid. 3 dagen lang ant bevallen geweest. Vele complicaties gehad. Bij haar laatste controle op 37.2 hebben ze haar kindje op 41.3 gemeten. Toen ze met 38.2 bevallen is was die netjes 3500 gram. Dus niks veel te groot. Ze heeft nu enorm veel last van der bekken heeft vele ontstekingen beneden waardoor ze nu ruim 3 weken later nog in het ziekenhuis ligt en al 2 operaties heeft ondergaan door vele ontstekingen. Haar kindje lag tot op bijna laatste moment in stuit. Was haar 1e kindje en door alle gedoe zal ze waarschijnlijk nooit meer een gewone zwangerschap aankunnem zonder meteen bekkeninstabiliteit

Ja ze heeft een horror bevalling. Maar ik vindt inleiden ook helemaal niks. Je kindje is er vaak dan gewoon nog niet aan toe. Ik ben ook geen voorstander van

Gyno had het er vorige week over om t deze week te doen. Heb wel afgesproken dat inleiden bespreekbaar is vanaf week 40. Ik hoop echt dat mijn baby uit zichzelf komt hoor, al dat gedoe aan je lichaam maakt t nog lastiger lijkt mij. 
Ik hou gewoon alles goed in de gaten  of hij  op genoeg beweegt enz. 

Je moet al in het ziekenhuis toch?
Heel eerlijk van het inleiden zelf heb ik absoluut geen last gehad. 2x niet! Bij de eerste had ik een paar hechtingen en bij de tweede eentje om het netjes te maken. Dus staar je er niet blind op dat inleiden horror is. Dat hoeft niet! Ik zou doen waar jij je goed bij voelt. Je zou evt. kunnen vragen of je al wat ontsluiting hebt en of ze kunnen strippen met 40 weken.
Ik weet trouwens niet hoe het nu met de drukte is in de ziekenhuizen... Dat was in november wel een dingetje!

Terug
Bovenaan