Zwangerschap diabetes maar ik wil geen inleiding

Tja soms zijn metingen niet accuraat. Zowel naar de positieve als de negatieve kant.

Die van mij was groter als gemeten, net geen goede stand van het hoofd, bekken bodem te strak. Ik wilde eerst ook niet, maar ben achteraf blij dat ze met 38 weken ingeleid hebben, want het was nu al haasten anders was het nog een spoedkeizersnede geworden. Over onnatuurlijk gesproken..?

En geloof me ik ben geen ziekenhuisloper en als verpleegkundige weet ik het zelf altijd beter, maar soms is het verstandig toch te luisteren. Als ze wel gelijk hebben, dan speel je ook met het leven van de kleine, niet alleen die van jou.

Daarentegen ben ik ook een voorstander van naar je gevoel luisteren. Maar dan moet je wel zeker weten dat het je gevoel is en niet je denken… kunnen erg op elkaar lijken.

Ja klopt.
Nee begrijp ik. Maar t is echt mijn gevoel die zegt hij komt zelf wel. Vind ook dat ze me een beetje proberen te manipuleren naar inleiding door bepaalde dingen te zeggen. 

Begrijp ik volkomen.
Maar de baby ligt goed en alles voelt goed. Het is uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid. 
Keizersnee wordt t sowieso niet behalve als ik veel bloed zou verliezen vanwege die laag liggende placenta maar die is al verschoven.
T is 100% mijn gevoel!

Als je het zo natuurlijk mogelijk wil, dan zou je thuis moeten bevallen zonder enige medische hulp. Alleen is de natuur dan soms ook zo crue dat het kindje of jij, of allebei, er niet goed uit komt. Dat klinkt misschien bot, maar is wel de harde waarheid. Ik ga er vanuit dat ze het advies vanuit het ziekenhuis niet zomaar geven, zij willen het beste voor jou en je kindje. Er zijn natuurlijk altijd horrorverhalen met veel complicaties, het blijft mensenwerk en de natuur blijkt soms weerbarstiger dan wij zouden willen in onze maakbare maatschappij. Uiteindelijk ben jij de enige die hierin een beslissing kan nemen

Ah ja begrijpelijk dat je lekker de natuur zijn gang wil laten gaan.Ik moet wel zeggen, de lengte van jullie als ouders wil nu nog niets zeggen over de lengte van je baby op dit moment. Pas wanneer kindjes in de dreumes/peuter fase komen kunnen ze ineens sneller groeien omdat ze langere ouders hebben. Baby’s ontwikkelen in de buik/buiten de buik het eerste jaar echt aan de hand van allerlei omstandigheden ?.

Als ze je écht goed in de gaten houden en de gezondheid van je kindje oké is valt het wellicht gewoon te overleggen dat je écht graag een natuurlijke bevalling wilt?
Uiteraard staat de veiligheid van jou en je kindje voorop, juist bij artsen! Als ze écht een inleiding adviseren ondanks alles zou ik toch vertrouwen op dit medische advies. ??

Heel veel succes!☺️

@BCW ik vind jouw reactie wel behoorlijk zwart-wit. Er zit een grote range binnen natuurlijk bevallen en er is echt wel een groot verschil tussen afwachten tot je lijf zelf aangeeft dat het er klaar voor is of dat je bevalling opgewekt gaat worden..
Ik zou vooral goed het gesprek blijven voeren met de gynaecoloog en samen de voordelen en de eventuele risico's goed in kaart brengen. Wat zou voor jou bijv wel echt een goede reden zijn om mogelijk toch in te leiden? En stel de baby blijkt straks wel heel groot, wat zijn dan de opties?
Het gesprek blijven voeren is denk ik het belangrijkste in deze situatie, uiteindelijk hebben jij en de gynaecoloog hetzelfde doel: jullie kindje veilig en gezond op de wereld laten komen!
Succes!

@froemeltje, dat mag. Het ligt eraan wat je onder natuurlijk bevallen verstaat. Ik vind dat er geen grote range zitten in natuurlijk bevallen. Als je het ‘echt’ natuurlijk wil, dan betekent dat in mijn ogen dat je geen medische hulp wil, dat is immers niet hoe de natuur het evolutionair bedoeld heeft. Wat iedereen vooral helemaal zelf moet weten. Maar tegenwoordig lijkt bevallen een soort keuzemenu te worden waarbij vrouwen denken allerlei keuzes te hebben en zelf te kunnen bepalen hoe je kunt bevallen. Je hebt uiteraard zelf enige keuze, maar het is toch echt de natuur die bepaalt hoe het gaat gebeuren. En dat lijkt tegenwoordig een beetje vergeten te worden vind ik. Wat in mijn ogen weer leidt tot veel teleurstellingen omdat de bevalling niet gelopen is zoals ze het hadden verwacht of gehoopt. Ik denk dat er veel meer aan verwachtingsmanagement gedaan moet worden dat een bevalling niet gestuurd kan worden en dat je wensen mag hebben maar dat je daar maar weinig invloed op hebt als het eenmaal begint. Maar dat is hoe ik erover denk. Iedereen is vrij om een andere mening erover te hebben.

Heel eerlijk? Ik zou je zeker laten inleiden. Het ziekenhuis heeft dit beleid niet voor niks.
Ik snap dat je het natuurlijk wilt laten gaan, maar dit is soms niet haalbaar.
Ik ben bij beide kindjes ingeleid de 1e bij 34 weken vanwege zwangerschapsvergiftiging. Bij de 2e met 38 weken vanwege zwangerschapsdiabetes. Mijn kindje werd 3950gram geschat, echter bij geboorte bleek ze 4870gram. De meting klopt dus niet altijd. Mijn bevalling was erg zwaar maar dit kwam puur door de grote en verkeerde ligging van de baby. De baby was laatste moment gedraaid en is als sterrenkijker geboren mede hierdoor en door het gewicht een totaalruptuur gekregen. De bevalling zat bijna tegen een spoed keizersnede aan.
Wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk dat als ik zelf het kindje langer in mijn buik had willen houden dat mijn dochter nog verder was gegroeid en dat de bevalling nog veel gecompliceerder had kunnen verlopen.
Een inleiding is niet altijd helemaal onnatuurlijk. Bij de 1e bij mij wel vanwege vroeggeboorte. De 2e kreeg ik orale tabletjes om het week te maken. Hierna ben ik gestript en kwamen mijn weeen zelf op gang. Tot ik 10cm had heb ik geen weeenopwekkers gehad. Na 10 cm wel om de weeen krachtiger te maken, en in de hoop dat als mijn kindje iets zou dalen ze weer terug zou draaien. Helaas niet gelukt, maar als ze ‘normaal’ had gelegen had ik geen weeenopwekkers gekregen. Bij mijn 1e kindje wel ingeleid met weeenopwekkers maar dit niet als onprettig ervaren, was een soepele bevalling die met 8 uur klaar was. Succes met je keuze en met je bevalling!

Terug
Bovenaan