Zwangerschap en aankomen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Inmiddels ben ik 25 weken zwanger van ons eerste wonder maar ik zit met 1 ding. Ik ben best onzeker over mijn gewicht tijdens mn zwangerschap. Ik ben niet een van de dunste. ik woog 70 kilo en ben nu bijna 6 kilo aangekomen. </p><p>Ben benieuwd of er meer dames zijn die hiermee stoeien en ben benieuwd of het normaal is dat ik al zoveel ben aangekomen. De laatste 5 weken gaat het namelijk echt hard met wel een halve kilo tot een kilo per week.</p><p> </p><p>Liefs.</p>

Tsja, het hoort er bij! Je kindje, placenta, extra bloed, heeeel veel vocht...
Als je gewoon gezond eet, niet persee anders dan normaal vooral niet te druk om maken.
Het gaat er wel weer een keertje af..
Ik was totaal 15 kilo aangekomen en was het serieus de dag na mn bevalling kwijt! (Totdat de stuwing kwam? toen was t weer +5 kilo) 

Ik vond het heel frustrerend ondanks dat ik niet veel anders at en dronk dan normaal ruim 30 kilo aangekomen. Ik had wel dusdanig complicaties dat ik vanaf 26 weken en aan de medicijnen moest en niet tot nauwelijks nog actief mocht en kon zijn. Toen vloog het eraan. Toen ik de helft van mijn kilo’s kwijt was 6 maanden later was ik weer zwanger en nu helaas weer precies hetzelfde verhaal. 

Als je bij Google intypt: ladyland gewicht zwangerschap
En dan bij afbeeldingen, is 1 vd eerste hits een tabel die mij hielp, omdat 't een bepaalde richting geeft in kilo's gedurende de zwsch. Miss geeft 't je wat houvast. (En kun je zien dat 6 kg bij 25 wkn prima is) 
Maar realiseer je vooral dat iedereen anders is, en je kunt wel 20 liter vocht vasthouden waar je niks aan kunt doen en wat je allemaal weer uitplast na de bevalling 

@Manou zou je over je gewicht niet zo'n zorgen maken.. Ik ben nu bijna 32 weken en 9 kilo aangekomen. Als je gewoon gezond eet en de baby goed groeit dan moet je de kilo's helaas voor lief nemen. Zoals iedereen zegt is 6 kilo voor 25w wel gemiddeld hor! Het zou ook niet goed zijn als je niks aankomt, je bent tenslotte een baby aan het maken ;)
En als die kleine er is, de meeste kilo's gaan er dan vanzelf af 

Ik ben zelf ook niet de dunste, en was heel blij dat ik heel lang stabiel bleef. Af en toe schommelde ik zelfs. Ik lette erg op mijn voeding en at niks geks (had ook gelukkig geen vreetbuien). Het leek er lange tijd op dat ik totaal iets van 10 kilo zou aankomen. Totdat de hitte begon... Ik ging steeds meer vocht vasthouden en in een paar weken ben ik nog eens 5 kilo aangekomen. Ben nu 39+3.
Ik kon me best druk maken over mijn gewicht, vooral het feit dat ik misschien wel "in de 3 cijfers zou komen", maar de verloskundige heeft me telkens gerustgesteld. Het is te verklaren en het hoort erbij. In haar woorden is de enige oplossing: bevallen! ?

Probeer het een beetje los te laten. Aankomen is iets wat erbij hoort. Ik ben met 38-4 bevallen en was ruim 20kg aangekomen. Ik vond het prima en heb ook niets gelaten. Na een jaar zat ik zelfs onder mijn oorspronkelijke gewicht, terwijl ik niet veel sport of heel erg let op mijn eten. 

Terug
Bovenaan