Zwangerschap en aankomen

Als je gezond en gevarieerd eet en geen gekke dingen eet, dan verander je toch niets aan die kilo’s die er tijdens je zwangerschap aan komen. De ene komt 15kg aan de ander 30kg. Of je je er nu heel druk om maakt of niet. Hoort er nu eenmaal bij. Lekker loslaten, van je zwangerschap genieten en trots op je lichaam zijn. Die kilo’s kun je je daarna weer druk om maken

Ik ben bij de eerste zwangerschap 24 kg aan gekomen. Aan het eind ging het met 1 a 1.5 kg in de week erg hard. Wel veel vocht. Je hebt er geen invloed op. Heb me er niet al te druk om gemaakt. Was voor dat ik aan het werk ging alles al weer kwijt, lang leve borst voeding!

wat een lieve reacties allemaal. Ik heb inderdaad gelezen dat vele kilos heel normaal zijn en dat dat het kindje is.
ik heb alleen helaas wel echt vreetbuien enzo..
Ik ga het proberen los te laten.

Liefs en iedereen nog een hele fijne zwangerschap

Ook vreetbuien horen erbij ? ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik netjes schijf van vijf at. Het is dat ik de laatste week kapot ga van de maagzuur ? maar anders zat ik nu waarschijnlijk alweer aan de kitkat ?

Mijn vorige zwangerschap begon ik ook op 70 kg en ben uiteindelijk 30kg aangekomen (zwanger van een tweeling, dat wel). Dat was er na mijn bevalling en borstvoeding bijna allemaal weer af! Dus no worries. Ik heb ook weleens gelezen dat je stofwisseling erg kan veranderen tijdens je zwangerschap, dus dat er vrouwen op een streng 'dieet'/voedingschema werden gezet en alsnog 20-30kg aan kwamen, dat lijkt me pas frustrerend! Dus zolang je gevarieerd eet en de juiste voedingsstoffen binnen krijgt, zal ik me niet te druk maken om die kilo's. 

Terug
Bovenaan