Zwangerschap en dreumes wil laat slapen

Ik ben afgelopen week bevallen en het verhaal had mijne kunnen zijn;) Peuter is deze week 2 geworden en besloot 3 weken geleden ook opeens dat de avonden gezellig moesten zijn. We hebben het maar een beetje toegelaten. Sliep vervolgens na paar dagen spontaan uit tot 8u, dus toen waren we weer blij. Maar toen ging ze opeens toch weer om 7u op verzoek naar bed en kwam ze de week voor bevalling elke ochtend eerder (en dan is 5:30 heel zuur!). Sinds de bevalling slaapt ze weer uit, wisselende avonden. Ik denk dat ze gewoon haarfijn aanvoelen dat er dingen veranderen. Gisteravond was het 21:00, maar uiteindelijk tevreden in bed. Maak het jezelf, ook met een wakker kind niet te moeilijk, dan maar samen op bank tv kijken of boekje lezen. Succes met laatste loodjes!
 
Bedankt. Hij is er vanavond 1x huilend uitgeklommen en huilend aan de trap gestaan.  Daarvoor gooide hij zijn speen uit bed.. wel heb ik duidelijk gezegd dat mama niet meer op de stoel langs zijn bed komt zitten en dat ik buiten de deur sta met de deur op een kier. 
Nu 40 min bezig geweest, denk dat hij zo in slaap zal vallen. Maja dan leert hij iig weer alleen in slaap te vallen? ik ben dus niet de enige. Heel veel succes allemaal meiden?
 
Hoi hoi, herkenbaar dit! Er zijn al wat tips gegeven en waar ik me vooral aan vast houd is vooral niet te weinig slapen want daarvan word het hier nog meer ellende in de avond plus heeeel vroeg wakker.
Overdag slaapt onze dochter echt nog zeker 2.5 uur. En het overleggen naar een peuterbed zou ik ook heroverwegen. 1 vanwege de slaapregressie maar zeker ook punt 2 omdat de komst van een baby straks ook het e.a. kan uitlokken en de wisseling naar een peuterbed dan niet altijd heel voordelig uitpakt omdat dit dan te veel grote veranderingen zullen zijn. Maar ieder kind is anders dus het is geen garantie misschien werkt het wel top..
En dat klimmen is idd oik weer gevaarlijk dus ik snap je ook hoor het blijft zoeken en puzzelen

Succes!
 
Terug
Bovenaan