zwangerschap en gelnagels

Hallo allemaal,

Begin juli ga ik trouwen en wil graag op die dag mooie nagels hebben. Ik dacht er aan om gelnagels te laten zetten (acryl is schadelijker heb ik gelezen).
Nou heb ik een paar verhalen gelezen dat ze door de hormonen los kunnen laten. Ik vind het belangrijk dat ze op de dag zelf mooi zijn, laat ze de dag ervoor zetten. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen, en na hoe lang lieten ze los?

Groetjes, line
 
Hoi,

In ieder geval gefeliciteerd met je huwelijk!!!

Ik zou zelf nooit meer gel nagels nemen omdat die zoiezo sneller loslaten en lucht onder komt.

Ik ben zelf nu 35.3 weken zwanger en heb al gewoon de hele zwangerschap acrylnagels!! en heb nergens last van!!!! ook is het helemaal niet schadelijk ik heb dit zowel aan mijn nagelstyliste als in het ziekenhuis bij de gyn gevraagd en ze zeggen beide dat het geen kwaad kan!!!!!!!!!!!

Dus ik zou gaan voor acrylnagel: * omdat ze mooier zijn dan gel
                                                                                              * omdat ze beter blijven zitten
                                                                                              * omdat je er meer keuze in hebt kleur en versiersels!

Suuces met je keuze

Groetjes Jony
 
Hallo line,

Ik ben zelf nagelstyliste voor gelnagels.
Gelnagels of ander soort nagels is geen probleem tijdens de zwangerschap. Er is een kans dat ze sneller los laten maar dat verschilt per persoon. Het is wel zo dat sommige gevoelig of zelfs allergies  zijn voor acryl. Maar dat kan je gewoon uit proberen.

Ik het algemeen raad ik bruiden aan om 2 dagen van te voren te komen. Dan heb je meestal wat meer rust (de dag van te voren moet er opeens van alles nog gedaan worden). 2 dagen blijven nagels altijd mooi, tenzij je echt rare dingen uithaald en al een nagel daarmee afbreekt. Maar ik dat geval kan je meestal met spoed nog terecht bij je styliste.

1 ding raad ik je aan : als je je nagels gelakt wil hebben vraag dan voor een dun laagje gel eroverheen. Nagellak duurd gemiddeld 3 uur voordat het droog is. Meestal redden vrouwen dat niet en hebben de nagels dan beschadigd. Met een dun laagje gel erover heen is de lak meteen droog en kan je gerust nog wat gaan doen.

Nou heel veel plezier tijdens je bruiloft en maak er een mooie dag van.

Groetjes Jeanine
 
Hallo dames,

Ik hoorde van een vriendin dat het beter is om geen acryl en/of gel nagels te hebben als de baby er eenmaal is. Weten jullie of dit waar is? Ik ben nu namelijk bijna  11 weken zwanger en mijn styliste begint binnenkort weer na haar zwangerschapsverlof. Ik zou dus graag weer acrylnagels willen, maar als ik ze na de geboorte van mijn babytje er weer af moeten laten halen heeft het dus geen zin.

Weet iemand raad?

X hopje
 
hee,.

ik ben niet af of compleet zonder mijn gelnagels.
al zou ik je nu zwanger acryl aanraden. blijft beter zitten.
je hormonen kunnen ze idd afstoten maar dat hoeft dus niet perse.
conclussie gewoon doen. ik heb 365 dagen per jaar acryl of gelnagels en zwanger of niet ze zitten er nog steeds.

xxxxx

fijne huwelijksdag
 
quote: hopje1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2009 14:28:17'));

Hallo dames,

Ik hoorde van een vriendin dat het beter is om geen acryl en/of gel nagels te hebben als de baby er eenmaal is. Weten jullie of dit waar is? Ik ben nu namelijk bijna  11 weken zwanger en mijn styliste begint binnenkort weer na haar zwangerschapsverlof. Ik zou dus graag weer acrylnagels willen, maar als ik ze na de geboorte van mijn babytje er weer af moeten laten halen heeft het dus geen zin.

Weet iemand raad?

X hopje



Hallo Hopje,

ook na de zwangerschap is gelnagels/acrylnagels geen probleem. De meesten vinden het meer een bezwaar... lange nagels en dan een kind verzorgen.
Je hebt alleen het risico dat je de nagels sneller afstoot. Maar die kans heb je ook tijdens de zwangerschap of gewoon als je ziek bent (griepje of zo), met warm weer, enz...
Het ligt echt alleen aan jezelf en hoe je lichaam op de nagels reageerd.
Er is in ieder geval geen medische reden om geen nagels te hebben tijdens of na de zwangerschap. Gewoon lekker je nagel zetten.
Maar misschien moet je wel wat vaker gaan bijhouden om eventuele lange nagels of loszittende stukjes te laten bijwerken zodat je je baby niet kan verwonden.

Groetjes Jeanine
 
Ik sluit me aan bij jeanine, ik denk dat die waarschuwing voor voor het verwonden van je kindje geldt. Ik heb nog nooit nepnagels gehad, maar merk wel dat bij het verzorgen van mijn dochter ( en straks deze uk) lange nagels behoorlijk in de weg zitten.

Ik heb inderdaad wel eens een kras veroorzaakt en daarom hou ik ze nu echt helemaal kort. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Groetjes, Marisa

 
Ik sluit me ook bij Jeanine aan.
Ben zelf ook nagelstyliste en moet zeggen dat gel net zo goed blijft zitten als acryl, wellicht bij sommigen nog beter, aangezien gel flexibel is en met de natuurlijke nagel "meeveert".

Dat je je baby kunt verwonden met kunstnagels vind ik dus echt  bullshit. Tenzij je ze mega lang hebt.
Kunstnagels zijn juist dikker dan de natuurlijke nagel, hierdoor kun je minder mee verwonden dan je eigen nagels!

Het is wel zo dat kunstnagels door hormonen (of bepaalde medicijnen) minder goed kunnen blijven zitten, dit kan ook gebeuren met gepermanent haar, dat het snel uitzakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, op mezelf na, nog nooit een zwangere heb gehad waarvan de nagels niet mooi bleven zitten. Bij mezelf merk ik het wel. De nagels kregen eerder luchtrandjes dan voorheen.

Je hoort inderdaad wel eens dat men eerder een allergie opbouwt van acryl dan gel, maar ik geloof dat dat ook wel zeldzaam is.

Als jij je kunstnagels gewoon een dag of 2, 3 voor de bruiloft laat zetten, heb jij prachtige nagels met je bruiloft!


Succes!
 
Terug
Bovenaan