zwangerschap niet opmerken

Hallo medezwangeren,

Ik las net een bericht op nu.nl over een oostenrijkse die op het toilet van een postkantoor bevallen is van een zoon van 3.5 kg. Deze mevrouw zou dus niet geweten hebben dat ze zwanger was. Ze is 40 en dacht in de overgang te zitten.Je hoort wel eens vaker van die verhalen van mensen die niet wisten dat ze zwanger waren en plots moesten bevallen.

Ik ben nu zelf bijna 32 weken zwanger en ik kan me daar dus totaal niks bij voorstellen. Dat voel je toch? Zo'n kind gaat toch bewegen? Dat voel je dan toch? Ik heb zelf de placenta aan de voorkant waardoor ik het iets minder voel dan anderen, maar ik kan toch duidelijk mijn buik op en neer zien gaan en de kleine voelen schoppen en draaien.

Wat vinden jullie daar nou van? Misschien zijn er wel mensen hier die dat zelf meegemaakt hebben? Lijkt me wel interessant om dat te horen omdat ik me er echt geen voorstelling van kan maken.


groetjes, Jane31wk
 
Het lijken me altijd dat dit vrouwen overkomt die het niet willen weten of die totaal geen enkel benul van hun eigen lichaam hebben.
Er zijn altijd veranderingen en je komt altijd in gewicht aan. Meestal staan vrouwen toch wel eens op een weegschaal.
 
ik ben nu 34 weken zwanger en kan het me ook bijna niet vorstellen maar het gebeurt toch echt.

iemand met wie ik veel op msn zit vertelde mij ongeveer 5 weken geleden dat ze toen 28 weken vwanger was en het nu zelf 3 dagen wist,helemaal in de war was ze.

kan ik me wel voorstellen ook ineens staat je hele wereld op zijn kop,ze wist niet eens meer wie de vader kon zijn(is niet zo'n type van een vaste relatie blijkbaar)

ze is heel weinig aangekomen door stress en dacht dat daarom ook haar menstruatie uit bleef. nu is ze het iets meer gewend maar heeft volgens mij toch besloten om het af te staan voor adoptie(ze is niet echt in staat om het op te voeden gezien de leeftijd en financiën).

ze voelt zich niet zwanger en heeft geen idee of ze het kindje wel of niet voelt.

ik vond het een raar verhaal toen ik het hoorde en geloofde het eerst niet ,maar het is toch echt zo....en het ergste vind ik dan nog,ze is verder dan mij,wil dit kindje niet én heeft absoluut geen zwangerschapsverschijnselen/problemen,terwijl ik de eeste 6 maanden elke dag mijn longen uit mijn lijf kotste ...grrrr!

groetjes chariska

p.s. sorry voor het lange verhaal...fijne zwangerschap allemaal!
 
hoi jane.
ik kan het me ook nauwelijks voorstellen hoor. ik ben nu 26wk en 4dg maar het lijkt of mijn buik nu met de nacht groeit. hahaha als ik s'morgens opsta lijk ik al weer dikker als toen ik naar bed ging. het kan me voorstellen dat sommige mensen niet zo'n heel dikke buik krijgen, maar een beetje buik moet je toch wel hebben, het kind moet toch ergens zitten zou je moeten denken.
en anders denk ik dat die mensen heel dik van zichzelf zijn ofzo...anders kan ik het me niet indenken.
groetjes van sandy
 
Ik geloof er niets van en ik ben nog niet eens zwanger (of wel, maar weet ik dat nog niet, ik ben in afwachting). Je voelt het toch? Je buik groeit toch? Er gebeurt zoveel met je lichaam.
Net wat Laura heeft geschreven, die vrouwen zitten wellicht in een ontkenningsfase of doen hun best het te verdringen en kennen duidelijk hun eigen lichaam niet goed. Of ze sporen gewoon niet natuurlijk (dat zal het wel zijn).
 
tja,het schijnt toch te kunnen,mijn buurvrouw was 7 maanden zwanger eer te het wist,door last aan haar ribben is ze naar de huisarts gegaan en die voelde dus dat ze zwanger was...ze werd dan ook wel heel onregelmatig ongi door verkeerde hormoon huishouding,zou moeilijk zwanger kunnen raken enz enz...daarbij kwam dat de behoorlijk stevig is en je dus ook niks zag!!


 
hoi hoi

mijn toen nog vriend nu man liep vroegerin zijn jeugd de krantenwijk. de vrouw heel iellig slank vrouwtje kwam altijd met een grote bus iedere dag de kranten brengen. opeens was ze er niet meer, na een week haar niet gezien te hebben lag er een geboortekaartje. ze was bevallen van een zoon. EEN ZOON??????? was ze zwanger dan??? echt er was niks van te zien en zelf wist ze dus ook niet zwanger te zijn. en dit is echt waar heb haar buik die ze echt niet had zelf gezien ik stond met me mond open zooooo verbaasd.

zelf ben ik nu ruim 34 weken zwanger en kan he3t me ind ook niet voorstellen. ik heb een toeter van een buik en het beweegt goed. maar deze vrouw wist echt van niks zelfs de omgeving niet.
 
Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat je niet in de gaten hebt dat je zwanger bent. De eerst maanden kan ik me nog voorstellen als je je net zoals mij voelt (alleen iets moeier, maar verder niet echt misselijk of andere klachten) en bovendien altijd al een lange of onregelmatige cyclus hebt.
Maar daarna: je moet toch op een gegeven moment gaan groeien (en je buik voelt ook anders aan als wanneer je gewoon wat dikker bent) en je moet inderdaad wat gaan voelen bewegen daarbinnen.

Tot slot lijkt het me ook helemaal niet leuk als ik niet zou weten dat ik zwanger ben! Het is toch heerlijk allemaal, het voelen bewegen, het bewust zijn van het leven in je, het hartje horen bij de verloskundige; noem maar op!
Ik geniet er van en zou het voor geen goud willen missen.
groetjes Debbie
 
Terug
Bovenaan