Zwangerschap voor of na vaccinatie

<p>Goedenavond allemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen met jullie mening.</p><p>Ik zou graag binnenkort zwanger willen worden. Door de Corona is de wens al een aantal keer uitgesteld en inmiddels zijn we een jaar verder.<br />Ik heb zelf de voorkeur om mij niet te laten vaccineren, maar ben ook bang om ziek te worden. Zeker als je straks zwanger blijkt te zijn.<br />Echter: als ik niet vaccineer, wordt de wereld om mij heen wel gevaccineerd. Gevaccineerden kunnen mogelijk wel Corona doorgeven, alleen worden ze er zelf hoogstwaarschijnlijk niet meer ziek door. Naar mijn idee is dan als het ware 'die waarschuwing' van iemand anders die klachten heeft, er niet meer. </p><p>Hoe kijken jullie daar tegenaan? 9 maanden afstand nemen van mijn meest dierbare familieleden lijkt me niet haalbaar, maar zij zullen straks wel gevaccineerd zijn.</p><p>Alvast bedankt! </p>

Ik laat me vaccineren. Ook zwanger. Er zijn zoveel meer risico's aan covid. Je kan er bv trombose van krijgen en longembolieen. Iets waar je sowieso al meer kans op hebt als zwangere. Bovendien wordt het gros niet doodziek maar is nog niet bekend waarom sommige jonge, gezonde mensen toch op de ic belanden. Dat risico wil ik mijzelf en mijn baby niet laten lopen

Ik heb er bewust voor gekozen om me nog niet te laten vaccineren ivm kinderwens. Achteraf maar goed ook want ik ben ondertussen 6 weken zwanger en als ik de vaccinatie had gehaald was de hoge koorts die je vaak van Astrazenica krijgt niet wenselijk voor de zwangerschap. Naast het risico dat je dus mogelijk al zwanger bent als je de vaccinatie laat zetten (deze wordt sowieso in de eerste 3 maanden zwangerschap afgeraden) vond ik ook de 3 maanden wachttijd tussen de 1e en 2e prik best lang, als het dan niet zo snel lukt ben je zo driekwart jaar verder en dat vonden wij echt te lang. Lees je goed in en kijk dan wat het meest wenselijk is voor jullie situatie, dat kunnen jullie uiteindelijk het beste beslissen! Succes!

Ik ben momenteel zwanger en laat mij, ondanks dat ik in de zorg werk, hierom niet vaccineren.
Mocht ik (nog) niet zwanger zijn geweest had ik het zéker per direct wél gedaan. Nu wacht ik tot na mijn bevalling.
Overigens kun je Corona nog steeds krijgen als je gevaccineerd bent álleen in een (nog) mildere vorm.

Misschien goed om die twijfels eens met een arts of deskundige te bespreken. Bijvoorbeeld als je het krijgt in wat meer serieuze vorm, is er dan medicatie die je krijgt die schadelijk kan zijn voor je kindje? Misschien is dat erger dan een vaccin, maar misschien ook niet? Als je er niet voor gaat, is je uiteraard goed recht, maar het zou jammer zijn als je vervolgens meer risico loopt, terwijl je juist voorzichtig wil zijn. Volgens mij zou je iig als zwangere vanaf 28 weken extra voorzichtig moeten zijn heb ik begrepen (en ook gedaan), omdat dan je long inhoud kleiner is agv je groeiende buik. Veel succes met je keuze en ik wens je hoe dan ook een gezonde zwangerschap!

Ik zou je vooral goed laten informeren door de artsen. Ik werk in de zorg en mijn eerste vaccinatie in februari gehad. Nu hopelijk zwanger. De gynaecoloog en de ggd arts gaven aan dat zij geen enkele reden zien om de vaccinatie niet te nemen. Ook niet tijdens een zwangerschap. Dit lees je ook terug op internet op de site van verschillende ziekenhuizen. 
Maar goed, iedereen zijn eigen persoonlijke keus hierin. 

Kun je al gevaccineerd worden dan? Dan zou ik het gelijk doen en nog even wachten. Als je nog niet aan de beurt bent voor een vaccinatie denk ik niet dat ik mijn kinderwens daarvoor zou uitstellen.
Zwanger worden is niet een gegeven, het kan een tijdje duren. Mocht je straks een uitnodiging krijgen en je bent (nog) niet zwanger, zou ik dan weer even een maand wachten. 
Ik zit zelf nu in het derde trimester en moet er niet aan denken om het nu te krijgen, ik heb helaas geen keus anders had ik wel een vaccinatie gehaald.

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ben zelf 8weken zwanger EN gevaccineerd op week 4 van mijn zwangerschap.Als je alles goes leest en opzoekt zal je merken dat ze het aan zwangere vrouwen of vrouwen met kinderwens aanraden om te vaccineren. Covid krijgen kan meer gevolgen hebben voor je ongeboren kind dan het vaccin.Ons ziekenhuis raadde echt aan om alle zwangere te laten vaccineren! Ondertussen heb ik de eerste echo gehad, en alles is tip top inorde!
Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt, maar denk goed na welke gevolgen covid krijgen kan hebben voor een ongeboren kind ?
Liefs.

Terug
Bovenaan