Zwangerschap voor of na vaccinatie

Ik ben ook gevaccineerd en zwanger. In verband met een fertiliteitstraject heb ik dit wel met het ziekenhuis overlegd. Het vereniging van obesetrie en gynaecologie heeft er een standpunt over uit gebracht. Ik val onder de groep werken met covid. Wel gedaan. Paar weken na de 2e prik zwanger. Iedereen zn eigen keus. Werk je niet direct met covid patienten kan je dit gerust na je zwangerschap doen.

Lastig dilemma. Ik heb tijdens deze zwangerschap bij 22 weken een covid besmettingen door gemaakt. Ergens blij dat ik het toen had en niet nu aan het eind. Ondanks dat het we niet erg ziek zijn geweest lijkt het me geen pretje als je hoog zwanger bent. Hopelijk krijgt de baby zo al wat antistoffen mee.
Door mijn werk in de zorg heb ik in jan een uitnodiging gehad voor het vaccineren. Ik heb er voor gekozen om hem niet te halen. Ik zou er niet voor kiezen dit tijdens de zwangerschap te doen als je verder goed gezond bent. Het feit dat ik het al gehad heb maakte voor mij de keuze wel makkelijker. Na de bevalling laat ik mij wel vaccineren zodra ik weer op de been ben, hopelijk krijgt de baby dan via de bv extra antistoffen mee.

Ik ben niet van plan mijn kinderwens er voor uit te stellen, gezien ze ook nog niet weten wanneer ik aan de beurt ben (geen risicogroep of beroep) en er voortdurend vanalles in het nieuws is over uitstel van leveringen. Maar ik ben zeker wel van plan te overleggen of ik toch gevaccineerd kan worden tijdens de zwangerschap en hoe en wanneer dan (mocht het lukken om zwanger te worden en ik dan aan de beurt ben voor een vaccinatie).

Terug
Bovenaan