zwangerschapcursus??

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie een zwangerschapcurus gaan doen? Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben in ieder geval geen yoga typje ofzo. Nou wil ik ook niet zo een curcus samen zwanger doen want dat vind mijn vriend helemaal niks en dat snap ik ook wel goed,en dat hoeft voor mij ook niet. Vind 1 partner avond ook prima.Maar ik weet dus niet wat ik moet doen?

Iemand ideeen? Ik woon in de omgeving van utrecht dus wie weet er nog wat leuks of heeft een goeie tip.

Of gewoon niks doen? Vind de cursussen die ik heb gezien ook best prijzig.

Liefs tamjo

Hoi,
Ik heb nog nooit een cursus gedaan, ben nu zwanger van de 4e maar ga het dus weer niet doen, een bevalling is een natuurlijk iets, waarbij je naar mijn idee je lichaam moet volgen, die geeft aan wat je moet doen en anders is er iemand die je op dat moment helpt!
Ik wil niet zeggen dat het onzin is, er zijn vrouwen die het fijn vinden en er zekerder van worden, maar ik denk niet dat het noodzaak is!
Lekker wat extra bewegen vind ik wel fijn wandelen en zwemmen zijn ideaal!
Liefs MJ

hoi heb wel zwangerschapscursus bij de 1ste gevolgd maar had er eigenlijk niets aan tijdens de bevalling en heb bij nr 2 en 3 dus ook niets gevolgd en bij nr 4 ga ik ook niets volgen maar wie weet zie je een leuke hippe cursus als je op internet kijkt

Hoi Tamjo,

Hier organiseert het ziekenhuis cursussen waarbij vanalles aan bod komt.
Zo wisselen oefeningen af met informatie en sprekers zoals kraamzorg, fysiotherapeut, psycholoog etc.
Ik vond het wel heel compleet en ga dus ook 8 december beginnen, dan ben ik 24 weken, zijn 10 lessen.
Of ik er wat aan heb vind ik minder belangrijk dan samen met andere zwangere dames een leuke avond te hebben.

Misschien bieden ze dat via jullie ziekenhuis ook aan?

Liefs,
Juul

Bedankt iedereen.

@ Juul ik loop niet in het ziekenhuis dus zou het niet weten wat ze daar doen. Ik moet volgende week weer naar de Vk en dan zal ik eens met haar overleggen.

Gr. Tamjo

Hee Tamjo,

Ik loop ook niet in het ziekenhuis hoor hahaha
Zij organiseren alleen vanalles waar je aan mee kunt doen.
Zo is a.s. zondag bijvoorbeeld open dag op de verloskamers en afdeling gynaecologie.
Ik wil dan wel thuis bevallen, maar aangezien je dat niet zelf in de hand hebt, wil ik het wel es gezien hebben zodat ik weet waar ik dan beland.

Dit was een tip van mijn vk en je kunt zelf de site van een ziekenhuis bij jou in de buurt raadplegen.

Ik heb ook geen zwangerschapscursussen gedaan, naar mijn idee regelt je lichaam alles en geeft je lichaam ook heel goed aan wat je moet doen.

Wat ik wel gedaan heb ik het boek van beatrijs smulders (zo heet ze geloof ik) met als titel veilig bevallen gelezen,
vond het namelijk wel prettig voor mezelf om precies te weten wat er allemaal gebeurt met je lijf in combinatie met hormonen tijdens de bevalling.
Vond het een goed boek waar ik voor mijn gevoel wel wat aan gehad heb.

Verder zag ik totaal niet op tegen de bevalling en misschien scheelt dat ook, dat je dan meer zoiets hebt van, ik zie het wel.
Ook nu heb ik dat gevoel eigenlijk weer en zie dus wel hoe het lopen gaat.

Succes ermee,
Liefs Marina

Hoi,

Ik heb bij mijn 1e wel de cursus samen bevallen gedaan. Mijn man en ik vonden het leuk om samen bewust bezig te zijn met de zwangerschap. En het contact met andere stellen vonden we erg leuk. Heb er een vriendschap aan overgehouden.

Maar ik heb aan de cursus zelf niets gehad tijdens de bevalling. Om die reden denk ik niet dat ik dit keer een cursus ga doen. Als ik het wel ga doen, is het puur voor de gezellige klets met mede-zwangeren.

Gr Ingrid

Terug
Bovenaan