zwangerschapcursus??

Hallo,

ik heb bij mijn 1e ook aan zwangerschapsgym gedaan, was vooral erg gezellig en heb nog steeds contact met een aantal meiden. Maar of ik er veel aan heb gehad tijdens de bevalling????????? Bij nummer 2 heb ik ook niet gevolgd en ben dan nu ook niet meer van plan. Inderdaad gewoon een beetje sporten voor mezelf. Zwemmen is heerlijk een beetje fitness, lopen dus ben nog voldoende in beweging.

O ja die gym die ik heb gevold was maar 80 euro ( 10 lessen voor 4 lessen na) dus dat ik ook te doen, er zijn inderdaad veel prijzige cursussen te volgen

Succes met je keuze

Groetjes Anne

hooooi!
hahahhahaha tamjo het is alsof ik mijn eigen berichtje zat te lezen! ik had het zo kunnen schrijven! ik ben nu zwanger van m'n 3e, heb bij de andere geen zwangerschapscursus gedaan en ik ben 'prima' bevallen.............ik moet wel zeggen dat ik 2 lesjes heb bijgewoond tijdens m'n 1e zwangerschap, maar jeetje die mutsen zaten alleen maar te klagen en te zeuren over hun zwangerschap...........dus ik heb het snel voor gezien gehouden..........niets voor mij! en laten we wel wezen, hadden ze die cursussen vroeger ook?! in de verre binnenlanden van afrika bevallen de vrouwen in de bosjes en waggelen zo weer verder zonder ooit maar een cursus te hebben gedaan, (beetje maf voorbeeld, maar snap je?)
liefs!

Ik ga geen cursus doen omdat ik ook het idee heb dat we dan met een stel klagende en zeurende as. moeders bij elkaar zitten.
De 1 zegt dat het heel goed voor je is en de ander zegt dat ze er niks aan hebben gehad... tja, wat is dan verstandig.
Via de verloskundigepraktijk geven ze inlichtingenavonden. Dit zijn er 4 tot aan maart dus daar gaan mijn partner en ik wel heen. Gewoon om ook informatie op te doen...
Voor de rest ga ik niets doen. Moet ook zeggen dat ik alles te duur vind!

Liefs

Ik ben ook helemaal geen yoga-meisje, maar heb toch gekozen voor zwangerschapsyoga. En het valt me reuze mee: is eigenlijk helemaal niet yoga-achtig en het is een fijn ontspannen anderhalf uurtje voor mezelf. Het zijn 13 lessen en drie keer mag de partner ook komen. Vindt hij ook leuk en niet te vaak. Even bewust bezig met het zwangerzijn.

Wilde vooral iets doen om even bewust bezig te zijn met zwangerschap en tsja of ik tips en tricks krijg voor de bevalling valt te bezien: wegens hartritmestoornissen die steeds erger worden (hormonen en extra bloed) vraag ik me nu nog af of ik wel natuurlijk mag/kan bevallen... Het is verder ook wel prettig om andere te horen over wat ze beweegt, welke keuzes ze maken en dat soort zaken.

Succes met kiezen, wel of niet en als wel: wat! Want makkelijk is het niet ;-)

Terug
Bovenaan