Zwangerschapdiabetes

Even inhaken op pijn bij de prikjes en erna. 
Je kunt de diepte van je naaldprikken instellen. Zet deze eens wat korter, waarschijnlijk heb je er dan ook minder last van. 

Dankjewel dames. Super lief dat jullie terug reageren. De ziekenhuis zei dat ik normaal mocht eten en niet minder. Dat snap ik wel. Ik ben alleen bang omdat bij de veloskundigen zagen bij de echo dat de buik van de baby ietsje groot was. Het was niet erg zeiden ze. Maar ik moest dan opletten kwa voeding vooral suiker. Daarom ben ik bang dat ik perongeluk iets te veel neem en dat wil ik niet. Misschi3n is het inderdaad handig dat ik de dietist vraag voor menu en een lijst maken. Maak me wel beetje zorgen om de baby ?

Daarom ga je nu prikken, en zullen ze je baby extra goed in de gaten houden. Zolang je baby lekker beweegt hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Mijn kindje heeft nu op de echo’s ook een wat groter buikje. 
Zolang je nu na het eten netjes prikt en je met de adviezen goed onder controle bent hoef je je geen extra zorgen te maken. En als het nog niet direct onder controle lijkt kan het ziekenhuis je heel goed adviezen geven wat je kan doen, of welke mogelijkheden er zijn. Een iets groter buikje, is nu nog niet direct iets om je heel veel zorgen over te maken. 
Als je goed de adviezen van het ziekenhuis kan volgen, en de controles blijven in lijn met wat nu de verwachting is doe jij alles wat je kan voor je kindje! Je zorgen maken wordt het in elk geval niet beter van! Succes!

Daarom ga je nu prikken, en zullen ze je baby extra goed in de gaten houden. Zolang je baby lekker beweegt hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. Mijn kindje heeft nu op de echo’s ook een wat groter buikje. 
Zolang je nu na het eten netjes prikt en je met de adviezen goed onder controle bent hoef je je geen extra zorgen te maken. En als het nog niet direct onder controle lijkt kan het ziekenhuis je heel goed adviezen geven wat je kan doen, of welke mogelijkheden er zijn. Een iets groter buikje, is nu nog niet direct iets om je heel veel zorgen over te maken. 
Als je goed de adviezen van het ziekenhuis kan volgen, en de controles blijven in lijn met wat nu de verwachting is doe jij alles wat je kan voor je kindje! Je zorgen maken wordt het in elk geval niet beter van! Succes!

Hey dames,
Ook ik heb een vraag dat een ook te maken heeft met zwangerschapsdiabetes. 
Ik ben momenteel 32 weken en 4 dagen zwanger van een jongetje. Heb sinds 2 weken zwangerschapsdiabetes en moet daardoor elke avond voor het slapen gaan 1x prikken, omdat mn ochtend suikerwaardes hoog zijn. De rest van de dag zijn ze normaal. Ook heb ik geen menu ofZo gekregen, mag eten en drinken wat ik wil (alleen beetje oppassen met suiker) 

Heb deze week van de vk te horen gekregen dat de baby diep is ingedaald en tegen de vliezen is. En hij is  2200 gr en 43 cm is.
Nu vraag ik me af is dat niet een beetje te zwaar voor de baby van 32 weken en is er een kans op vroeggeboorte? 

Gewicht kan je beter bij je verloskundige vragen of degene die de echo maakt, ik denk dat het niet heel licht is, maar ook niet overdreven zwaar. 
Indalen kan vanaf een week of 30 en zegt  niets over wanneer de baby geboren wordt. Waarom denk je dat de baby misschien te vroeg geboren zou worden? 

@mamarielle  ik denk dat omdat hij diep is ingedaald en toen de vk en ik gingen kijken was de baby heel erg diep ingedaald en tegen de vliezen. Maakte me daarom zorgen, want ik weet wel dat de overlevingskans gewoon goed is want alles is goed zei ze aan het lichaam binnen en buiten. Maar als het een vroeggeboorte kans is dan moet ik beetje sneller zijn met de grote inkopen. Wou dat eigenlijk pas in oktober doen, aangezien de datum in de eerste week van nov is. En qua  ruimte heb ik ook niet veel vandaar dachten we om  de grote inkopen beetje op t einde te doen 

Volgens mij is er medisch niet een reden dat je vanzelf een vroeggeboorte zou kunnen krijgen. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je vanwege de suiker misschien ingeleid wordt. Hoeft niet per se maar zou een mogelijkheid kunnen zijn. 
En een andere tip is, kijk eventueel ook naar de levertijd, juist de meubeltjes willen nog wel eens een paar weken levertijd hebben. Dus ik zou het persoonlijk niet tot het allerlaatste moment uitstellen. Je wilt ook nog even de spullen rustig neerzetten en alles inrichten. En op het eind wordt het wel allemaal wat zwaarder en vermoeiender vind ik (nu 36+3) en ben blij dat wij het ongeveer op orde hebben. Ben vooral nog aan het denken hoe ik de spulletjes in de commode wil hebben enzo... 

Terug
Bovenaan