Zwangerschapdiabetes

Ja natuurlijk kan dat. Maar dat ligt wel aan wat je waardes gaan doen.

Als je je suiker prikt voor je gaat eten en 1,5 uur later kun je het effect van dat eten op je suiker zien.

Ik kon namelijk prima 3 volkoren broodjes eten. Maar maximaal 1 met hagelslag en de rest met mager beleg. Kaas en ei zijn mager beleg want er zitten geen koolhydraten in.

Zelf zaterdag patatdag lukte mij, maar moest mijn snack aanpassen naar een loempia.

Zo is het echt per persoon en wat je eet afhankelijk wat je waardes gaan doen.

Ik kreeg een boekje mee waar ik voor 2 weken of iets dus 6-7 keer moest prikken. En op basis daarvan kon ik de te hoge waardes verklaren en mijn eten op aanpassen.

Ik begrijp dat je het lastig vind, maar zoals op het andere forum ook al is gezegd kan je beter even rustig je afspraak van dinsdag afwachten.
Het heeft geen zin om je gek te maken met wat wel en niet en dit per dingetje blijven vragen. Uiteindelijk verschilt dit ook per persoon. Op deze manier worden het nog 11 lange weken en de stress die je jezelf geeft is ook niet goed voor de baby. 
Mijn belangrijkste advies voor jou is dan ook om Google en forums even met rust te laten. 

Ik had 8.1 met 24 weken en ben tot aan week 35 onder begeleiding geweest. Uiteindelijk leer jij (door je suikers te meten) waar jij wel en niet op reageert. Ik kon alles eten, maar zoete drankjes niet (en light-drank ben ik geen fan van). Koekjes ging ook wel, maar bijvoorbeeld een halve per keer. Of een hele en gelijk een blokje om. Toetjes een uur na het eten (om niet teveel in één keer binnen te krijgen). Volkoren brood en pasta hebben ook suikers, maar verteren langzamer en betekenen dus minder suikerpieken. Nootjes en pindakaas worden je grote vriend (hopelijk)
Je dieet moet je eventueel aanpassen (wat,wanneer en hoe je eet), maar je moet niet OP dieet (als in minder eten).
Dmv groeiecho's en suikerwaarden uiteindelijk vastgesteld dat kindje niet te groot is (was 3300 gram) en medische indicatie ging ervan af.

Terug
Bovenaan