Zwangerschaps diabetes

Prikken is weten. Iedereen reageert anders op producten. Voor mij was de combinatie van koolhydraten met melkproducten funest (broodje en een glas karnemelk). Dan schoot ik omhoog en bleef ik ook lang hoog. Kaas en vlees kon ik bijna onbeperkt eten. 
2 uur na je maaltijd meten. En als je weet dat je hoog kunt zitten door bijvoorbeeld een hoog kcal of suiker inname kun je ook gaan bewegen. Dan compenseer je weer. 
En als jij van een snacken houdt kun je dat prima een keer (eens per 2 weken) doen. Misschien iets  minder veel nemen. Maar kcal zeggen niet per definitie of je hard gaat stijgen. Daarna een lekkerere wandeling. 
 
Hoi.
 
Ik heb nu voor de 2e keer zwangerschaps diabetes. 
Ik zou je echt aanraden om met de diabetes verpleegkundige (en diëtiste) te overleggen. Ik neem aan dat die betrokken zijn?
Ik lees hier namelijk al hele andere adviezen als die ik heb gekregen. Dus voor iedereen is dat blijkbaar weer anders. Ik mag bijv. wel koolhydraten eten maar moet erg letten op mn suikers. In het begin moest ik echt dagcurves bij houden zodat je ook kon zien waarop ik reageerde. Ik moet 1 uur na de maaltijd meten. En nu doe ik 1x per week een dagcurve en de rest van de dagen 1x meten elke dag op een ander moment.  
Ik kan bijv gerust een patatje eten met snack en daarna keurig zitten. Terwijl als ik een broodje met aardbei eet ik veel hoger zit.
Zoals hier al werd benoemd meten is weten. En iedereen reageert weer anders. 
Ik zou dit echt in overleg met je diabetes verpleegkundige doen. En qua eet advies en recepten kan je prima de diëtiste vragen :)
Succes en sterkte!
 
Terug
Bovenaan