Zwangerschaps- en bevallingsverlof

Had ik ook. Mijn verlof ging in op 9 juli en de brief was gedateerd op 1 augustus. Kreeg hem veel te laat. Het is echt een waardeloze instantie. Veel succes iig! 

Hoi Fleur, het klopt wat het uwv zegt maar het is jammer dat ze je daar niet over hebben ingelicht of je werkgever.
ik ben ook 16 maart uitgerekend en ben vanaf 30 weken de “ziektewet” in gegaan. Ook afbouwend qua uren dus niet volledig. Maar Hierdoor moest ik dus ook verplicht met 34 weken met verlof. Dit is mij wel op tijd aangegeven. Niet zo zeer door het uwv want die regelen alles met je werkgever en verder krijg je alleen een brief. Je werkgever had hier eigenlijk op moeten wijzen dat als je tot 4 doorwerkt het onzin is.  Het uwv gaat denk ook hier bij blijven omdat het ook terug te vinden is online hoe het werkt. Ik hoop dat je werkgever zo coulant is door te zeggen dat je die uren erna nog mag opnemen ter compesatie. Zij krijgen namelijk wel al volledige vergoeding van het uwv vanaf je 34 weken.  Succes!! 

Sorry, ik heb een typefout gemaakt. Als je om een andere reden dan de zwangerschap halve dagen hebt gewerkt dan moet het 4 voor en 12 na zijn. Ik schreef 4 voor en 10 na, maar dat klopt niet. 

Hoi smpje,

Duidelijke uitleg van je, super bedankt! Heel jammer dat het zo is gegaan ja, dan zal ik het moeten opnemen met mijn baas. Ik hoop indd ook maar dat ze het er mee eens zijn dat het niet klopt hoe het nu is gegaan! 
Vervelend voor je dat je al zo vroeg met verlof moest gaan ivm ziekte. Ik hoop dat alles goed komt :)

Wat vervelend, ik zou met je baas overleggen hij had je daar op moeten wijzen want hij regelt alles met het UWV neem ik aan. Een beetje werkgever denkt met je mee toch :)

Het is ook jammer dat uwv soms best ingewikkeld is. Ik was wel blij met mijn werkgever dat ze alles hadden uitgezocht wat mogelijk was.  Ik moest een stapje terug doen omdat de baby al met 29 weken was in gedaald en ze bang waren als ik tot 36 weken 40 uur zou blijven werken ik mijn verlof niet zou halen en hij eerder zou komen. Dus het was eigenlijk wel een goed iets om langzaam af te bouwen. De rust heeft me goed gedaan, meneer zit in nog in de buik en heeft geen zin om er uit te komen. 
Heel veel succes met je werkgever, ik zal vooral (weet natuurlijk niet hoe je band is met je werkgever) wel aangeven dat zij die 2 weken wel al volledig betaald hebben gekregen terwijl je er wel was. Alle beetjes helpen.  Ik heb zelf 1 week vakantie eraan geplakt zodat ik begin juni weer start.

Terug
Bovenaan