Hoi hoi,
Ik heb ook bekkenklachten en flinke ischias. Dit begon bij 20 weken ongeveer. Ik ben toen naar de bekkenfysiotherapeut gegaan en die raadde mij al af te gaan werken. Omdat ik t werk met aanpassingen nog prima kon doen wilde ik daar nog niks van weten. Vlak voor mijn vakantie, met 23 weken, moest ik helaas toch me ziek melden. Ik had pijnscheuten in mijn bekken en kon geen stap zetten of het schoot er in. Ben uiteindelijk op vakantie gegaan. Had welliswaar pijn maar kon nog genieten van de uitstapjes. De week na mijn vakantie nam de pijn toe. Ik zou na mijn vakantie op therapeutische basis gaan werken maar al snel had ik door dat ook dat niet zou lukken. Ik kon niet zitten, niet lang lopen en bij t liggen kon ik als enige wat ontspannen. Hoe vroeg het ook was in mijn zs, ik moest aan mezelf toegeven dat t niet meer wilde zo. Het antwoord geeft je lichaam je vanzelf.Zolang jij met aanpassingen nog goed kan werken en er later niet dubbel zoveel last van hebt, mooi blijven werken. Eventueel wat minder uren per dag. Maar wil t niet meer, helaas voor de baas, maar nog erger voor jezelf. Je kiest er echt niet voor thuis te gaan zitten. De pijn is echt kut. Ik slik sinds een week 3 x dgs tramadol met daarnaast 2 paracetamol. Gisteren naar de gynacoloog geweest en dit is echt het maximale wat aan pijnmedicatie toegestaan is. Ik merk dat de scherpe randjes er iets af zijn maar pijnvrij ben ik bij verre niet!!! Ik loop verder bij de osteopaat en bekkenfysio. Na ern behandeling heb ik wel echt ff wat baat. Maar verder, hoe vervelend het ook is, moet je echt de pijn zelf dragen. En dan duren 3 maanden echt vies lang. Ik heb in week 36 een nieuwe afspraak bij de gynacoloog. Als t dan nog zo erg is dan gaan we een datum prikken om t kindje te halen. Heel gek maar kijk nu al uit naar die dag. Nog 10 weken afzien...ik ben benieuwd wat jullie voor klachten hebben en af en toe ook wanhopig zijn van de pijn en t niet slapen. En ook heel benieuwd of je bij een 2e zs weer ischias hebt. De gynacoloog zegt dat je evenveel kans hebt op een normale zs als dat je de klachten weer krijgt maar ik heb hier zo mijn vraagtekens bij...