Zwangerschaps kenmerken

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben 25 jaar en zit nu in ronde 5. Cyclus van 28 dagen met 1 keer een uitzondering van 36 dagen.   Afgelopen donderdag mijn eisprong gehad. Goed geklust :) en van het weekend voelde ik rechtsonder in mijn buik steken en een rare pijn die ik eigenlijk niet kan omschrijven. NIet echt pijn, maar vervelend. Ook heb ik ineens veel meer afscheiding en inderdaad bruin, rood en rose. En ik zweet enorm, terwijl ik nooit zweet. Weet niet wat me overkomt. Maar ik moet nog 1.5 week wachten tot NOD (1 mei). Eigenlijk vind ik het veel te snel om iets te voelen en   misschien houdt mijn lichaam me enorm voor de gek. Hopen dat de dagen snel voorbij gaan!!!

Succes allemaal!!

Groetjes Maaike

Hoi Leonie,
Ik heb een zoon van twee en half en toen ik daarvan zwanger was stonden mij borsten op springen en ik kon en bleef eten. De misselijkheid ging op en af maar bij iedereen is het verschillend.
Wij zitten nu in de 5e ronde voor de 2e .
Veel succes meid we zullen elkaar nog wel spreken.
Liefs Wendy

hoi allemaal,

elke zwangerschap is anders.
Op dit moment ben ik 5 weken en 5 dagen zwanger en ik heb niet echt last van veel kwaaltjes.
Ik heb wel een soort druk in mijn onderbuik (lijkt ook op menstruatiepijn maar dan geen pijn maar meer irritant) in eens moe of 's avonds of 's nachts niet kunnen slapen.
Ook heb ik meer zin in ijs en ruik ik eerder dingen. tandpasta of tegen sterke geuren kan ik niet zo goed meer tegen.
Ik  ben  wel vrolijker dan anders voel me ook fijner in mijn vel zitten.
En voor de rest afwachten want het kan ineens veranderen.

Groetjes fanny

@ maaikuh: ik wil je niet blij maken, maar ik heb deze klachten ook gehad bij mijn zwangerschap van Lotte. En dat was al vanaf de bevruchting! Ze zeggen dat het niet kan, maar ik heb gemerkt dat het wel zo is.

Bij mijn eerste zwangerschap was het over duidelijk. Ik herkende mijn eigen lichaam niet meer! Borsten die stonden op springen. Opgezette aderen liepen er over heen.  Buik was opgezet en ja dit klinkt raar, maar ik had voor het eerst een hele lange tijd geen last meer van een spastische darm (dit vond ik echt geweldig).  Moest ik erg vaak plassen. Ik kreeg meer afscheiding.  Dit zijn  zo ongeveer de lichamelijke dingen.
Bovendien kreeg ik heel erg last van stemmingen. Ik kon om niets gaan huilen of juist ongeloofelijke lach kik krijgen.
Koffie heb ik altijd gelust ook tijdens mijn zwangerschap, maar niet te veel. Mijn eet gewoontes werden niet vreemd, maar wel anders. Zo wilde ik ineens veel vaak chinezen (daarvoor wilde ik nooit chinees eten). Hoefde ik bepaalde dingen totaal niet meer en vond ik weer ongeloofelijk lekker. Echter  augurken  hoef je mij ook niet tijdens de zwangerschap te geven hoor. Ik had niet echt last van misselijkheid, maar veel eten hoefde ik ook niet wel op de meest rare momenten.

Kon je tijdens je eerst zwangerschap dan ook al vrij vlug testen bb? Welke dag van je cyclus heb je dat gedaan? Meteen positief?

ik heb 3x getest!   1x een 2 dagen voor mijn  nieuwe cyclus negatief! Een dag er na weer negatief en vervolgens ruim een week later en ja toen was als je heel goed keek een beetje roze lijntje te zien. Toen ben ik bij de dokter geweest en die gaf aan als je lichaam het zo duidelijk aan geeft en de test is een beetje roze dan ben je gewoon zwanger en ze had gelijk.

quote: Marisa7 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2008 10:23:32'));

@ maaikuh: ik wil je niet blij maken, maar ik heb deze klachten ook gehad bij mijn zwangerschap van Lotte. En dat was al vanaf de bevruchting! Ze zeggen dat het niet kan, maar ik heb gemerkt dat het wel zo is.

@ Marisa: Dank je wel voor je reactie. Op één of andere manier heb ik ook het idee dat het raak is. Maar om dat al zo vroeg te merken. Maar fijn om te weten dat het niet onmogelijk is! Soms wil je ook graag iets voelen en voel je het ook. Maar het is nu wel duidelijk heel anders dan mijn voorgaande 4 cyclussen. Voel jij je eisprong ook zo duidelijk? en weet je nog wanneer jij hebt getest en ook positief? Ik wil niet voor nod testen, maar het jeukt af en toe zo om een test te doen!! :)

Terug
Bovenaan