Zwangerschaps Rhinitis

<p>Lieve moms en moms-to-be.</p><p>Ik heb al weken last van neusverkoudheid. Vaak verstopt. Holtes ontstoken, dan komt alles los en paar uur later begint het circus weer opnieuw. Doordat ik telkens door mijn mond adem hoest ik ook af en toe.  Al diverse malen een covid test en telkens negatief.</p><p>Eergister de termijnecho gehad en dit ook met de VK besproken. Ik heb dus last van Rhinitis. Chronisch verkouden door de hormonen. </p><p>Het is goed uit te houden en we nemen het gewoon voor lief. Het probleem is dat men met een boog mij vermijd, ondanks mijn uitleg. </p><p>Sommige vrienden vermijden mij, klanten op het werk kan ik telkens uitleggen waarom ik zo nasaal klink en moet hoesten. Het schijnt toch een onbekende kwaal te zijn. </p><p>Nu heeft mijn VK mij verteld dat dit vaak 2 weken ná de bevalling over is....dus ik moet nog ff.</p><p>Is er iemand met ervaring of tips. Stomen etc doe ik. Ik heb ook niet zozeer last vd kwaal. Wel van "mensen" haha</p>

Hey.
Wanneer is dit begonnen bij jou? En hoe is vastgesteld dat je rhinitis hebt?
Ik ben 26 weken en hoest me ook te pletter.. ?
Inmiddels al 6 weken aan het hoesten.. en idd ook al een aantal keer op covid getest maar dat is het niet.. de huisarts wimpelt me af met: het is een luchtweginfectie daar hoort langer hoesten bij.. ?
Het is iig heel vervelend en zeker in deze corona tijd waar idd iedereen heel hysterisch doet als je toevallig hoest..

Succes er mee iig! ?

Ik ben voorheen altijd gevoelig geweest voor allergische rhinitis. De laatste jaren niet meer. Sinds de zwangerschap heb ik dit weer helemaal terug. Ondanks dat er geen duidelijke allergie naar boven komt heb ik heel veel baat bij allergie tabletten. Ceterizine gebruik. Dit is vrij verkrijgbaar en is veilig in de zwangerschap. Je kan het ook op recept doen in overleg met de huisarts, dan is het bij de apotheek ook duidelijk dat je het gebruikt.

Zo af en toe probeer ik een dag zonder, dit is niet te doen. Hoesten, niesen, loopneus en jeukende ogen.

Hier heb ik het ook gehad. Vooral neusverkoudheid en later in de zwangerschap heb ik wel heel erg gehoest. Nu met de tweede heb ik er weer last van. Ik heb wel bij de drogist toen hoestdrank gehaald, die met de zwangerschap mocht, en ben extra vitamine C gaan slikken.
Na de bevalling was het idd zo over. Nu denk ik heel simpel, mensen die mij vermijden weten blijkbaar niet beter! Ik ben ermee gestopt om het uit te leggen en als ernaar gevraagd wordt, reageer ik heel simpel: zwangerschapshormonen!
Sterkte ermee! Het is soms echt vervelend.

Ik had ook een verstopte neus.. alleen snachts in bed, overdag praktisch nergens last van!!
Ik kreeg er zelfs een neusspray verslaving van, ik weet het, mag niet.. Maar kan gewoon NIET slapen met dichte neus..
Heb denk 6 weken Xylo gebruikt? Toen afgebouwd met nog maar 1 neusgat per keer te sprayen... 
Was er idd na de bevalling vanaf!

Hey,

Ik volg even mee!
Ben momenteel 10 weken zwanger. Maar heb ondertussen al 2 verkoudeheden achter de rug. Alle 2 kort op elkaar, 2 weken ertussen.
Wordt er wat weemoedig van, heb heel veel last van niezen, verstopte neus...
Weet niet zo goed welke medicijnene, middelen ik kan nemen.

Liefs.

Hier ook last van. Maar voornamelijk ergste last als ik lig of net opgestaan ben. Overdag wel soms hoesten en niezen. Maar zit al sinds week 14 in de ziektewet dus geen last van mensen, dat lijkt me enorm naar, zeker in deze corona tijd. Iedereen kijkt al schuin bij elke hoest.

Wel erg last van de kwaaltjes. Enorm slecht slapen, hele droge mond en lippen door het met open mond slapen, maar deze laatste loodjes overdag ook urineverlies door het niezen en hoesten.

Hey!! Zeeer herkenbaar! Heb dit al vanaf het begin en ben nu 28 weken, heb er helaas nog steeds last van. 
een heel pakket tempo gaat er per week door bij mij.. heb ook bloedneuzen. Ik heb vooral snachts en sochtends last van niezen en snuiten. Of dat het helemaal dicht zit.

Echt lastig hè...vooral met die Corona. Dan moet je telkens uitleggen dat het door de Zwangerschap komt. 

Helaas zal het wel aanhouden tot na de bevalling ben ik bang. Sterkte ook!! X

Terug
Bovenaan