Zwangerschaps Rhinitis

Ik heb het ook, vooral snachts een verstopte neus. Overdag gaat het wel. Ik gebruik kinderneusspray (0,5 xylo) anders slaap ik echt niet. Hoop dat het na de bevalling over gaat. Nog een maandje...

Nvsd,
Mijn verloskunde constateert dit. Ze zei dat ik zolang ik geen koorts of zwaarde klachten krijg ik me ook niet wekelijks hoef te testen.
Ik merk overigens dat zodra ik "vol" zit dit ook een hoestprikkel opwek.
Ja het is in deze tijd erg vervelend. Met de klachten zelf heb ik echt geen moeite. Maar al dat gedoe van anderen. 8 op de 10 gelooft het gewoon niet dat t door de zwangerschap komt, doordat ze er nog nooit van gehoord hebben. En met mijn emotionele staat kan ik hier echt slecht mee omgaan.
Bedankt voor de reacties, doet goed om de herkenning te lezen!

Vervelend he?! Bij mij kwamen alle allergieën terug na de zwangerschap en dus ook continu niesen en een onwijze loopneus, mensen kijken je inderdaad aan als een paria, vreselijk! 
Wat helpt is een Rhinohorn, lijkt oncomfortabeler dan het is, het is net alsof je in het zwembad wat in je neus krijgt, niet superprettig, maar ook niet het ergste wat je overkomt.
Je spoelt dan met een zoutoplossing je neus en holtes door, daardoor minder ontstekingen en minder snuiten en een stuk zachter op de neus. En volkomen veilig tijdens de zwangerschap omdat je dus geen gekke stofjes in je lichaam laat
https://www.bol.com/nl/p/rhino-horn-neusspoeler-1-stuk/9200000057043833/

Ik nu 2de zwangerschap, bijna uitgeteld. En ik wist tot sinds kort zelf ook niet eens dat deze ‘kwaal’ bestond!! We hebben hier een verkoudheidje gehad in het gezin rond mijn 30ste week. Papa en dreumes waren er snel vanaf. Mama...niet. Ik wijtte het de eerste week aan een verlaagd immuunsysteem, de baby pakt me dat af nu zei ik doodleuk ?. Week 2 ging voorbij maar het was overdag niet meer dan een beetje verstopping. Vooral Snachts in bed erger. ineens alsof er een dunne blokkerende lijm-laag was gelegd, dus geen snotterbellen ofzo. Toch eng hoor, ik adem nooit door mij mond, dus ik werd wakker dat ik in mijn droom aan het stikken was en dat was ik dus echt! Want ja, zwanger heb je al veel minder zuurstof en mijn neus klieren ook allang wat opgezwollen vanwege vocht vasthouden. Die 3 dingen gecombineerd was toch echt zo eng en heftig dat ik helaas ook naar de neusspray ben gaan grijpen. Toen ook pas onderzoek gedaan, wamt zó slecht kan mijn immuunsysteem toch niet zijn? Kwam ik ook meteen uit op dit kwaaltje “Rhinitis” .Ik ben al moe genoeg, dutjes kan ik niet doen deze zwangerschap door mijn dreumesje. Heb tot week 35 ook doorgewerkt. En die neusspray is echt het enige wat mij helpt, stress en vermoeidheid zijn ook geen pretje voor je baby. Natuurlijk wel de kids versie inderdaad, en zo min mogelijk. Dit helpt bij mij voldoende gelukkig. Nog even volhouden ??. Zover ik merk is het jammer genoeg bij mij niet zo dat het 2 weken voor de bevalling stopt zoals gezegd. Hopelijk voor jou wel! ?❤️

Poepiemomstermama,
Heel veel succes met de laatste loodjes. Mijn VK zei dat het pas 2w ná de bevalling stopt. Ik ben nu 11w. Heb hier sinds week 7 last van. Gelukkig niet zo erg. Ik krijg met zoutoplossing mijn holtes redelijk vrij. Het zit nu verstopt tussen mijn ogen, hoog in mijn neus. 
Het is vooral het hoesten dat veel nare blikken trekt. En soms in de supermarkt dus ook commentaar. Ik kan door dit en de astma ook geen mondkap verdragen, en draag een spatscherm.. dusja.. ik ben helemaal "chemisch" hahaha

Ooo zonde dat het al zó vroeg is begonnen bij jou! Ja dan krijg je in deze “geweldige tijden” natuurlijk veel bekijks, zeker omdat je met 11 weken nog niet ziet dat je zwanger bent. Dan nog kun je flink ademhalings problemen ervaren in die combi. Vooral met mondkap nog eens! Zolang je voorzichtig bent in je uitjes qua gevaarlijke mensen (die boos worden als iemand geen mondkapje draagt)...dan komt het wel goed als ik zo lees dat je het met zoutoplossing gefixt krijgt ??ok dan, dan hoef ik niet lang meer te wachten tot ik weer ‘de oude’ ben. Ik dacht gezien het seizoen zelfs even dat ik spontaan soort van hooikoorts had gekregen! Zo onbekend was Rhinitis, ondanks 1 op de 3 zwangere vrouwen het in bepaalde mate krijgt. ook mijn directe omgeving had er nog nooit van gehoord. Niet dat ik veel klaag, toch was er niemand die dit opperde toen het bij mij aan bleef houden. En misselijkheid word compleet gepromoot zowat terwijl daar bijna niemand last van krijgt ? ach ja, weer wat geleerd. Verder geen impact want dit was met of zonder toch mijn laatste zwangerschap ? jij ook sterkte ermee ??

Klinkt zo herkenbaar allemaal. Bij mijn eerste zwangerschap nooit geweten.. en nu zwanger van de tweede en ging meteen snachts weer niezen en verstopte neus, hierdoor ging er een lampje branden. 
Ik vind het op de dag redelijk goed te doen. Maar vervelend is het wel :s

Ohzo herkenbaar, zit er nu ook middenin. Begon met gewone verkoudheid, door snuiten steeds bloedneus, zwaar hoofd, verstopte holtes, duizelig,ontstekingkjes, niezen, hoesten.... nu al 3x negatieve covid test. Al n week of 8 deze klachten en daardoor ook benauwd en dat help echt niet mee in 3e trimester. Ik vroeg mij ook al af hoe dit kan maar las dat de weerstand tijdens de zwangerschap ook wel wat lager is. Maar wel goed om te lezen dat het weer over gaat. Ik lees mee voor de tips;)

Terug
Bovenaan