Ik nu 2de zwangerschap, bijna uitgeteld. En ik wist tot sinds kort zelf ook niet eens dat deze ‘kwaal’ bestond!! We hebben hier een verkoudheidje gehad in het gezin rond mijn 30ste week. Papa en dreumes waren er snel vanaf. Mama...niet. Ik wijtte het de eerste week aan een verlaagd immuunsysteem, de baby pakt me dat af nu zei ik doodleuk ?. Week 2 ging voorbij maar het was overdag niet meer dan een beetje verstopping. Vooral Snachts in bed erger. ineens alsof er een dunne blokkerende lijm-laag was gelegd, dus geen snotterbellen ofzo. Toch eng hoor, ik adem nooit door mij mond, dus ik werd wakker dat ik in mijn droom aan het stikken was en dat was ik dus echt! Want ja, zwanger heb je al veel minder zuurstof en mijn neus klieren ook allang wat opgezwollen vanwege vocht vasthouden. Die 3 dingen gecombineerd was toch echt zo eng en heftig dat ik helaas ook naar de neusspray ben gaan grijpen. Toen ook pas onderzoek gedaan, wamt zó slecht kan mijn immuunsysteem toch niet zijn? Kwam ik ook meteen uit op dit kwaaltje “Rhinitis” .Ik ben al moe genoeg, dutjes kan ik niet doen deze zwangerschap door mijn dreumesje. Heb tot week 35 ook doorgewerkt. En die neusspray is echt het enige wat mij helpt, stress en vermoeidheid zijn ook geen pretje voor je baby. Natuurlijk wel de kids versie inderdaad, en zo min mogelijk. Dit helpt bij mij voldoende gelukkig. Nog even volhouden ??. Zover ik merk is het jammer genoeg bij mij niet zo dat het 2 weken voor de bevalling stopt zoals gezegd. Hopelijk voor jou wel! ?❤️