zwangerschaps suiker

hoi allemaal,

Alles goed met jullie ?
Vandaag 33 weken en 1 dag
Momenteel heb ik zwangerschaps suiker en moet van af vandaag aan de insuline.
Op zich gaat het goed maar ze zeggen dat het in de laatste weken harder gaat.
Gisteren heb ik een echo gehad en met de kleine man is alles perfect hij ligt goed op schema en is nog niet te groot.
Hebben jullie misschien nog wat tips of daar ook ervaring mee

dikke x karin

Hoi Karindylan,
Ben gisteren bij de vk geweest en mijn suiker was licht verhoogd. Nu 7.5 ik dacht wat doen ze nou moeilijk werk zelf in het verpleeghuis en een keertje rond de 8 of 10 is geen probleem (nuchter prikken doen ze namelijk niet bij ons in de vk praktijk  maar 2 uur na het eten!) Maar het blijkt dus bij de zwangerschap onder de 7 te moeten blijven. Officieel heb ik dus nog geen suiker maar moet wel proberen op te letten wat ik eet. Alleen als ik naar dat dieet kijk dan wijk ik daar helemaal niet zo erg vanaf op een koekje of stukje chocolade na maar dat is ook niet extreem. Daarbij heb ik pas nog een echo gehad en die was prima de kleine zat netjes tussen de lijnen in dus afwachten maar.
Hoop voor jou dat het goed mag blijven gaan. Op zich moet het te doen zijn hoor met dieet en insuline maar hou wel je suiker goed in de gaten zodat je niet teveel spuit.

Sterkte ermee!
Macka

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik zwangerschapssuiker heb. Nu is mijn man zelf diabeet en hebben we dus alles in huis om zelf waardes te meten. Afgelopen weekend heb ik 2 dagcurves gemaakt en deze waren perfect, tussen de 4 en de 6. Gisteren wel op controle bij de gyn geweest. Zij vroeg zich eigenlijk af wat ik kwam doen, normaal gesproken kom je daar pas als uit een dagcurve blijkt dat je waardes te hoog blijven. Zij kon dus eigenlijk niet veel voor me betekenen. Wel een echo gehad, de beebie groeit goed en is wel een beetje bovengemiddeld. Mijn zoontje was bij de geboorte ook 4050 gram, dus dat is ook bovengemiddeld. En ik hoef nog maar 5 weken, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Ik heb dus geen ervaring met insuline, daar hoef ik gelukkig niet aan.
Wel a.s. maandag naar de dietiste om te kijken of zij me tips kan geven om wat variatie in mijn eetpatroon aan te houden.

Heel veel succes ermee!

Hallo Karin,

ik heb ook zwangeschapssuiker, alleen ik kan het gelukkig onder controle houden door mijn eetpatroon aan te passen. Hoef gelukkig (nog) geen insuline te spuiten, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Ik neem aan dat jij ook eerst op een dieet bent gezet??  

Groetjes Anne
Trotse mama van Levi en??? 26maart 2009

Hi Meiden,

Vervelende bijkomstigeid he, die zwangerschapssuiker. Ik heb t ook, maar kan me tot nu toe ook wel redden met het dieet. Mag ik  vragen hoe hoog jullie bls ongeveer is?? Ik heb hoge waarden in de 9 (na avondeten gehad), maar meestal lukt het wel om ze onder de 7 te houden.
Ik heb alleen nog wel eens moeite met het regelmatige eten, ik heb momenteel gewoon weinig trek, maar moet eigenlijk wel die 6x iets nemen...
Ik moet 2x er week een dagcurve maken en die wordt dan bekeken door de internist, die eens per 2 weken een gezamelijk spreek uur met de gyn heeft. Ik hoop datik niet aan de insuline hoef.... anderzijds, ik moet mezelf nu ook al elke dag prikken (fraxiparine), dus die prik kan er ook nog wel bij. ;-)

lfs Mick

Ik ben afgelopen 2 maanden 9 kilo aangekomen dus de VK denkt ook aan zwangerschapssuiker. Hiervoor wordt volgende week bloed geprikt.

Ik moet zeggen dat ik wel vaak erg moe ben, en vocht vast hou,  ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

Ik wacht dus effe af,

Esmé mv Kay en ???

(32.4 wk zwangerschap)

Hoi allemaal

Ik lees dat ik niet de enige ben.
Ik heb 1 week een dag curve gemaakt ik kwam maar 2x boven de 8
Maar ik kreeg toch insuline ,het rare is dat die nu gelijk9.6 is
Morgen moet ik naar de dietiste
En maandag nar de internist
Ben benieuwd
Succes allemaal
xxxxxxxxxxxxKarin

Nou, dan heb ik hele gunstige waardes. Ik zit gemiddeld tussen de 4 en de 6. Ik heb 1x en uitschieter naar 7.5 gehad.
Toen ik mijn GTT heb gehad (glucose tolerantie test) had ik uitschieters naar 11,5 en 9,5. Die waren dus veel te hoog.
Ik hoef ook verder niet meer op controle bij de gyn, ik houd zelf mijn waardes goed in de gaten en mag nu bij de vk onder controle blijven.
Verder ga ik wel a.s. maandag naar de dietiste om wat variatie in mijn eetpatroon te krijgen.

Terug
Bovenaan