zwangerschaps test: streepje gaat weer weg???

Hallo allemaal,
Ik ben sinds vandaag nieuw hier en zwanger van mijn 2de kindje.
Ik heb een dochtertje van 5 en half en ik denk al een aantal weken ( maanden) dat ik zwanger ben, gewoon 'het bekende'gevoel bij mijn eerste zwangerschap had ik geen last van misselijkheid enz. Nu ben ik al ruim 3 maanden erg misselijk en heel erg moe. 2 maanden geleden een test gedaan en die was neg, vorige maand een test gedaan en ook weer neg, 1 x een paar dagen ongesteld geweest, en nu vanmorgen een test gedaan en JA JA IK BEN ZWANGER  Helemaal happy, alleen weet nu dus niet of ik nou zoer ben als dat ik misselijk ben ( ruim 3 maanden) of pas en week of 3 a 4  helaas is t zaterdag en kan ik dus mijn dokter nog niet bellen en zou dus moeten wachten tot maandag!

misschien iemand een antw en heeft iemand dit ook mee gemaakt,? ik denk of ik weet eigenlijk zeker dat als ik s'avonds op bed lig ik heel soms een ja klein 'schopje'zeg maar voel maar aangezien de vorige testen en 1 x ongesteld geweest weet ik t ook niet meer!

Allemaal gefeliciteerd met het mooie wonder en hoop wat te lezen

Liefs
Rachel
 
quote: Bloempje27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('16-08-2008 12:43:21'));

Even een andere kijk.....

De test  moet je na een aantal minuten aflezen, wat er op dat moment staat... moet je  voor waar aannemen. Staan er dus 2 streepjes....... je bent zwanger....!
Trekt het streepje  daarna na een aantal minuten  weg (wat op de bijsluiter ook staat beschreven... bij sommige tests...) dan mag je uitgaan van de afgelezen uitslag   bij X aantal minuten. want het kan zijn dat de streep weg trekt na een aantal minuten. Maar de streep reageert op het hormoon dus niet op de hoeveelheid urine. bij zwangerschap zal hij kleuren na een bepaalde tijd. Kleurt hij op die tijd niet, dan ben je niet zwanger. Kleurt hij na  dat tijdstip  op, dan moet je er niet vanuit gaan dat ie een juiste uitslag geeft.
DUS: de juiste uitslag is bij het juiste aantal minuten!!!!!!!!!!!!

Wat ik een fijne test vind en die ook duidelijk is (met een rode/paarse streep) is die van eigen merk Kruidvat. En lekker goedkoop, maar 100% betrouwbaar.  Als ik weer eens ga testen koop ik altijd die... die vind ik het fijnst, al moet je wel even in een potje plassen in plaats van erover heen. Maar dat vind ik zelf weer prettiger omdat je zo zeker weet dat je niet teveel/te weinig urine gebruikt.

Laat je het nog even weten?



Hoi hoi

Ik gebruik ook altijd die test an het kruitvat en moet zeggen dat ik die ook het prettigste vind. De 2 streepjes waren vanmorgen bij mij allebei na enkele sec al zichtbaar, en bleven ook staan. ook nu staan ze er allebei nog

Groetjes
Rachel
 
Hoi,

Ik had een test van de DA en daar was ook een ligt streepje te zien als de urine erin trekt. Daarna ging dit weg. Ik was toen niet zwanger.

De tweede keer was het meteen duidelijk. Ik heb daarna nog een test van clearblue gedaan. Daar was het zwanger kruisje eerder zichtbaar dan het controle streepje. Dus als je echt zwanger bent moet er een streepje blijven staan (hoe ligt dan ook). Gewoon nog een keertje testen. In het begin is dit misschien lastig maar je lichaam kan je ook voor de gek houden.

Ik dacht bij de eerste keer ook dat ik echt zwanger was, pijnlijke borsten enzo. Dit was helaas schijn.

Dus nog ff afwachten en hopen dat het goed gaat.

Yvonne

(5 wkn)
 
he meiden,

als eerst super gefeliciteerd allemaal!

heel erg bedankt voor jullie reacties!
ik heb de test gedaan van clearblue  maar helaas  was het was niet zwanger
maar ik ben ook nog steeds niet ong geworden maar goed.....
ik hoop dat we bij de volgende ronde wel zwanger worden!
en als dat zo mag zijn dan horen jullie zeker van mij!!!
heel erg bedank allemaal en we hopen dat het snel wel zo mag zijn!

heel veel liefs samantha
 
hallo,
hier eenzelfde ervaring met een early test van kruidvat (met plus en minteken).
vanmiddag getest, na de gevraagde 2 minuten zag ik een kruis, niet heel overtuigend, maar het was wel degelijk een kruis.
toen ik na een uur nog keer keek, zag ik alleen nog het minteken. in verwarring nu.
gisterenavond ook al een test gedaan. dat was geen early test, maar een gewone 2 voor 5 van kruidvat. toen was het precies omgekeerd: eerst witte test. toen ik per toeval na 2,5 uur nog een keer keek was er ineens wel een lijntje zichtbaar.
ik ben nog wel vóór NOD, al weet ik niet exact hoe lang, omdat het pas m'n tweede cyclus is nadat ik ben gestopt met de pil en dus nog niet echt iets over het ritme van m'n cyclus kan zeggen. voel me sinds een paar dagen misselijk en een paar dagen geleden ineens enorme kramp in m'n onderrug en buik.
ik wil natuurlijk weer veel te graag, waardoor ik al zo vroeg test. bij m'n eerste kindje duurde het erg lang voor ik zwanger raakte. ik hoop erg dat het dit keer niet weer zo lang duurt
iemand hier een idee bij? natuurlijk, ik moet wacht tot NOD, maar houdt me zo bezig dat ik het ook fijn vind om hier iets op te horen.
dankjullie wel alvast.
groeten
 
Sowieso zijn zwangerschapstesten als je hem gebruikt hebt na een bepaalde tijd niet meer betrouwbaar. Dus wat de test aangeeft in de tijd dat het moet aangeven volgens de bijsluiter is het juiste. Je geeft zelf aan dat je nod nog moet komen. Een normale zwangerschapstest kan vaak voor de nod niet de hcg 'voelen', omdat die erg laag is. Alleen de speciale zwangerschapstesten wel. Ik zou de test nog een keer doen, maar pak dan een clearblue die bedoeld is voor de nod. Zijn duur maar betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan